Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Annci Hultström - 19 september 2012 20:56

... Thailand! Snart ses vi igen.

Japp, så är det. Äntligen (!!!!!) är resan bokad OCH betald. Jag gjorde bokningen, sen kom Sara och hämtade mig för vidare färd mot Ticket i Sollentuna för att betala. Vi ville ju splitta den på två kort för att få försäkringarna som kommer med kortet. Och det gick som smutt. Så nu är det bara att vänta. Närmare bestämt 4 månader och 2 veckor. Typ.
5 februari är datumet som gäller. Då drar vi ,med fam Jangsäter, för 3 underbara veckor på Koh Lanta. Åh, det ska bli så kul. Och skönt. Och alldeles, alldeles underbart...

Och vet ni, priset är löjligt billigt. 17630:- för oss tre. Då är det ända ner till Phuket. Det billigaste vi flugit för innan är närmare 23000:-. Vi får iofs vänta 10 timmar i Peking. Men det är det fantame värt!!

Nu ska jag skriva "att-göra-listor". Sen väntar sängen. Så sov gott och dröm sött. Det ska jag!!!

Av Annci Hultström - 19 september 2012 18:06

... är det nära! Om en timme närmare bestämt... ;-)

Av Annci Hultström - 19 september 2012 16:34

... var en angenäm bekantskap. Filmstjärnesnygg OCH trevlig. Det ni ;-).

Han kvalade in mig till op i alla fall. Tid fick jag dock inte nu, men jag fick veta att det är lite längre väntan nu än innan. Så min första känsla är att jag nog faktiskt tänker avvakta till efter resan. För det blir rätt tätt inpå då, återhämtningen är ju trots allt 1 månad. Och går något snett då, att ett sår inte läker eller så, då blir det jobbigt. Sedan får jag inte lyfta på 3 månader. Så, nä... jag tror det får vänta. Degmagen ska därmed få se Thailand en sista gång.

Han berättade mer exakt hur det går till och det är onekligen en stor operation. De gör ett snitt från höft till höft och sedan ett lika långt ovanför naveln. De två snitten möts på varsin sida och hela biten lyfts bort. Sedan lossar se huden från fettlagret, ända upp till bröstbenet, spänner åt och syr ihop de båda kanterna med varann. Sedan gör de hål för naveln och sätter tillbaka den. Så det synliga såret är mycket mindre än det invärtes. Drän sätts och dessa får jag ha i 1-3 dagar. Det räcker med en natt på sjukhus, om inget händer såklart. Ja, det var väl det i korta drag.

När jag satt i väntrummet kom en gammal vän och sa hej. Hon jobbar som kirurg där numera och vi har inte setts på kanske 10 år. Så kul att se henne. Tack för titten fina Anna!!

Nu är jag snart hemma. Då börjar det stora jobbet med festen. Ska skriva listor på allt, så inget missas.

Förresten, angående bilen så fick vi en glad överraskning... Vi har självriskreducering, så vi behöver inte betala en spänn. Bara böket med att lämna i väg den då, men det får väl ändå vara ok.

Nej, nu - av bussen!

Av Annci Hultström - 19 september 2012 08:24

... finns det månne?? I sånt fall ska vi nog skaffa ett sånt. För nu har NÅN JÄVLA IDIOT REPAT HEEEELA ENA SIDAN PÅ BILHELVETET. FÖRBANNAT åxå. Från främre stötfångare, till bakre. FAAAAAN!!

Hämtade ju ut den för knappt två månader sedan efter parkeringsskada gjord av någon ytterligare IDIOT. Bara att inse att vi bor i ett jävla slumområde fyllt med puckon.

Iofs så händer sånt här överallt. Svägerskan splitternya bil blev strippad på alla lister, yttre backspeglar och annat löst när den var 2 veckor ung. Och det var på Östermalm.

Men jag blir ändå så JÄVLA LESS!!!!

Så, nog med svordomar för en dag tror jag bestämt.

Av Annci Hultström - 19 september 2012 06:30

... att några av rosorna lever än, trots en ålder av 15 dagar. Idag. Heeelt otroligt. Det kallar jag kvalitet.

Jag har en lugn morgon. Har kollat lite på lönerna igen, planerat in lite möten, druckit en kopp thé, frusit... Tänk vad man hinner när telefonen är tyst.

Önskar er en bra dag. Återkommer efter läkarbesöket.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards