Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Annci Hultström - 11 september 2012 20:41

Det bidde ett inlägg till... blev mer att berätta.


Efter dagens middag reste sig H från sin stol. Då såg jag konstiga märken på stolsryggen och sa att det såg ut som snigelspår. Han tittade och höll med. Då såg vi att spåren fortsatte till sidan av stolen. Och se där, där satt en snigel. En snigel. En snigel liksom. Jag fattade ingenting, tills jag kom på... Vi fick en påse äpplen av farmor igår som stod på den stolen en stund. Det måste ju varit från den. Hmmmm... Hålla på och kladda på det viset... Nej, inte ok. Så nu är den lilla fan satt i jobb att tvätta stolsöverdraget. För hand. Hoppas han är klar tills i morgon.


W var hos en kompis efter skolan idag. När hon kom hem kramade jag henne och då skrek hon till och sa att det gjorde ont vid sidan av halsen. Det sa hon i söndags åxå. Då kollade jag och upptäckte en svullen lymfkörtel under örat. Då kollade jag i halsen och där var lite svullet och några vita pricka gick att se. Dock hade hon inte feber och det gjorde inte ont i halsen. Så igår fick hon gå till skolan både igår och idag med. Men med facit i hand skulle vi kanske gått på magkänslan och låtit henne vara hemma. För ikväll hade hon 38 i feber och på Löwet trodde de det kunde vara halsböld, så vi fick en tid. H är där med henne nu, så snart får vi veta vad det är. Hmmm... är det nu sjuksäsongen officiellt är öppnad alltså??


Måste ju kasta in en bild på mina rosor:

 

De har nu stått i en vecka och är fortfarande lika fina. De är förvisso några som tackat för sig, men merparten tycks jag få njuta av några dagar till. Underbart! Vill ni veta en hemlis? H berättade faktiskt var han köpt dom och vad de kostade. Det var för att han kände att han gjort ett enormt kap... vilken han verkligen hade. De är köpta på Ica Maxi Solna och han betalade 196:- för hela buketten (49:- för 10 st). Helt galet. Vi är rätt överens om de bara måste ha tagit fel pris... för det är ju priset som brukar vara för de små pytterosorna (dessa är c:a 5 cm i diameter). När vi var där häromdagen fanns likadan rosor för 149:- för 10 st. Iofs är även det ett bra pris.


Nä, nu måste jag vika lite tvätt och sedan väntar sängen. Så jag säger väl god natt igen då.

Av Annci Hultström - 11 september 2012 17:49

... bilden behagade visst försvinna på vägen. Så jag gör ett nytt försök:

Av Annci Hultström - 11 september 2012 17:45

... förvånas jag själv över hur galet mitt hår kan se ut. Men åxå över att det faktiskt går att tämja. På bara 5 minuter.

Med fixat hår har jag idag varit på en sammankomst för oss konsultchefer. Rackarns bra att få träffa andra i samma roll, från andra kontor, och byta erfarenheter. Blev en hel del klokare och det behövde jag bli.

Nu bär det av hem för att äta middag. Efter det blir det nog inte så mycket mer gjort, för snart ska jag ju upp igen.

Ha en bra kväll och sov gott när det väl är dags!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards