Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Annci Hultström - 22 augusti 2012 22:35

... att man ska prova allt minst en gång i livet.

Idag testade jag nåt som jag nu kan stryka från min bucket list. Det var att bränna mig själv på halsen med plattången.

På en sekund blev det en stor brännblåsa, som jag sedan lyckades ta hål på åxå. Behöver jag ens säga att det kändes fullständigt onödigt och att det inte var det minsta skönt????

Så att testa allt en gång vete 17 om jag håller med om...

Nu väntar bingen, det är ju en härlig jourmorgon som väntar i morrn.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 22 augusti 2012 16:38

... ett inlägg om rökare. Ett generaliserande sådant. Ett sånt som de säkert hatar lika mycket som en överviktig hatar fördomarna om att det enda de gör är att sitta hemma och trycka i sig onyttigheter.

Med risk för att få ovänner - here I go...

Vad är det som gör att rökare tycker att det är HEEEELT ok att slänga fimparna på gatan, i skogen eller vid busshållplatsen???? Det är skräp som antingen ska slängas i närmsta askkopp/papperskorg eller tas med hem. Är det så svårt att förstå? Eller är det så att deras hjärnor är så utrökta att de inte kan ta in så enkel information?

Och frågan är om de behandlar annat skräp på samma sätt? Kanske är de även skyldiga till ölburkar vid badplatsen, McDonalds-skräpet vid vägkanten och gamla skrotbilar på parkeringen!?

Och har de barn, hur förklarar de för dom att fimpar är ok att kasta men inte glasspapper?!

Hmmmmm... någon som vet får gärna försöka förklara.

Och förresten, är det inte ute att röka på 2000-talet? Vi är ju så mycket mer medvetna om riskerna idag. Själv tycker jag det är såååå 80- och 90-tal.

Ja, det var det. Nu till dagen...

Jag har jobbat. That's it ;-)

Av Annci Hultström - 22 augusti 2012 09:39

... är numera en ettagluttare. Uppropet är avklarad och en massa info från fröken Pia är överlämnad. Och vet ni vad?? Magkänslan är mycket god. För detta är en mycket strukturerad, bestämd, ordningsam och omtyckt fröken. Det behövs på en skola som i övrigt är rätt kaosartad. Så ja, det känns som det kommer bli bra.

Nu är jag snart på jobbet. Då ska jag äta mellis, för rackarns vad hungrig jag blev helt plötsligt.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards