Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Annci Hultström - 15 augusti 2012 19:31

När vi var i Norge, hade det bara gått några få dagar sedan 1-årsdagen av morden vid Utøya, så minneskonserten fanns färskt i minnet. Detta hade dock gått mig förbi (ja, inte 1-årsdagen, utan att det var en minneskonsert), men Anders lät mig få uppleva den i miniformat genom att visa mig följande klipp på Youtube. Ladda med en näsduk och starta filmen. Glöm inte ljudet.



Jag blev så tagen. Tårarna rann okontrollerat ner för kinderna. Dels för det sorgsna faktum att så många unga fick sätta livet till pga av en jävla jubelidiot (han borde avlivas... långsamt, med en plastsked... bit för bit... typ), men åxå för den inlevelse och känsla Laleh har...vilket arr... vilken tjej... Och kan man utnämna en låt som "perfekt" för en sån här händelse, så är det denna. HELT magiskt!


Här kommer texten:


I will tell your story if you die

I will tell your story and keep you  alive

The best I can, I will tell them to the children

If we have some, if  we have some


That i’ve always felt the feeling we would die young

Some die young, some die young, some, some die young

But you better hold on,

So many things I  need to say to you

Please don’t, don’t let me go

And we said we would die together


Some die young,  But you better hold on

So many things I need to say to  you

Please don’t, don’t let me go

And we said we would die together

Some die young

 

I will tell your story if you try

But how long will your thoughts of valleys stay green

When the world you were born in changes with seasons,

Will you run with this dream, or will you run alone

Or will you run against  and finally reveal


Why some die young

Why some die young

Why some die


Some die young

But you better hold on

So many things I need to say to  you

Please don’t, don’t let me go

And we said we would die together


Some die young

But you better hold on

So many things I need to say to  you

Please don’t, don’t let me go

And we said we would die together


Some die young

But you better hold

So many things I need to say to  you

Please don’t, don’t let me go

And we said we would die together


Some die young
(Some die young)


Nu över till något annat.


Mina lönesamtal gick bra, känner mig nöjd. När dagen var över var vi och klippte oss, jag och W. Så nu är vi så fina så. Lovar en bild så fort jag fixat till mig. I morgon alltså.


Fick förresten frågan om jag var gravid idag. Visst har jag gått upp ett par kg under sommaren... men hmmmm... Hon ursäktade sig med att det var min tunika som gav det intrycket. Så jag kanske borde låta bli att använda den... ?!


Nu har H kört W till farmor, så jag sitter här i min ensamhet... i värmen... med ett glas rött och njuter. Vägrar säga att sommaren är över. Nej, nej... än håller den i sig. Så det så. Men jag blir inte långvarig här känner jag. Är trött som en sengångare, så sängen har redan börjat ropa mitt namn.


Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 15 augusti 2012 09:55

Då har jag betat av ytterligare en arbetsdag. Den gick fort som attans den med. Skönt. Det betyder ju att det snart är helg igen :-)


Av någon anledning har jag överskottsenergi när jag kommer hem, trots att det är första arbetsveckan (kanske just därför??). Så igår vek jag tvätt och städade ur skafferiet. Tänk vad skit det gömde sig där bakom allt... slängde två hela kassar med gammalt och sådant jag vet inte kommer bli använt. Sedan slog jag ihop halvfulla dubletter med påsar & burkar, sorterade i backar och korgar. Där ska jag fixa ännu mer är tanken. Älskar när det är ordning, så fler backar ska in. En för burkar. En för bakprodukter o.s.v Då är det bara att ta fram den man behöver. Nu måste man lyfta fram 100 saker för att få tag i det man ska ha. Japp, i nästa liv (eller nästa hus) önskar jag mig skafferilådor istället.


Så här såg det ut innan. Och efter.

 


Idag ska jag ha mina första lönesamtal. Har ingen aning om hur man gör, men jag har fått det berättat för mig - så det ska nog gå bra.


När dagen är över ska jag hem och packa en väska åt W. Hon ska på äventyr till farmor & farfar ett par dagar. Farmor ville ta henne med på Skansen. Så då blir vi barnfri. Det tänkte vi utnyttja såklart genom att förlusta oss på fredagkväll. Var ska vi gå och äta tycker ni? Eller finns det något annat ni kan rekommendera i den stora staden?


Appropå det - är jag en dålig förälder som ser fram emot de tillfällen man få på tumanhand? Känns som det är så många som saknar, längtar och inte vet vad de ska göra med tiden när barnen är borta... Såklart jag saknar, men samtidigt tycker jag det är så skönt att bara få vara fru Hultström lite då & då... hmmmm...


Nej, nu är rasten över så jag måste jobba vidare. Ha en finfin onsdag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards