Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Annci Hultström - 11 augusti 2012 21:58

...en dag kvar av tre härliga semesterveckor. Sedan är det dags för vardagen igen. Bra med lite vanliga rutiner igen. Men ärligt talat skulle jag kunna tänka mig ett par veckor till. Tro det eller ej ;-)


Jaha, vad har vi gjort då, dessa sista dagar. Ja, först var det ju en kryssning på programmet. Åkte med Wilma, syrran och Sanna (syrrans dotter). En riktig tjejmaffia. Det var trevligt. Riktigt trevligt. Drar det lite kort... Vi åt på vägen in till stan, så väl på båten behövde vi inte tänka på det. Efter lite lökande i hytten, med skumpa och ostbågar (ja, kombinationen var kanske inte den mest exklusiva), gick vi till taxfreebutiken och sedan vidare till en av barerna. Där väntade Lilla My´s god natt-saga och efter den en show i filmens tecken. Den var helt ok. Under tiden den pågick höll båda barnen (oavsett ålder) på att somna, så när den var över gick de till hytten och somnade nog rätt omgående. Det betydde att jag och syrran partaja på egen hand. Och det gjorde vi. Ett tag. Sedan fick vi (tyvärr) sällskap av ett par MYCKET märkliga killar. De var där och utförde ett jobb sa dom... men de kunde inte berätta vad. Pupillerna var stora som tefat och de var allmänt skumma. När syrran skulle ut och röka hängde de på, men därute kom räddningen. En man i 55-års åldern såg att vi besvärades och kom till undsättning. Efter en timmes prat med honom och hans son såg de till att vi kom in i hytten. Sååå rara!!!


Efter alltför lite sömn var det bara att släpa sig upp och följa med W till kommandobryggan. Alla mellan 7-17 fick gå upp (oj, vilken tur att hon fyllt 7 redan  ) och det var visst en hit. Hon tog ett kort, men det kommer när jag orkat flytta över bilderna från kameran. Sedan fortsatte dagen i rask takt... barnevenemang, taxfree-ögon-shopping, lunch, bad & bastu...


Och där, min vänner, fick vi under ett flertal tillfällen skåda en mycket vältränad coh snygg kille. Helt i bara mässingen. Japp, det är sant... När han kom in och skulle betala var han redan färdigombytt. Trodde man. Men se,  han var helt naken under handduken. Hur jag vet det? Jo, ni förstår - han tappade handduken. Bara så där. Och han var inte direkt snabb att sätta på sig den igen. Efter en stund i omklädningsrummet kom han ut och gick en sväng... bland barn och äldre... spritt språngande även då. Men det slutade inte med det. Nä, en vända till kom han ut... gick en sväng, stannade vid en spegel, iakttog sig själv och gick sedan ner i poolen. Där simmade han runt i godan ro tills min syrra sa till tjejen i repan att hon kanske borde ringa på vakten. Det gjorde hon, vakten kom och killen gled långsamt in i omklädningsrummet igen. Hmmmm... man undrar vad drogen hette som han gick på.


        


När vi kom i hamn hämtade H oss och när medresernärerna var avlämnade vid tåget åkte vi hem och lökade i soffan. Hade inte ork till mer än det, så det passade perfekt.


Idag har vi varit på loppis och efter det blev det "Madagaskar 3" i Täby C. Den var ok, men inte den bästa av filmer... Tog en sväng in i Telenor-butiken åxå. Ut kom jag med både abonnemang och en iPhone 4S. Så nu är det bara att hålla tummar och tår för att jag tycker täckningen är ok.



Förresten, på loppis-parkeringen stod denna skönhet parkerad. En Fiat av något slag. Såååå söt!!!


Väl hemma igen blev det grillat och ett glas rött. Gott!!! Sen lekte W loppis med oss. Hon sålde och vi handlade. Allt. Något annat var inte ok ;-)


Nej, nu ska jag och min älskade make kolla på en film. Sen blir det bingen. Önskar en fortsatt bra afton. Sov gott och dröm sött - när det väl är dags!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards