Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Annci Hultström - 6 augusti 2012 22:28

... dag?? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det systers födelsedag.

Hurra, hurra, hurra! Hurra, hurra, hurra!


Grattis älskade syster. Hoppas din födelsedag blev bättre än du trodde den skulle bli   


Nu har jag inte skrivit på ett par dagar. För oj, vad jag har varit trött. Det var mycket trevlig på Åland. Men mycket sena kvällar och lite halvtaskig sömn sätter sina spår. Ja, sen var ju inte internetet på min sida hela tiden heller. Men - nu är jag här igen :-)


I lördags var det alltså kräftskiva. Inga bilder kom med såg jag nu... så här kommer dom:


Räkpaj, västerbottenpaj, rökta räkor, räkor, kräftor, aioli, nybakade baguetter, nubbe och till efterrätt blev det en hallonpaj med cocos och choklad. Galet gott. Och trevligt!!

  

Under tipsrundan gick det bättre för vissa än för andra... Wilma kom 2:a av alla barnen. Tror hon fick 11 rätt (av 12) och tog det sedan på utslagsfrågan "hur många makaroner är det i burken". En mycket stolt tjej som valde ett skrivbordsunderlägg med Spiderman på (??). Nu vill hon f.ö att vi målar hennes ena vägg röd och sedan målar svarta streck så det ser ut som ett spindelnät. Hmmmm... vad hände??


Senare på kvällen åkte karaokeutrustningen fram och oj, vad det sjöngs. Själv stod jag för 3 solo-bidrag och 1 duett med Lotta. Såååå kul!!! 


Dagen efter stannade vi kvar och tog sena båten hem (de andra åkte med 13.30-båten) Passade på att se Mariehamn. Vi åt en underbart god lunch i solen och tog därefter en runda minigolf på en asrolig bana...


 


... där vi bestämde att vinnaren (Henrik) tvingades bjuda oss andra på glass. Så vi åkte till en affär och där såg jag den största glassbox jag någonsin sett.


 


Avslutade med 5 minuter på Degersand. Mycket fin strand, men f*n vad det blåste. Höll på att frysa ihjäl. Men folk badade. Och var klädda i badkläder. Galet!


Idag har vi lökat hemma, klippt gräset och... eh... ja, inte så mycket mer. På eftermiddagen åkte vi in till stan för att agera smakråd åt H som skulle välja glasögon. Han har försökt i 1 år och nu... äntligen klart! 3 par blev det. 1 par "vanliga", 1 par solglasslipade och ett par av lite mer fritid- och sportkaraktär. Allt för 2300:-. Snorbilligt. De är klara om ett par veckor. Det ser vi alla fram emot.


Middag åt vi i Kungshallen. Gott, men åh... vilken ljudnivå. Har bara hämtat mat där ett par gånger, men aldrig suttit där. Och det lär inte hända igen.


I morgon blir det cirkus. Det är Cirkus Scott som kör i stan och just i morgon är det en extraföreställning där alla intäkter går till Ronald McDonald hus. 200:-/biljett. Som hittat. Innan det börjar har de en specialavdelningen där barn får prova på olika saker som lindans, akrobatik, rida häst, ansiktsmålning m.m Så det blir några timmar där. Ser fram emot det!! Och W med :-)


Nä, nu blir det sängen. Måste ju orka. Sov gott och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards