Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2012

Av Annci Hultström - 17 maj 2012 10:56

... för att vi klarar oss ifrån de streptokocker Wilma just konstaterats ha. En kraftig vända åxå... Så nu blir det penicillin i 10 dagar. Och av det hinner hon äta 3 hela dagar innan vi drar, så hon borde må betydligt bättre. Men som sagt - hoppas vi klarar oss!!

Av Annci Hultström - 17 maj 2012 09:21

Typiskt för W är att hon kräks när hon har hög feber. Nu när hon vaknade hade hon en vilotemp på 39,6... så hon kräks. Och gråter för att hon har så ont i halsen. Lilla vännen vår. Bara att komma in i rummet hon är i får oss att vilja vända... hon stinker verkligen sjuk. Så det enda rätta är ett läkarbesök. Kl 10:10 ska vi vara där. Jag hoppas innerligt att det är något som går att avhjälpa med medicin, så detta får ett snabbt slut.


Nej, nu ska jag trycka i mig lite frulle innan vi drar. Hörs sen!

Av Annci Hultström - 16 maj 2012 20:45

... är en härlig temperatur i solen. Men inte lika härligt när det är det som termometern, i W´s behind, visar. Ingen kry liten fröken alls. Hennes hals ser för hemsk ut. Toksvullna mandlar som är fulla med vita prickar. Allt detta har kommit idag.


Ser det lika illa ut, med lika hög feber, i morgon blir det läkaren. För jag sätter hennes hals i samband med mitt öga och tanken är streptokocker som går att ha på båda dessa ställen. För efter bara 3 doser med ögondroppar har mitt öga återgått till hyfsat normal storlek. Det gör inte alls lika ont längre och är inte lika rött. Så det går helt klart åt rätt håll. Ja, hur det står till med henne visar sig i morgon.


Vad har vi gjort idag då? Jo, först sov vi några timmar. Sen åkte vi och handlade. Var HELT tomt i kylen eftersom vi räknat med att vara borta läääänge nu. Efter det bar det av hem igen och en session i soffan. Sov mig genom "Lilla Jönssonligan". En mycket bra film för just sömn kände jag. Ja, sen har vi ätit och intagit soffan. Igen. Börjar göra ont i ryggen nu faktiskt. Men... allt för att bli helt frisk känner jag.


Igår fick vi ett bröllops-tack-kort med posten. Det var från Sara & Christer. Och bilden gav mig en tår i ögonvrån. Så otroligt vackert. Sagolikt. Magiskt. Jag bad om lov att lägga upp den här och fick det... så varsågoda:


Är den inte helt fantastisk?


Här får ni två till:

   


Hon som fotat och redigerat heter Annika, henne hittar ni här: www.fotografannika.se


Nej, nu ska jag återgå till soffan. Ha en fortsatt bra afton.

Av Annci Hultström - 16 maj 2012 07:02

... om att ställa in vår Norge-resa. Så jävla trist, men det enda rätta. Varför? Jo, vi är alla sjuka på ett eller annat sätt. H är mer än lovligt snuvig, jag har mitt öga som påverkar hela huvudet (kunde öppna det, men har fortfarande ont... ska åka till St Erik idag) och W vaknade med halsont och 38,5 i feber. Hade det inte varit för att vi ska till Turkiet så hade vi nog åkt, men nu vill vi inte riskera den resan. Usch, känns åt skogen. Blä för sjukor. Nu tänker jag somna om. Så det så!!

Av Annci Hultström - 15 maj 2012 22:23

...less på mitt öga och då har det inte ens gått ett dygn. Svullnaden och tårarna kan jag stå ut med, men värken är bra jobbig. Iofs hjälpte Ipren (sov gott på det tidigare idag), så jag får fortsätta äta det helt enkelt.


Idag var det drop-in i skolan. Trevligt. Barnen guidade oss runt och visade allt de gjort. Sedan hade de ett uppträdande för oss åxå. De sjöng sånger om att vara vänner och inte mobba någon. Men avslutningen blev lite mer poppig... då dansade och sjöng de till Eric Saade´s "Popular". Så duktiga så :-)


Efter det åkte vi och klippte W, handlade lite och åkte sedan hem för packa. Nu är det klart och jag tänker glida i säng. Planen är att vi ska dra kl. 7 i morgonbitti. Vill liksom komma fram.


Så god natt på er alla. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 15 maj 2012 12:12

... några ögondroppar senare ser jag ut såhär:



Hon trodde på en mycket kraftig inflammation, ev. orsakat av att jag fått in något i ögat. Men tydligen kunde det bli så jävligt bara av en bacill åxå. Och det vet jag iofs... har ju fått bacill i munsår ett par gånger och blivit sjukskriven till å med. Då har överläppen hängt ner över underläppen och jag har varit svullen upp till ögat. Så jag är väl känslig i ansiktet helt enkelt. Hursom - jag fick antibiotikadroppar samt en remiss till St Eriks ögonakut. Har det inte blivit något bättre under dagen/kvällen så skulle jag åka dit så de får titta i ögat i alla fall.


Efter det åkte jag på kundbesök. Det var ett som jag bara måste klara av. Hon fick stå ut med mitt något groteska anlete. Nu är jag dock hemma igen och tänkte peta i mig en Ipren och lägga mig och vila en stund. Har så ont. Måste se om det hjälper med tablett. Zzzzz...


Av Annci Hultström - 15 maj 2012 06:19

... ut när jag vaknade för en stund sedan:


       


Känns inte helt ok. Även om det är en ögoninflammation så känns det som den är av det lite allvarligare slaget. Vaknade en gång i natt och fick inte upp ögat. Trodde det klibbat igen. Så när jag vaknade av klockan, och inte fick upp det då heller, tänkte jag återigen att det klibbat igen. Väl på toa fick jag en chock. Det var inte klibb. Inte det minsta ens... det var svullnaden som gjorde det. Hmmmm... Blir en tur till läkaren sen helt enkelt. Blir intressant att se vad han/hon säger.


Vad munter jag ser ut i övrigt förresten... får skylla på den arla timmen.


Ett par andra bilder när jag ändå är i farten.


Den här tokfian sminkade sig en dag. Med en whiteboardpenna. Som tur var. Hade varit värre om det varit en permanentpenna eller annan tuschpenna.

 


Tårtan som vi bjöd mamma & pappa på. Till detta hade vi grädde. Om det var gott? Mmmmmm... verkligen!

  


Nej, nu - jobba lite. Hörs sen!

Av Annci Hultström - 14 maj 2012 21:15

Jag har fått ögoninflammation, så nu är det riktigt synd om mig. Det är första gången i mitt vuxna liv och jag hoppas jag slipper få det något mer, för attans var ont det gör. Och då är jag säkert bara på uppstartssträckan. Ögat är rött, slemmar, rinner och gör ont... så ont. Åsså ser jag suddigt. Ja, det ÄR synd om mig. På riktigt. Jag som ska ut till kunder i morgon... hmmmm... snyggo. Jag sköljer med koksalt nu och hoppas att det ger med sig lite tills i morgon. Gissar att det är en önskedröm?!


Vi var på föräldramöte i skolan ikväll. Tanken med det var att få oss förskoleklassföräldrar lite mer positiva till skolan, så vi låter våra barn gå kvar där trots den röra som varit under detta första år. Den nya läraren, Pia, och rektorn var med. Rektorn poängterade flera gånger att röran som varit ska vi lägga bakom oss och se framåt nu. Vi har ju hört (av grannar och andra) att den här läraren är skolans bästa. Hon har jobbat där i snart 20 år och har mycket rutin. Utöver det är hon bestämd men rättvis, snäll och med ett gott ordningssinne. Så det bådar gott. Nu gäller det bara att fritids får till sin del åxå *håller tummarna*.


När frågan om utemiljön kom upp, skyllde rektorn bara ifrån sig. Det var inte de som hade hand om det... och felanmäler de händer ändå inget. Eh... då får man kanske gå en annan väg tänker jag då... envis som jag är. Hmmmm... vi var många som reagerade på det som tänker maila ansvarig på kommunen. Får se om det händer något då.


Nä, nu är det slutgnällt för idag. Tvätten ska vikas, för den viker sig inte själv fick jag veta.


Sov gott och dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards