Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 30 maj 2012

Av Annci Hultström - 30 maj 2012 22:19

Idag skulle vi haft sommarfest för våra konsulter, men det blev tyvärr inställt. Men jag måste säga att det var lite tur i oturen... för jag känner mig lätt stressad över alla happenings som är i antågande. Nu fick jag en bonusfixardag. Det behövdes kan jag lova.


Vad har hänt sen sist då? Tja... i måndags fick jag mitt försenade morsdagsfirande. Vi köpte middag i den lokala pizzerian. Pasta med fläskfilé (pastasallad till Wilma, för det ville hon hellre ha)... skulle vi inte ha gjort, men det kommer jag till senare. Efter den blev jag serverad den här underbart söta Prinsesstårtan:

 


Och sen kom det rosor & presenter:

 


I detta dolde sig den senaste boken i serien om barnmorskan Cecilia Lund (Katerina Janouch). Har läst de två första på semester och är inne på den tredje nu. Sen väntar denna. Sååååå bra är dom. Kan rekommendera dom varmt. Den

första heter "Bedragen". Den andra "Systerskap". Den tredje "Hittebarnet" och den sista "Tigerkvinnan".



I det andra paketet under, inslaget i en ICA-kasse fann jag 2 flaskor av min favvis-saft. Han är rolig min man :-).


Senare på kvällen fick jag fotmassage. Skööönt. Somnade gott!


På tisdagen (igår alltså) var det dags för "Vårruset" med kollegorna. Men jag kan inte säga att jag rusade direkt. F*n vad folk. Hamnade av misstag i en slö-fålla... så första KM gick i snigelfart. Tog oss runt på 45 minuter. Kasst, men det gick inte snabbare helt enkelt. Nu sprang vi förstås inte (jag halsont), utan försökte gå fort. Nåja... Efter det åt vi picnic. Frysandes. Kom i säng vid 22:30.


Ja, och idag då... Jobb. Jobb. Jobb. Lite shopping. Jobb. Och nu, under kvällen, har jag fixat med presenten till morgondagens student. Känner mig nöjd.


Nu åter till varför vi inte borde ätit maten vi köpte i onsdags. När vi tagit några tuggor tittade vi på varann och utbrast att det var rent äckligt. Smakade verkligen inte gott. Så jag gav mig på Wilma´s pastasallad. Som f.ö inte heller var god. H åt inget mer, han blev för äcklad. Och illamående. Värre skulle det bli...


När jag vaknade på tisdagen kan man säga att jag var allt annat än förstoppad. Men ett besök på toa räckte för att jag skulle må bra igen. Men H, han springer än... När jag kom hem igårkväll låg han och skakade i soffan. 39,5 visade termometern och magen krampar. Han är riktigt dålig. Så i morgon ska han till läkaren. Det blir ju intressant att höra vad de har att säga...


Tanken går ju till Turkiet åxå... kan han fått med sig något därifrån? Kan vara upp till en veckas inkubationstid på magbaciller (campolybacter). För om det var maten häruppe är det skumt att inte jag blev sjuk. Men jag har iofs järnmage... och knappt någon magsäck. Kanske spelar det in?! Många ??? är det.


Nåväl, nu hoppas jag innerligt att han blir bättre snabbt och att han slipper ha ont. Annars känns det som att helgens kommande slotts-bröllop ligger i farozonen för hans del. Och det vore ju bara föööör trist.


Nej, nu måste jag bara lägga mig. Har jour i morgon, så jag måste upp 05:50. Men vi hörs snart igen. Sov gott och dröm sött!


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards