Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Hemma

Av Annci Hultström - 27 maj 2012 21:00

I morse, kl. 09:32, klev vi innanför dörrarna här hemma i sommar-Sverige. Japp, kl. 09.32 Det betyder att vi lämnade hotellet vääääääääääääldigt tidigt i morse. Eller sent igår kväll, man vill se det från den sidan. Hursom... kl. 01:45 (svensk tid) ringde klockan. Då hade vi sovit i typ 4 timmar. Det börjar kännas nu... framförallt efter ett dagsverke här hemma. En dryg timme efter att vi kommit hem var allt uppackat, delar av byket i tvättmaskinen, väskorna åter på sin plats i förrådet och jag + W påväg till centrum för lite shopping.

Där bidde det en klänning till helgens kommande bröllop, en badmössa till  W (hon börjar simskola i morgon), mat och plantor.

Väl hemma planterade jag blommorna och rensade därefter mellan plattorna på framsidan. Sen var det dags att förbereda midddagen. Helgrillad fläskfilé, årets första smörsvängda färskpotatisar i pytteformat och grillade grönsaker. Under tiden grillen blev varm satt jag i silen och läste bok, med glas rosé. Underbart! Nu ska jag snart lägga mig. Ska ju upp och väcka tuppen i morgon. Gruvan kallar. Men först ska ni få en sammanfattning av de sista dagarna på semestern...

TORSDAG

Vi vara bara på hotellet och gjorde inte många knop... Åkte mängder med vattenrutschkanor, solade, spelade kort. På kvällen åt vi hotellets turkiska restaurang och då bröt veckans enda oväder ut. Det regnade så in i bängen. Och åskade. Och blixtrade. Vi satt ute, men under tak. Trots det fick vi byta plats två gånger för att det slog och blåste in regn där vi satt. Men det var mysigt. Ok, lite kallt. Men mysigt. Och gott. Blev lite längre sittning än vi tänkt. Ville liksom inte ut i hällregnet. Men tillslut trotsade vi det... Jag tog av mig skorna, H tog W i famnen och sedan sprang vi. Men plötsligt. Pladask. H halkade på utomhus-kakel-golvet och slog sig rätt illa. W blev superskraj och gjorde illa en tå. Så upp på rummet och plåstra om H, som blödde från armen. En värktablett till honom och sen sov vi alla. Ovaggade.

FREDAG

Efter frukost och en slö förmiddag gick W till barnklubben, så vi pressade i solen. Nice!!! Kvällen avslutades med en ridtur på stranden (men OMG sicke slö pålle... den gick verkligen på autopilot, vägrade svänga åt nåt annat håll än åt det hästen framför gick åt) och en god middag. Somnade återigen ovaggade.

LÖRDAG

Vaknade kl. 7. Det var dags för PIRATKRYSSNING. En HELT underbar dag på havet. 3 härliga stopp, kanonmat, barnaktiviteter ombord (barnklubbens underbara personal var med) och SOL. Så mycket SOL. Vi njöt mer än tillåtet. Kl. 17 var vi åter på rummet. Då återstod bara att packa. Så det satte vi igång med - efter vår after cruise på balkongen. När vi var klarar väntade sängen. Men den här kvällen vaggades jag till sömns... kändes som jag fortfarande var på sjön. Fattar inte att det alltid blir så... Sen ringde alltså klockan 02:45 (turkisk tid). Resten vet ni.

Hur ska jag då sammanfatta den här resan?! Ja, jag trodde aldrig att jag skulle välja att åka till turkiet... men nu vet jag bättre. Det blir definitivt ett besök till. För personalen var trevliga, hotellet fantastiskt, maten underbar, konceptet kanon, barnklubben guld. Fanns bara ett några småsaker att anmärka på och det var:

1. Skräninga/stökiga engelsmän (W berättade för en av barnklubbsledarna att hon sett skräp och glas i korridoren... han sa att det med all säkerhet var engelsmännen... och så var det garanterat)
  2. Ingen a/c nattetid (slutade funka vid midnatt, när man behövde den som bäst)
  3. För hög musik i poolområdet samt vid minidisco/shower (många barn, och vuxna höll för öronen... och när man skulle beställa något i baren fick man skrika).

Men i övrigt - wow!!

Nej, hörrni. Sängen ropar. Så god natt. Sov gott och dröm sött!

ps. GRATTIS till alla mammor därute... hoppas ni blivit rejält firade... det har inte jag, det är uppskjutet tills i morgon. Vi glömde helt enkelt bort det under större delen av dagen.

ps 2. Bilder kommer i morgon. Eller någon annan dag. Beror på hur jag hinner. Den här veckan är HELT galen. Tisdag = Vårruset. Onsdag = sommarfest för våra konsulter. Torsdag = Studentmottagning. Fredag = Sommarfest. Lördag = Bröllop på Rockelstad slott. Ni ser - inte mycket till tid övers...

ps 3. Jag visste att Loreen skulle vinna. En av guiderna frågade om vi skulle se finalen, men eftersom vi skulle åka mitt i natten orkade vi inte det. Men jag sa att det inte behövs heller... för att visste redan att hon skulle ta hem det. Kul som f*n!!!