Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Annci Hultström - 23 maj 2012 20:40

  ...äntligen komma till skott och skriva några rader. Gjorde ett tappert försökt härom kvällen, men internet strulade och jag gav upp. Men nu så. Kör en bildkavalkad, med dagbok.


På planet. Det var en kort och behaglig resa. Har insett, efter resan till Berlin förra året och nu, att lågprisbolag inte är att förakta. Vi var i luften 5 minuter före avsatt tid, snabb service, bra film. Ja, bra helt enkelt.

       


På bussen. En timme genom det Turkiska landskapet. Ser lite drömsk ut... beror nog mest på att jag var trött.

 


Rummet blev en glad överraskning. Över förväntan. Wilma har eget rum. Ni ser det bortom vårt.

   


Och superfint badrum.

   


Bandet som ger oss access till allt av värde. Är dock inte det bästa för handledens solbränna...

 


Min fina man och jag i en av barerna.

   


Wilma, när hon suger sig igenom en av alla slushar hon fått i sig.

 


Middagarna består av buffé. Jag har varit på all-inclusive en gång förr och var inte speciellt nöjd alls. Men nu... supergod mat. Se bara här... efterrättsbuffén. Bara den är säkert 15 meter lång och fullpackade med godsaker. Utöver det är det lika mycket med bara grönsaker och sedan 20 meter med varmrätter. Likadant ser det ut på luncherna. Heeeelt galet.

 


Frukostarna är åxå grymma. Massor med frukter. 8 olika youghurtar, 20 olika bröd, mängder med pålägg. 8 meter bullar/wienerbröd, omelett, pannkakor, våfflor, stekt ägg, scrambled ägg, kokt ägg, 12 meter andra varma rätter. Här syns två frukostar... den till vänster är min och den till höger är H´s. Försöker äta sunt, med tanke på alla kalorier som slinker ner i form av rosévin.

   


Japp, det ÄR varmt. I luften. Vattnet är sådär. Själv har jag bara badat i vattenlandet, för att jag måste, när jag landar efter turerna i diverse rutschkanor. Men bada för att det är skönt... nä...

 


De har eget stall här åxå, som man kan nyttja. Där såg vi den här lilla krabaten häromdagen. Ett shettis-föl. 5 dagar gammalt. Så sjuuuuuukt söt. Hovarna var inte mycket större än en 5 krona. Tänkte kort att den nog skulle få plats i resväskan...

   


Den här sponsrade pållen bodde åxå där.

 


Och här är vi på vattenlandet. Jag inväntar de andra två, som snart kommer ner för den vita till vänster.

 


Och där kom de. De ser ut att ha kul...

 


... men som sagt, av H´s min att döma, är det inte varmt i vattnet någonstans. Men vad är väl en bal på slottet? Huvudsaken det är varmt i luften och att det går att sola. Då är jag nöjd.


idag har vi varit på marknad. När vi gått en halv evighet (läs: 2 timmar i gassande sol) var det slut. Trodde vi. Då insåg vi att den var 4 gånger så stor. Gick ett par timmar till, men sen var det stopp. Orkade bara inte mer och vi kände oss nöjda med våra köp. Så vi tog en lite dolmus (lokalbuss... ordet betyder Proppfull... det stämde) tebax till hotellet. Där åt vi lite mellis och hade sedan lite after-shopping på rummet. Sedan avslutade vi kvällen med middag och bowling. Det har de åxå här. Ja, säg nåt de inte har... det är som en lite stad. Ljudmässigt åxå. Var lite lätt stressande, första dagen, med alla ljud och alla människor. Är ju inte riktigt vår grej.


Wilma har f.ö varit på barnklubben. Hon tyckte det var kul, så på fredag är det dags igen. Då får vi tid att läsa, sola och vara tysta. Det behövs.


Nej, nu tänker jag runda av. Sängen väntar. Det är märkligt så trött jag blir av att ha semester...


Må gott där hemma!!


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards