Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Annci Hultström - 14 maj 2012 21:15

Jag har fått ögoninflammation, så nu är det riktigt synd om mig. Det är första gången i mitt vuxna liv och jag hoppas jag slipper få det något mer, för attans var ont det gör. Och då är jag säkert bara på uppstartssträckan. Ögat är rött, slemmar, rinner och gör ont... så ont. Åsså ser jag suddigt. Ja, det ÄR synd om mig. På riktigt. Jag som ska ut till kunder i morgon... hmmmm... snyggo. Jag sköljer med koksalt nu och hoppas att det ger med sig lite tills i morgon. Gissar att det är en önskedröm?!


Vi var på föräldramöte i skolan ikväll. Tanken med det var att få oss förskoleklassföräldrar lite mer positiva till skolan, så vi låter våra barn gå kvar där trots den röra som varit under detta första år. Den nya läraren, Pia, och rektorn var med. Rektorn poängterade flera gånger att röran som varit ska vi lägga bakom oss och se framåt nu. Vi har ju hört (av grannar och andra) att den här läraren är skolans bästa. Hon har jobbat där i snart 20 år och har mycket rutin. Utöver det är hon bestämd men rättvis, snäll och med ett gott ordningssinne. Så det bådar gott. Nu gäller det bara att fritids får till sin del åxå *håller tummarna*.


När frågan om utemiljön kom upp, skyllde rektorn bara ifrån sig. Det var inte de som hade hand om det... och felanmäler de händer ändå inget. Eh... då får man kanske gå en annan väg tänker jag då... envis som jag är. Hmmmm... vi var många som reagerade på det som tänker maila ansvarig på kommunen. Får se om det händer något då.


Nä, nu är det slutgnällt för idag. Tvätten ska vikas, för den viker sig inte själv fick jag veta.


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 14 maj 2012 16:23

... 2 år, 6 månader och 14 dagar sedan jag gjorde min GBP. Och då, kära vänner, fick jag min första riktiga magvärk. Shit, trodde jag skulle behöva åka in akut.


Jag hade ätit lunch på jobbet, tog min väska och gick ut för att göra ett ärende. Då - pang. Det bara kom. var tvungen att sätta mig ner i affären och hyperventilera. Stapplade tillbaks till jobbet och satte mig i en fåtölj och fortsatte hyperventilera. Efter drygt 2 - asjobbiga - timmar gav det med sig. Jag har varit med om en mildare variant en gång, men så här... nej, fy... Känner mig helt slut nu. Huvudvärk har jag åxå. Hmmmm...


Båda gångerna har jag ätit mjukt bröd både till frukost och mellanmål, så jag gissar att det är det helt enkelt. Att det lägger sig för och stoppar på nåt sätt. Så nu blir det inte mer mjukt bröd, 2 mål i sträck. Brukar ju äta knäcke båda målen - men jag glömde det hemma, därför blev det så. Men som sagt, inte fler gånger.


När jag kom hem ilade jag upp och kollade när mitt pass går ut. Var helt säker på att det går ut i juli i år och fick panik för det i helgen. Läste nämligen att passet måste vara giltigt minst 6 månader efter hemkomsten från Turkiet. Men lite olika regler florerar, så jag ringde ambassaden idag som lät mig veta att det är 3 månader (trots att Apollo´s sida säger att giltighetstiden bara behöver vara under resan). Men även det är kört. Hmmmm... provisoriskt pass á 1450kr hade jag ingen lust med alls. Döm om min förvåning - och glädje - när det visar att mitt pass gäller till 2015. Jag var 3 år för tidigt ut med min oro. Så slutet gott, allting gott.


Nej, nu ska jag fixa middag. Ska på föräldramöte senare.


Ha en bra afton, hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards