Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

En salig blandning av...

Av Annci Hultström - 19 mars 2012 22:18

... högt och lågt. Ja, här händer det massor just nu. På alla plan.


Jobbet rullar på. Trivs som fisken. Börjar komma in allt känner jag. En skön känsla, efter att ha trevat i mörker ett tag.


Wilma visar sig allt oftare från en bättre sida. Hon sov hela förra "vardags-veckan" i sitt rum (iofs med H på en madrass på golvet). Men så i fredags fick hon prova att sova helt själv. Och YES, det gick. Hon sov hela natten därinne och det gick kanonbra. Hon vaknade förvisso rätt tidigt, men lät oss sova (thank god). Efter det har hon sovit varje natt själv. Duktiga tjejen. Vi supportar henne massor nu och hon blir stolt - det ser man. Underbart!!!!


Själv har jag börjat på en "föräldrakurs". ABC-studie (klicka för att läsa mer). Men fick anmäla sig och sedan lottades man att få börja nu eller i höst. Jag kom med nu, när jag behöver det så väl. Så skönt!!


Första gången var idag och det största jag fick med mig var att JAG ÄR INTE ENSAM!! Jag är inte ensam om att ha ett obefintligt tålamod när det gäller gnäll, tjat å trots. Den här studien ska ge oss föräldrastöd och på så vis bli bättre på att hantera dessa situationer.


Jag frågade W en dag vad hon tyckte att jag skulle bli bättre på. Hennes svar: Att inte bli arg så fort. Jag höll med och sa att det är det jag önskar mest av allt själv. Sedan berättade jag att jag skulle börja en sån här kurs och på så sätt (förhoppningsvis) bli en bättre förälder. Det var bra tyckte hon. Så idag, innan jag skulle gå, utspelades detta:


W: -Men mamma, tänk om kursen inte hjälper. Vad händer då?

Jag: -Klart det kommer bli bättre.

W: -Men tänk om det INTE blir det då. Vad gör du då?

Jag: -Ja, då får jag väl be om mer hjälp. Men är det så illa alltså?

W: -Nej, inte så illa.

Jag: -Det var bra att höra. För det finns de som har det riktigt illa, som inte har föräldrar som ens bryr sig.

W: -Ja, och dom som är fattiga.


Många och stora tankar från en lite människa.


Vad har mer hänt? Jo, jag pratade på min kära S:t Görans sjukhus idag igen. Lika kul som vanligt. Idag var det inte så många... kanske 20 st. Jag tryckte mycket på det jag tycker är viktigast av allt:


Klarar du inte flytet innan är du inte redo för en op (med tillhörande livsförändring)!!


Ja, så är det. Eller åtminstone är det min syn på det. För under den tiden är det viktigare än någonsin egentligen... du gör det för att få bort fettet kring levern och på så sätt underlätta för kirurgen - samt förbättra din hälsa inför en sån stor operation. Och som sagt, kan man inte klara de 3-4 viktiga veckorna av livet ska du inte göra open.


Själv läste jag om många som ballade ur under flytet, tryckte i sig semlor... glass... godis... å annat smått å gott. Då sitter inte övervikten på kroppen, utan i huvudet. Tänket (missbruket) måste ändras/tas bort innan det blir bra. För mig fanns inte det. What so ever! Gick på bröllop och titta på när andra åt. Men så har det gått bra åxå! :-)


I lördags var vi i Centrum en sväng. Då passade vi på att få bilen påbackad. Någon hade kört in i den på parkeringen, men de var nobla nog att sätta en lapp med sitt telefonnummer. MEN (everything before but is bullshit - as U know) inte fan är numret i bruk. Eller jo, kanske... men personen svara inte. Det är bara en röst som går in och säger att numret inte går att nås just nu... SUCK!!!! H var till polisen idag. Men de tyckte vi skulle vänta minst en vecka, så de har möjlighet att höra av sig så ingen oskyldig får en anmälan på sig... Mmmm... men jag vet inte... har de inte svarat på våra 11 samtal och 6 lämnade meddelanden än så lär de inte göra det heller. Numret går till en (japp, nu hänger jag ut personen) Isabelle Nilsson i Enskede. 19 år, inget körkort eller bil (enligt polisen). Så det lyser "scam" lång väg. Och vad tycker vi om det?? SKIT!!!!!!!! Men visst, vi väntar en vecka. Sen blir det en anmälan och anmälan till Trafikskadeföreningen i hopp om att få lite av självrisken betald.


Och sista... Väsbyhem. Bläääääääää säger jag just nu. De får aldrig ordning på allt kvarvarande. En fläkt som låter med 70 dB (deras normvärde är 38). Badrumsskåpet sitter löst. Rören till tvättmaskinen är lösa och slår när vi tvättar. Detta har vi varit i kontakt med dom om såååååååååååååååååååååååå många gånger, i över 5 månader nu (sedan slutbesiktningen). Idag skickade jag mailet även till VD och Fastighetsansvarig. I morgon ringer jag till hyresgästföreningen. Är så trött på det. Vill veta mina rättigheter. Morr...


Men alltså... jag kan ju inte avsluta med idel elände. Hmmmm... vad är det mer för bra som hänt?! Jo, Wilma läser!! Vi var hos tandläkaren förra veckan och i väntrummet bara kom det. Underbart!! Ni ska få en snutt, men oj... vilken tid det tar. Så den får komma i morgon.


Förresten, en annan bra sak. Snart är helg igen. Johodå... går det med samma hastighet som det brukar, så är det så. Så det så!


Nej, nu väntar bingen. Ska till kund, söder om stan i morgon. Vill ju inte sitta i köer, så jag tänkte åka tiiiidiiiigt. God natt och sov gott. Dröm sött! OK?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards