Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Prickig korv

Av Annci Hultström - 8 januari 2012 00:09

Igår fick vi hem vår älskade lilla W. Hon var dock något förändrad, för hon hade förvandlats till en prickig korv. Fullt (alltså inte mer än 1 mm mellan prickarna) med utslag över hela ryggen, nacken, hårbotten, pannan, lite i ansiktet, bröstet, magen och lite på armar & ben. Pratade med mamma om vad det kunde vara... tvättmedel, nåt hon ätit... men vi kom inte fram till nåt. Tänkte att hon fått nåt i Thailand (ohyra typ), så på kvällen ringde vi sjukvårdsupplysningen. De tyckte vi kunde avvakta till idag och åka om det inte var bättre. Det var det inte, så vi ringde Löwet. Fick en tid till kl. 17.


Medan vi väntade på att klockan skulle bli doktor-dags, så var vi på bio i Kista. Vi såg "Arthur och julruschen". En bra och söt julfilm. Vi kollade åxå efter jacka till H. Hittade ingen. Men jag däremot, jag hittade samma jacka som jag köpte häromdagen. Men nu till halva rea-priset. Naturligtvis köpte jag den, men tänker lämna igen den andra. Så en jacka som först kostade 1300 - kostade nu 400 (800 när jag köpte den häromdagen). Det är väl ändå toppenrea va?!


Nu, åter till prickig korven. Läkaren tog halsprov och kunde konstatera streptokocker där. Det kunde i vissa fall ge prickar åxå... scharlakansfeber förmodligen. Så penicillin + cortisonsalva skrevs ut. Så nu ska det ätas å smörjas i 10 dagar.


Jag fattar inte hur det är möjligt att W så många gånger är "sjuk" utan att må dåligt. Hon har flera gånger haft öroninflammation (t.o.m. med sprucken trumhinna), utan att känna av det eller ens ha feber. Samma sak med streptokocker. Flera gånger utan ens haft svullna mandlar. Vi har bara gissat det för att vi blir sjuka och därför låtit testa henne åxå. Och då har hon alltid visat positivt. Det är jobbigt, för hon smittar ju oss och resten av världen - men blir aldrig sänkt själv. Är det inte skumt?!


I morgon ska vi på Disney on ice. Hon fick det av oss i present. Oj, så glad hon blev. Hoppade runt i soffan, jublandes. Så åka ska vi. Så nu hoppas jag att det ekar tomt i Globen, så inte 14000 pers blir sjuka.


Nu ropar sängen på mig, så jag avslutar med att önska GOD NATT! Sov gott och dröm sött!


 
 
Ingen bild

Lotta

8 januari 2012 16:19

Jag har en prickig kille hemma! Vattkoppor :/ väntar på att lill syrran ska få några :)
Kram

Annci Hultström

8 januari 2012 20:41

Hoppas de klarar sig skapligt lindrigt undan. Finns ju alla varianter av det... *håller tummarna*.

KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards