Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Rapport 10 + bilder

Av Annci Hultström - 26 december 2011 03:37

Så är vi framme vid den 26 december 2011. På dagen 7 år sedan tsunamin sköljde över landet. Känns lite konstigt att vara här faktiskt. Tänkte släppa upp en komloy idag till minnet av alla som förlorade livet... men det blåser smärre storm, så det är ingen idé. Den kommer att dyka.


Idag, kl. 15, hämtar en taxi oss för vidare färd till Krabi flygplats. Kl. 19:55 lyfter vi mot Bangkok. Där väntar 3 fullspäckade dagar. Sitter just och försöker komma fram till höjdpunkterna vi "måste" se (bortsett shoppingen).


Nu tänkte jag visa er lite bilder från vår julafton.


Min första sandskulptur (och sista?) - Mimmi Pigg. Enormt likt. Eller hur?! ;-)


Wilmas sandslott. Med port.


Tyckte du att din gran var spretig? Jag lovar - här fanns den spretigaste.

  

Utanför favvo-baren Mook bygger en konstnär olika figurer några gånger per vecka. På julafton var det naturligtvis tomtens tur att få synas.

Klara för middag.


Skovalet för dagen... utblev. Har bara haft skor de dagar vi ska till stan. Annars har jag inte ens rört dom.


Med ett glas rödtjut.

  


Mina älskade <3


Julmiddagen. Grillspett.


Ja, det var det. Nu kommer några andra, random bilder.


Ytterligare sandskulptur. En bubbla, som det gick att sitta i. Cool! 

Första skulpturen på Mook. Direkt när vi kom till Lanta.  


Första drinken på Mook.  


Enda solnedgången. Faktiskt. Brukar ses varje kväll normalt, men nu har det varit moln i horisonten varje kväll... men en fick vi i alla fall. Här ses W med nufunna vännerna Axel & Alice.


Vi provade fish-spa. Små fiskar som äter bort förhårdnader på fötter. Shit... det kittlades så sjukt mycket. Här sätter jag precis ner fötterna. Anade inte vad som väntade.


Nu försvinner jag igen. Finns det tid i Bangkok hör jag av mig, annars hörs vi när vi landat i Svedala igen.


Ha det gott tills dess!!

 
 
Ingen bild

Marre

26 december 2011 10:49

haha vilken ful "gran". Annars så fina bilder.....Ser verkligen skönt ut. Men börjar ni inte längta hem..? Blir nog bra art avsluta med Bangkok. Kram.

Annci Hultström

31 december 2011 16:37

Nä, vi längtade inte hem. Hade tveklöst kunnat vara kvar en månad till...

Puss å kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards