Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Annci Hultström - 16 oktober 2011 16:15

Jag sov som en prinsessa i natt och vaknade inte förrän efter kl. 9. Såååå skönt!


När vi satt och åt frukost kom en kompis till W och ringde på. Hon ville leka. W var såklart med på det. Så hon åt upp och sen slängde vi på henne lite kläder. Sen var det fullt ös på dom i ett par timmar. Vi hann göra en massa undertiden (tack N för att du kom). Sen skulle N (kompisen) hem och äta lunch. W satte sig för att rita typ 1000 teckningar och sen åt vi lunch. Plötsligt var det dags att åka iväg på sista ridkursen. N hämtades upp, hon ville haka på. W fick sin (och min) favvispålle PimPim. De fick rida i skogen. Härligt i det fina vädret.


När vi kom hem fikade brudarna och nu hoppar de studsmatta. Själv ska jag kasta in en tvätt och sen duscha.


Vad återstår då? Tja, lite småfix med tvätt och plock. Men annars bara lökande. Passar bra på söndagar tycker jag, för det är en sån där härligt slö dag.


Skulle ha tränat, men jag har blivit alltmer snuvig under dagen. Huvudet värker lite och halsen känns aningen sträv. Får se vad det blir av det. Ska pimpla i mig Weifa C så jag inte blir sjuk. Det går inte för sig.


Nej, nu - duschen!

Av Annci Hultström - 15 oktober 2011 23:30

Gårdagen i Uppsala var soft. Var där kl. 18, blev serverad en god kycklinggratäng, paket delades ut (till allas glädje) och sen satt jag och Lotta och festplanerade till midnatt.


Efter en god natts sömn och frukost gick vi en sväng till deras centrum, Gottsunda C. Där kollade vi lite i affärer och sen bjöd om oss på lunch. Pad thai föll valet på. Gott som attans. Sen lökade vi lite till hemma hos dom innan vi åkte hem.


När vi kom hem möttes vi av tända marschaller och tacos. Trevligt. Och gott. Sen har vi spelat Wii. När W somnat såg vi filmen "A little bit of heaven". Den var bra. Tyckte jag. Och den rensade tårkanalerna rejält. Har inte bölat så mycket till en film någonsin. Eller jo, när jag så "Hatchiko" och "Stepmom" möjligen. Jag rekommenderar den i alla fall. Till er som vill gråta ska tilläggas.


Nu väntar bara bingen. I morgon blir det lite fix här hemma, ridskola (sista gången... 8 veckor har runnit förbi, till Wilmas sorg) och träning. Tänkte försöka mig på ett cirkel-fys pass. Det är 9 olika stationer man hoppar runt mellan på tid. Blir spännande.


Nej, nu tänker jag lägga mig. God natt och sov gott!

Av Annci Hultström - 14 oktober 2011 16:00

... senare sitter jag fortfarande och gäspar. Känns inte som att jag kommer vara universums trevligaste människa ikväll. Vore ju bedrövligt om jag somnade på soffan. När jag är borta. Hmmmm... ja, tur att det är hos känt folk i alla fall ;-)


Det är så vansinnigt lugnt här idag, ringer knappt alls. Funderar på vad anledningen kan vara. Höstlov är det ju inte. Älgjakt? Det fina höstvädret? Hmmm... eller är det så att alla företagets kunde vet att jag är lite trött idag och vill tilllåta mig att softa? Till er vill jag i sånt fall säga - Tack för omtanken, men det var inte rätt drag. Det gör mig bara tröttare. Ni borde ringt som sjutton istället. Tänk på det till nästa gång. Ok?


Nu är det bara en självande halvtimme kvar. Sen drar jag. Önskar er alla en trevlig fredagskväll!!

Av Annci Hultström - 14 oktober 2011 10:15

... vill jag lägga mig ner nu. Om sanningen ska fram...


Ja, så är det. Aningen sömnig idag. Och det beror inte på att jag kom i säng sent, utan snarare på att jag vaknade på tok för tidigt. Anledningen? Jo, huvudet höll på att gå i bitar.


Så nu har jag gjort månadens "prova-en-ny-sak"-sak... för det var första gången i mitt 29-åriga (??) liv som jag vaknar av att huvudet värker. Utöver det var jag var torr som en öken i munnen. Så jag pallrade mig upp efter en stund. Tog en tablett, drack lite och letade mig tebax till sängen. Där tog jag spikkudden under nacken. Men somnade trots det inte om. När klockan sedan ringde har jag kunnat betala för att få ligga kvar en stund till. Men nä... och här är jag nu. På jobbet. Med en upplärning. Det ger mig god tid att ordna för mitt avslut och min efterträdares ankomst.


Nu har jag ätit ett mellanmål. Knäcke. Som vanligt. Skulle tveklöst kunna äta en till. Nu. Är som ett stort tomt hål i magen idag. Konstigt. Men snart är det ju lunch. Det är bra.


Nej, nu - fakturor. Vanemänniska? Jag? Nä, inte ett dugg ;-)

Av Annci Hultström - 13 oktober 2011 22:41

... jag haft som fått jobba hos den här kunden och fått lära känna dessa underbara människor. Kommer sakna de alla. Mycket! Ja, som ni kanske förstår har kvällen varit kanon. Bra mat och trevligt sällskap, vad mer kan en simpel jag begära?? Lägger mig nu, fylld med kärlek... God natt!!

Av Annci Hultström - 13 oktober 2011 14:15

Så var det torsdag. Dagen före fredag. Det gillar jag. Och just den här torsdagen har jag insett att jag har en faslig massa att räkna ner till, roliga saker som jag ser fram emot. Se här bara:

  • Om 3 timmar = avfärd mot sta´n för att gå ut och äta med ett gäng här på jobbet.
  • 14 oktober = hämta W på skolan för avfärd mot Uppsala och en natt hos världens bästa Lotta med familj.
  • 21 oktober = avfärd mot Arlanda för vidare färd till Oslo och ett besök hos den mycket saknade familjen Lagerqvist.
  • 25 oktober = Lön :-)
  • 28 oktober, dag = avfärd in till stan för ett första event med mina nya kollegor.
  • 28 oktober, kväll = möta upp fina Carina för middag och sedan "röja loss" på Tyrol, till Carola.
  • 3 november, dag = min sista dag, som jag egentligen inte ser fram emot - men det är ändå nåt som står med i agendan.
  • 3 november, kväll = åker (med tåg) till Uppsala, för festförberedelser
  • 4 november = fullt ös med fix
  • 5 november = vår 7:e bröllopsdag och Lotta & Moffa´s 10-åriga bröllopsdagsfest.
  • 7 november = min första dag på nya jobbet
  • 26 (+ ev. 27) november = kalas för W
  • 29 november (om 32 arbetsdagar/47 dagar)= Vi åker!!!!!!!!

Ja, det var det jag kommer på nu. En faslig massa, som kommer få tiden att formligen rusa fram. Så snart är jag 65 och går i pension ;-).


Nä, nu - mot damernas. Har en snok som måste pudras.

Av Annci Hultström - 12 oktober 2011 21:00

Kom hem från jobbet, kastade mig i träningskläderna och sprang ner.


Vi satte oss först ner och pratade. Hon frågade massor och tog reda på vad jag ville få ut av det. Därefter fick jag en genomgång av de övningar som vi kom överens var det jag borde träna.


Hon gick alltså inte igenom alla maskiner och så som jag trott, utan det kändes mer individuellt planerat än så. Superbra! Hon tyckte att jag redan var väldigt stark, men en mycket bra hållning (oj, oj... hon skulle ha sett mig för 2 år sen). Det var ju trevlig att höra... att träningen faktiskt ger utslag.


När vi var klara älgade jag hem och åt middag. Idag blev den väldigt oplanerad. W var bortlejd hos en kompis och H var sugen på pizza. Så det åt han och jag åt en kebabsallad. Det kommer jag äta i morgon med. Och i övermorgon. Den var monsterstor.


Ja, mer då... jo, efter duschen kröp jag ner och gosade W till sömns. Och mig själv insåg jag. Fast iofs inte mer än 5 minuter. Men ändå... skönt var det!


Nu ska jag äta ett litet mellis och sen lägga mig faktiskt. Måste ju vara pigg i morgon när jag ska ut på galej med jobbet.


Så - God natt  & sov gott!

Av Annci Hultström - 12 oktober 2011 14:45

Insåg just en sak gällande mina mått.


Jag är mindre om midjan nu än jag var om låret då.

Och min vad är mindre nu, än var halsmåttet var då.


Ett lår lika stort som en (någorlunda) normal midja

En hals stor som en (någorlunda) normal vad.


Hmmm... ja, som sagt... inte konstigt att absolut inga byxor satt bra och att jag helt saknade halsparti. Huvudet direkt på kroppen. Som en huvudfoting. En fluffig huvudfoting.


Det börjar verkligen sjunka in mer och mer det här. Jag börjar förstå att jag faktiskt nått fram (även om jag inte är helt i mål än), att jag numera ses som normal - i mångas ögon. För hur det än är så får man en viss typ av stämpel som överviktig. Nu är inte jag den som någonsin lidit av andras kommentarer eller blickar - det biter inte - men jag vet ju ändå att det är så. Men det har jag lämnat bakom mig nu. Och det är skönt. Riktigt skönt.


Nu till en annan sak, ett dilemma. Vi har ju lagt en bokning på ett hotell på Koh Lipe. Nu har de fått igång sitt bokningssystem och vill att vi bokar via det, för att göra en förbetalning. Det är helt ok. Egentligen. Men jag tycker deras avbokningspolicy är grymt hård. Avbokar man från nu till 21 dagar innan ankomst kostar det 2500 bath (c:a 600 kronor). Mellan 21-7 dagar innan får vi betala 50% av totala kostnaden och 7-0 dagar innan hela kostnaden. Det är ju inte direkt ett ställe som saknar besökare och under värsta högsäsongen. Så jag vete 17 hur vi ska göra. Jag vill inte betala nästan 3000 kronor som jag inte får tebax OM nåt skulle hända. Hur skulle ni ha gjort? Boka en natt och sedan chansa på att det finns nåt ställe (eller där) med fler nätter att erbjuda? Men då kommer nästa problem - man måste boka minst 3 nätter där. Kanske får hitta nåt annat ställe för en natt. Ja, klura vidare får vi helt enkelt göra i alla fall.


Förresten - min nuvarande och kommande chef var här en sväng idag. Fick stora kramen och ett varmt välkomnande. Ååååhhh, vad bra det känns.


Nej, nu - mellisdags.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards