Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Det ÄR ingen vanlig dag...

Av Annci Hultström - 19 oktober 2011 14:00

... idag, för det är Miranda´s 3 års dag


Grattis mitt kära lilla fadderbarn


Hoppas du får en fin dag!

Puss & kram från tant Annci


Så här så söt hon är, men det vet ni ju redan för bilderna har ni sett förr:

 


Vad är det mer idag än hennes födelsedag? Jo, det är dagen då "Snuvan from hell" dog och for till himlen. Ja, så är det... i princip helt snuv-fri (eller ja... jag är fortfarande rejält förkyld... men rena barnleken mot igår). Är inte det konstigt? En dag kronförkyld och sen var det bra med det. Ingen är iofs gladare än jag.


Idag, till lunch, åt jag samma mat som jag gjorde till middag igår. Måste bara få tipsa om det. Igen. Det var alltså stekt lax med en kall sås, haricot verts och ris. Den kalla såsen gör ni såhär... för 4 port:


1,5 dl gräddfil

2 msk tandooripasta

2 msk mango chutney

Lite citronsaft


Blanda ihop och ät.


Vansinnigt gott. Tycker vi i alla fall.


Normalt fryser jag (nästan) ihjäl på jobbet (och hemma). Men inte idag. Har precis stängt av både värmeelementet mellan mina fötter och kupévärmaren i matrummet. Nu överväger jag även att ta av mig min stickade poncho. Är jag inte helt wild & crazy så säg.


Appropå värme... Nu har vi - ÄNTLIGEN - fått sätta igång golvvärmen i badrummet (var ju tvunget gå 4 veckor först). Först satte jag den på 18 grader, men det märkte jag inte ens av. Så jag höjde till 30. Då blev det varmt och skönt. Ok, kanske lite för varmt. Även för mig. Faktiskt. På gränsen till bastukänsla (mmm... jag bastar alltså inte i 100 grader). Det gjorde att miljön utanför badrummet plötsligt blev väldigt kall. Så det blir nog till att sänka lite. Kanske till 25. Tål att tänkas på. Och testa. Kan tänka mig att man kan sänka rejält när elementet behagar bli varmt åxå. För det är svalt och har inte fattat att det faktiskt är kallt ute nu. Det har heller inte uppfattat att det bor en frysskit på den adressen.


Förresten, vi fick vår hyresreduktion avdragen på den här månadshyran. Det blev inte så mycket som jag hoppats. Trodde det var något fel, så jag ringde. Men naturligtvis hade jag missat det finstilta om att vi bara fick reduktion för den tid vi var utan duschmöjlighet (4 veckor) och inte för hela den tid (7 veckor) som huset var en byggarbetsplats. Nåväl, 3300 kronor blev det i alla fall. Alltid nåt!


Nej, nu ska jag felanmäla vår växel. Den beter sig som den inte borde.

 
 
Ingen bild

Miranda

19 oktober 2011 15:23

Tack så mycket min kära "tant" Annci!
Jag har fått många fina paket. Jag, msmms & mormor har varit ute på stan och ätit tärta MUMS :)
Kram

Annci Hultström

19 oktober 2011 15:53

Sötnosen! Tänk, inte mer än 3 år och stavar redan så bra. Vart ska det sluta?! ;-)

Kramar och hälsa msmms & mormor åxå

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards