Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Here we go again

Av Annci Hultström - 28 september 2011 10:06

Igår - God morgon förresten - när jag kom till jobbet så kände jag ett begynnande munsår. En halvtimme senare hade det blossat upp. Under dagen kändes det helt ok, men på kvällen var det rätt svullet. Så pass att det var svårt att dricka. När jag vaknade i morse såg jag ut såhär (bortse från närbilden rakt i min snok):

   

Fy f-n vad ont det gör. Det sticker ända upp mot ögat och jag är så svullen. Hade på fullt allvar behövt ett sugrör, för det är en smärre omöjlighet att dricka. Skit tycker jag om det. Det var förvisso bra länge sen sist... men det rättfärdigar ändå inte att det kommer med full kraft nu. Bara att inse att det är höst. Vanligt förekommande för mig då sedan barnsben. Skit igen.


Så, nu har jag beklagat mig över det. Då kan jag be om ursäkt för att jag inte återkom med bilder som jag lovade igår. Hann helt enkelt inte, för kvällen blev helt konstig. Hade nämligen lyckats glömma mina hemnycklar, så vi fick glatt vänta ute tills H kom hem (vi åt vindruvor från egen ranka - så det gick ingen större nöd på oss) och innan middagen var klar och äten så var klockan närmare 19:30. Sen skulle W läggas, räkningarna göras och tvätten vikas + att jag var helt slut (det + munsåret är kanske ett tecken på att jag bär på nåt virus?). Så det blev en skapligt tidig kväll. På spikmattan. Sen sov jag godare än jag gjort på ett par veckor.


Nu är jag på jobbet och reder fortfarande ut lite knasigheter efter gårdagens kaos. Allt har inte återställts, trots nattens omstart. Men det är inga stora saker, så det är ingen fara på taket. Någonstans i all röra trivs jag som fisken. Det blir lite aktivitet och hjärnan får jobba lite.


Idag när jag slutar ska jag åka och se om jag kan hitta nåt fint på Lindex. Fick ju ett presentkort när jag fyllde och det bränner i fickan... fick även en rabattkupong på 50kr som gäller till fredag. Den måste ju såklart nyttjas åxå. Vill ha massa toppar, stickade tröjor å annat... men det jag behöver mest är byxor. Undrar om jag kan hitta det?!


Nej, nu - fakturor. Hörs senare.


p.s Historien om Eva på 96 jordsnurr som emigrerar till Thailand är helt underbar. Hörde om henne på radion igår morse och såg sen en snutt på nyheterna. Underbar dam. Önskar jag blir som henne. Rörande söt!

 
 
Lott@

Lott@

28 september 2011 17:22

Är det nån epidemi?? Jag fick oxå munsår idag :(
Började sticka & jag skyndade mig att inhandla "Anti" men det verkade bara bli värre av det ?!

http://www.lottaskrypin.se

Annci Hultström

28 september 2011 21:47

Ja, det är nog det. Och den sprider sig långväga har jag hört ;-)

På mig hjälper inte salvor.Har försökt i massor med år. Problemet är att det aldrig sticker innan, utan blåsorna kommer från inget till massor inom loppet av 30 minuter. Sen fortsätter det bara att svälla.

Googlade just på det och det är inte helt ovanligt att det sätter sig på lymfar. Kul att just jag drabbades...

Men fortsätt smörja, det hjälper om man hinner på det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards