Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Efter 23 år i köket...

Av Annci Hultström - 22 september 2011 09:30

... gjorde jag igår tidernas rookie-misstag. Jag gnuggade mig i ögat efter att ha skurit chili. Gör ALDRIG det!! För dra åt h****te vad ont det gjorde.


Jag trodde ögat skulle brinna upp. På allvar. Kände hur ögat började domna och svälla. Jag försökte med en våtservett, men det hjälpte inte ett jota. Så in med ögat (och såklart resten av ansiktet)(var iofs färdig då att plocka ut ögat och skölja det runt om, så ont gjorde det)(men det gjorde jag såklart inte)(nu räcker det kanske med paranteser?) under vattenkranen. Där stod jag en stund och lät det svala vattnet släcka elden. Tillslut var jag ok igen, om än mosig. Hmmm... tror jag har lärt mig det nu. Den hårda vägen.


Idag häller jag i mig thé igen. Fattar inte hur mycket en människa kan frysa. Det konstiga är åxå att framåt eftermiddagen, typ vid 15-tiden, då börjar jag tina upp och blir riktigt varm. Kan det vara så att jag har för lågt blodsocker eller att förbränningen är på högvarv innan kl. 15? Ska helt klart fråga om det på mitt återbesök i november (läkaren har ju inte svarat på mitt mail ännu).


Ikväll ska jag träna Core. Och den här gången har jag kollat upp tiden ordentligt så jag slipper lomma hem igen. Kl. 18 börjar det. Så det blir till att kasta ihop middag (pannkakor såklart, vad annars när det är torsdag??) till de andra och själv äta middag efter passet. Kesoplättar. Perfekt återhämtningsmat eftersom det är i princip bara proteiner.


I natt sov jag som en ruuuuuuuumpa. Det var ett tag sen nu, så det var väl på tiden. Eller inte. Mycket berodde på att den minsta i familjen kom in i natt och hon killades. Ja, inte med flit... men hon stoppar händerna under täcket och vevar runt. Hoppas kommande natt blir godare *gäsp*.


Nä, nu - fakturor. Hörs senare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards