Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 22 september 2011

Av Annci Hultström - 22 september 2011 15:48

... stötte jag på idag.

   

Den stod ensam och övergiven i en korridor. Men jag undrar: Hur tänkte den som valde texten till lappen på den - "Ställ undan stegen"? Vart ska man ställa den? Och när man väl ställt den där, vart ska man ställa den då? För var man än ställer den kommer den hånflina en i nyllet med sitt "Ställ undan stegen"-upprop. En svår nöt att knäcka.


Det har hänt någon mer, alldeles fantastiskt, idag. Solen har krupit ur sin lilla (eller stora kanske - för solen borde väl vara rätt stor?) håla och behagar nu lysa över hela vår värld. Eller ja, åtminstone över den värld kallad Spånga som jag har utanför fönstret. Härligt är det i alla fall! Hoppas den kan tänka sig att vara framme på lördag. Och söndag med för den delen.


Nu är det snart dags för hemgång. Helst av allt jag velat åka hem och lägga mig på soffan (är zzzzz-trött idag), men nähä då... Fixa middag, träna, duscha, pyssla, sova. I den ordningen. Inte omvänd. Det blir inte bra.


Önskar en skön fortsättning på dagen/kvällen!

Av Annci Hultström - 22 september 2011 09:30

... gjorde jag igår tidernas rookie-misstag. Jag gnuggade mig i ögat efter att ha skurit chili. Gör ALDRIG det!! För dra åt h****te vad ont det gjorde.


Jag trodde ögat skulle brinna upp. På allvar. Kände hur ögat började domna och svälla. Jag försökte med en våtservett, men det hjälpte inte ett jota. Så in med ögat (och såklart resten av ansiktet)(var iofs färdig då att plocka ut ögat och skölja det runt om, så ont gjorde det)(men det gjorde jag såklart inte)(nu räcker det kanske med paranteser?) under vattenkranen. Där stod jag en stund och lät det svala vattnet släcka elden. Tillslut var jag ok igen, om än mosig. Hmmm... tror jag har lärt mig det nu. Den hårda vägen.


Idag häller jag i mig thé igen. Fattar inte hur mycket en människa kan frysa. Det konstiga är åxå att framåt eftermiddagen, typ vid 15-tiden, då börjar jag tina upp och blir riktigt varm. Kan det vara så att jag har för lågt blodsocker eller att förbränningen är på högvarv innan kl. 15? Ska helt klart fråga om det på mitt återbesök i november (läkaren har ju inte svarat på mitt mail ännu).


Ikväll ska jag träna Core. Och den här gången har jag kollat upp tiden ordentligt så jag slipper lomma hem igen. Kl. 18 börjar det. Så det blir till att kasta ihop middag (pannkakor såklart, vad annars när det är torsdag??) till de andra och själv äta middag efter passet. Kesoplättar. Perfekt återhämtningsmat eftersom det är i princip bara proteiner.


I natt sov jag som en ruuuuuuuumpa. Det var ett tag sen nu, så det var väl på tiden. Eller inte. Mycket berodde på att den minsta i familjen kom in i natt och hon killades. Ja, inte med flit... men hon stoppar händerna under täcket och vevar runt. Hoppas kommande natt blir godare *gäsp*.


Nä, nu - fakturor. Hörs senare!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards