Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Annci Hultström - 16 september 2011 23:45

... är snart över. Och jag har hållit mig vaken hela kvällen. Eller ok då... jag somnade typ 7 minuter när H nattade W. Kollade på "Skavlan" och inväntade att mina drömmars man (ja, inte den som nattade W utan han som är mitt "frikort") skulle ta plats i studion. Och plötsligt satt han där. Så alltså somnade jag några minuter. Men jag missade inte intervjun i alla fall. Så nu har jag fått en dos av hans störtsköna stämma och sätt att prata.


För er som inte redan vet kan jag berätta att det är den här mannen det handlar om:


Men nu har jag gjort mitt för ikväll känner jag. Hör sängen ropa på mig. Högt och innerligt. Så det är väl lika bra att jag gör som den säger innan den ångrar sig och inte vill ha mig mer.


Önskar er en god natt med en sista bild:

 

Av Annci Hultström - 16 september 2011 16:18

... är det dags att åka hem till:


(bilden funnen på google, men redigerad av mig i Picnik)  


Till det blir det glas rött. Sen är det dags för det bästa - ryggläge i soffan. Jag är sjukt trött. Känns som att jag kommer somna innan W idag.


Önskar er alla en skön fredagskväll. Och sov gott när det väl är dags!

Av Annci Hultström - 16 september 2011 09:00

Så vaknade jag återigen till en underbar dag. Känner mig på lika bra humör idag som igår. Eller nä, idag är jag på ännu bättre humör. För vet ni vad?


Jag har PREMIÄRDUSCHAT!


Det var ljuvligt. Obeskrivligt ljuvligt. Detta trots några klåpar-misstag som det har gjort... typ inte skruvat fast avloppsröret under handfatet - så vattnet rinner ut på golvet, inte skruvat fast väggskåpet i överkant - så det skevar såpass att en hylla inte sitter där den ska utan faller ner så fort den belastas, inte fått dit glasdörrarna helt - så det är en glipa nertill vilket gör att det kommer vatten på golvet utanför. 


Men det braiga överväger. Helt klart. Det andra rättar de säkert till på slutbesiktningen på måndag.


Efter dusch och fix lämnade jag W i skolan och styrde lilla pärlan mot jobbet. Väl där stötte jag ihop med en av kundtjänstkillarna. Han bar på en STOR påse trattkantareller. Han frågade om jag ville ha den. Wow! Tack snälla söta! Nu tog jag faktiskt inte alla, det var för många. Men en hel hoper i alla fall. Så bra. Det har aldrig varit lättare att plocka svamp  . När jag kommer hem idag ska jag rensa dom och sedan lägga samtliga på tork. Gör sig bäst så har jag insett.


Ikväll blir det tacos, popcorn och film. Sen blir det garanterat ett tidig kväll. Vi har alla sovit för lite den här veckan. Stackars W kom inte i säng förrän 20:30 igår och vaknade 06:40. Hon var trött. Det erkände hon, vilket normalt aldrig sker.


Hon var ju hos granntanten när vi var på mötet igår. Först hade de kollat på barn-TV, sen när W höll på att somna i soffan hade de börjat spela spel. Och fikat. Bullar. En bra kväll med andra ord.


Nej, nu ska jag fixa fakturorna. Ha en bra fredag, tills vi hörs igen.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards