Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Annci Hultström - 13 september 2011 21:57

... MUMS! Den där fiskrätten jag gjorde idag var grym. Rekommenderar den varmt. Klicka HÄR för receptet. Vi åt den med kokt potatis. Gott som attans. Så - bara gör den!! Tog förresten kort på den, men jag orkar bara inte ladda upp dom nu.


I övrigt har det inte blivit varken promenad eller bokningar. Jag fastnade med att rensa, städa och torka ur skafferiet och skåpet över kylen. 2 soppåsar fulla med gammal skit blev det. Sköööönt! Efter det har jag vikt ENORMA mängder tvätt. Nu är jag så less på det. Längtar verkligen tills de är klara i badrummet så man kan tvätta lite då & då. Nu blir det mycket, men sällan.


Appropå badrummet. Det som är på plats nu är:

  • handfatet
  • all el
  • de flesta rör
  • hålen där allt ska skruvas in (duschväggar, spegel, skåp, krok m.m.)

Sen står toalettstolen och väntar däruppe. Och spegelskåp, spegel, krok åxå. Så det tar sig, men aaaaaaaaaningen för långsamt. Det känns inte som att dom kommer klara sin deadline på 6 veckor. För de har bara 1,5 vecka kvar och då ska ju lilla toan nere göras åxå.


Nej, nu ska jag fixa ett par saker och sedan lägga mig. Men vi hörs i morgon igen. Såklart. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 13 september 2011 16:19

... box-pass idag. Har på tok för eländig träningsvärk för det. Däremot en promenad. Och en kväll i soffan med maken. Men det blir ingen filmkväll. Nä, ikväll ska vi ta tag i och boka inrikesflygen i Thailand och de hotellnätter som saknas. Tiden rinner iväg. Herregud, nu är det ju bara 2 månader och 17 dagar kvar.


Nej, nu - plocka undan och gå hem. Hörs sen!

Av Annci Hultström - 13 september 2011 09:15

... jag känner att jag lever idag. Direkt när jag vaknade sa jag till H att det inte var så illa som jag befarade igårkväll. Men den uppgiften måste revideras nu. Shit, vad det känns. Och jag gissar att det kommer vara ännu värre i morgon. Gäller att röra sig emellanåt, stå och jobba... annars stelnar jag nog till helt och får gå i sittande ställning hem idag. Det kommer se alltför märkligt ut.


Hade tänkt träna ett 90 minuters box-pass idag, men frågan är om det är så smart? Då blir jag väl sängliggandes i morgon. Kanske får "nöja" mig med en promenad.


Idag ska jag göra fisk i ugn. Är helt värdo på att tillaga fisk, men tanken är att jag ska bli bättre på det. Så igår letade jag upp ett lämpligt recept, som jag ska testa idag. Torsk (hade inte det hemma, blev nån annan vit fisk) med ett täcke av fetaost, basilika, tomater och lök. Kan det vara nåt tro?


Sen har jag hittat ett recept på en köttfärs- och zucchinigratäng. Som ett substitut för lasagne. Kan det vara gott månne? Kanske man kan tillsätta lite skivad potatis åxå?!


Mmm... här ska lagas bra mat från nu. Mager men framförallt snabb. Har ni några sånna recept på lager, hojta till.


Nä, nu ska jag göra fakturorna. Men vi hörs igen. Senare. Ha det så bra tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards