Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Annci Hultström - 4 september 2011 21:45

... inte år längre. Dagen blev väl inte helt som jag tänkt, men jag är ändå helt nöjd.


Efter att ha proppat i mig alvedon åkte jag med till W´s ridskola. Idag väntade vagn-körning. Det tyckte hon var kul. Såklart. Det var ju en häst inblandad.


Efter det åkte vi för att kolla på badrumsskåp på K-rauta. Men vi hittade inget för under 2000 typ. När vi ändå var där i krokarna sa H att han varit in på Dea&Axelsson igår och sett att de hade velourdressar på rea. Så vi åkte dit åxå. Och ja, där hängde den. En svart för den hisnande summan av 75 kronor. Så nu sitter jag här i soffan, snyggare än på länge ;-).


Men samtidigt sitter jag här sjukare än på länge. Mår inget vidare alls. Ont i kroppen, lederna och jag känner mig helt slut. Om jag mår lika illa i morgon blir jag hemma. Så illa är det.


Blev firad stort av min fina familj ikväll åxå. Wilma hade köpt en påse thé. Hon valde helt själv, för hon visste att thé gör mig glad. Söt-unge. "Mammas mirakel" hette det. Ska prova det i morgon.. Sen fick jag en Rolling Stones t-shirt. Ni vet en sån med en stor tunga på. Förstår inte varför... brukar jag lipa eller?! Där var det inte slut... jag fick även 2 biljetter till Lena Ph´s föreställning. 7 oktober är det. Längtar redan. Där kan man tro att paketskörden var slut. Men nä... jag måste ha varit grymt snäll i år, för jag fick även ett Wii fit. Weeehoo! Tyvärr mår jag för skräpigt för att prova, annars hade jag gjort det. Så glad. Riktigt bortskämd. Men glad.


Ja, det var min dag. Och av den återstår inte så mycket, så så mycket mer lär inte hända. Önskar därför en god natt. Dröm sött!

Av Annci Hultström - 4 september 2011 13:00

... på sofflocket. Nej, jag är inte bakis. Jag är sjuk. Vaknade med feber, snuva, ont i kroppen, hosta. Nu, med febernedsättande i kroppen, har jag 37,5. Mår skit. Faktiskt. Så för tillfället försöker jag samla kraft för att kunna åka med på W´s ridskola. Det vill jag gärna vara med på.


När vi är klara där måste lokalen städas ur, men det får kanske H göra utan min hjälp. Får se hur det känns då.


Utöver det blir det inga större utsvävningar idag. Eller rättare sagt - inga ustvävningar alls. Nä, soffan får vara min kompis idag.


Jag vaknade kl. 8 idag. Då sov de andra två fortfarande. Så efter att jag varit på toa lade jag mig igen. Tanken var att vi skulle äta frukost på hotellet, men jag orkade verkligen inte det - så jag väckte ingen. Men när de väl vaknat blev det en vanlig enkel frulle i hemmets lugna vrå. Ett par timmar senare åt vi lite tårta. Paket väntar har det skvallrats om, men jag sa att vi kunde ta de senare... för H & W ville upp till Gunnes en sväng. Det är Vikingamarknad där. Så när vi kommit hem efter ridskolan då blir det paketöppning. Spännande. Älskar paket :-)


Har iofs öppnat ett paket. Från min svärpäron. Det var en ljusstake och pengar. Tack fina ni!!! För pengarna ska jag köpa en mysdress i velour att värma mig i under vinterkvällarna i soffan.


Sen har jag gratulerats med sång i telefonen, via sms och ett otal grattis på FB. Är så tacksam för alla som kommer ihåg mig. Det betyder massor!


Nej, nu ska jag ta och kamma till mig. Snart kommer W & H hem. Då ska vi till ridskolan.


Vi hörs senare. Ha en fin dag så länge!

Av Annci Hultström - 4 september 2011 00:00

... jag trött. Och nöjd. Och glad. Och tillfreds. För jag har haft goda vänner över på födelsedagskalas. Eller ja, i områdets festlokal. För att ta hem folk i den här röran går inte.


Så efter den dag med förberedelser (garnera smörgåstårta, garnera tårtor, duka m.m.) så kom bästa Johan & Linda, Marre & Leffe och Davva & Soffan och hedrade mig med sitt härliga sällskap. Vi åt smörgåstårta och sen två goda tårtor. Åsså drack vi en massa. Så nu är jag lite salongsberusad. Om sanningen ska fram alltså.


Jag fick fina presenter åsså. Handdukar + skumpa  (till nya badrummet), en superfin kopp + ris-påse (för att jag alltid fryser), presentkort på Lindex (blir en Bh) och en bok (ska med på resan).


TACK underbara fina ni för ni kom och för fina presenter. Är så glad att jag har er!!!!!


Nu ska jag sova. Sen, när jag vaknar, blir det frukost på hotellet. Nice!


Oj,  se där... nu är det en ny dag. Min födelsedag. Grattis till mig!


Men nu glömmer vi det. För stunden. Sängen väntar ju. Så sov gott och dröm sött!



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards