Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Annci Hultström - 1 september 2011 22:15

Nu är smörgåstårtan fylld. Det tog 45 minuter. Då gjorde jag alla röror, fyllde tårtan och diskade undan. Kvar är att garnera den. Det tar max 30 minuter. Man kan säga att det går på rutin. Och jag gillar det. De gångerna saknar jag kallskändet mer än annars. Och ska jag vara ärlig - ramlar det ner ett kallskänksjobb, dagtid, måndag till fredag, framför mig i morgon - då kommer jag starkt att överväga att ta det. Mmmm... så är det.


Det blev lite kvar av en sorts röra. Den lade jag på en macka och åt som kvällsmål + några vindruvor. Gott. Och sövande. Så nu chappar jag. Mot sängen.


Önskar återigen - God natt & sov gott.



Av Annci Hultström - 1 september 2011 20:30

... grymt skönt att komma hem och se att dom har FOGAT. Wwwehoooo!!!! Då är det verkligen, på riktigt, klar till nästa helg. Precis som dom lovat. Underbart!!!!! Då får vi duscha hemma. Tvätta hemma. Mmmmm...


Här kommer några bilder.


Igår, utan fog:

   


Före fog:

 


Idag, efter fog:

 


När det är helt klart lovar jag att återkomma med före- och efterbilder.


Var f.ö och tränade, core. Även idag var det ett givande pass. Det känns som att jag nått fram till det efterlängtade "begäret" och det är en skööööön känsla. Nu gäller det bara att planera väl så att jag får till det oftare, för som det varit nu ett tag så har det "bara" blivit 2 gånger/vecka. Iofs är det bättre än inget. Men nä... minst 3 gånger/vecka är målet.


Förresten, får titt som tätt "Nigeria-brev" till min hotmail. Liknande det här:

Vad är vitsen med dom? Det är ju inte direkt scam, för de begär ju inga uppgifter om kontonummer/personnummer. De vill bara att jag ska skriva mitt namn, adress, tel, ålder och land så skickar de över - i det här fallet - 1 miljon pund. Att de ens orkar...


Här är W när hon somnade på soffan förra lördagen. Det såg så underbart avslappnat ut, så jag var tvungen att dela stunden med henne. Så strax efter att jag tagit bilden lade jag mig bredvid henne. Med huvudet på hennes arm. Och hennes andra hand på min kind. Där somnade jag. En stund senare kom H och väckte mig. Då var jag tvungen att torka hennes bröst torrt. Hade visst dreglat lite... ooooppppssss...  



Nä, nu ska jag fylla smörgåstårtan, sen väntar sängen. Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 1 september 2011 13:45

Så var det torsdag. Bara en dag kvar till freeeeeedag. Skönt. Ser redan fram emot soff-sessionen i morgonkväll.


Förresten, när jag vaknade i morse var jag tvungen att titta in i badrummet igen. Och ja, det var kaklat fortfarande och alltså ingen dröm. Blir spännande att se om de har börjat foga idag. Jag har ju ingen aning om hur länge det måste torka innan man kan börja med det?! Har googlat lite på det nu och 1-2 dagar ska det torka. Så kanske börjar de foga i morgon då. Kanske alltså. Vad vet jag? Är ju inte direkt någon plattsättare.


Jag är lite trött idag. Var ju inte i säng förrän efter midnatt och det är på tok för sent för mig. Men det var det värt. Helt klart. För som jag skrev så var filmen underbart rolig. Och maten på Råshaga (råshaga.se - ja, det är faktiskt rÅshaga med Å) kanongod. Visst, det är ett enklare kvartershak - men vad spelar ytan för roll om maten är ljuvlig? Jag åt en fisk- och skaldjursgryta med saffran, aioli och vitlöksbröd. Till det ett par glas vin. H åt en Toast Skagen (nallade ett hörn, grymt god även den) och därefter en Filé Oscar. Även han var supernöjd. Efterrätt fick inte plats i någon av oss.


Jag gillar när restaurangerna är flexibla. Jag frågade om det gick att få en halv portion, för att jag är opad och äter som en myra (ja, numera en något större myra än i början). Det var inga problem. Så min mat kostade hisnande 55 kr. Me like! Det är inget jag kräver, men jag gillar när de ställer upp. Sen tar vissa mer än halva priset, men även det är helt ok - bara man slipper slänga maten (och få lite avdrag såklart för den minskade mängden föda).


Appropå föda (snygg övergång va?). Häromdagen gjorde jag köttfärsbiffar med ajvar i. Det var sååååååå gott. Ni måste bara prova. Här kommer det mycket svåra och komplicerade receptet:


Ajvar-biff, 4 portioner

500 gram nötfärs

2 dl ajvar relish (mild tog jag för ett barnvänligare resultat)

1 ägg

Salt & Peppar

  1. Rör ihop ingredienserna
  2. Dela upp i 8 delar och platta ut till biffar
  3. Stek i lite smör

I orginalreceptet skulle man blanda ut strödbröd med vatten och låta svälla (och sedan tillsätta övriga ingredienser) Men det gör jag aldrig, funkar ändå och ger mindre kalorier.


Vi åt det med kokt/stekt potatis, rostad paprikasås och brysselkål.


MUMS!!!!


Förresten, den rostade paprikasåsen kändes i efterhand lite overkill (rosta paprika i ugnen, skala, mixa, spä o.s.v.). Hade lika gärna kunnat spä lite ajvar. Resultatet borde ha blivit snarlikt.


Nu har jag avnjutit rester av den ovan nämnda biffen. Lika gott som då.


Idag behövde H ha bilen (ska hämta W hos farmor & farfar), så han skjutsade mig till jobbet. Det betyder att jag måste åka kommunalt hem. I värsta fall. Har nämligen en kollega som bor i Väsby och jag tiggde till mig skjuts av honom. Så händer inget oförutsätt (typ att han måste dra tidigare för sjuka barn eller så) åker jag med honom. Skönt. Och snällt. Framförallt snällt.


När jag kommer hem ska jag bara svida om och gå direkt till gymmet. Det är ett core-pass idag som jag tänkte gå på. Var ju på det förra veckan och gillade det skarpt. Kändes att det tog på rätt ställen (läs: mage, rygg, lår). Efter en dusch, där, blir det hem för att krama på W och höra hur Cirkusen var. Och äta middag såklart, för det hinner jag inte göra innan. Eller hinner å hinner... kan inte, då får jag håll.


Sen ska jag fylla smörgåstårtorna. Eller smörgåstårtan. Har lite beslutsångest där. Vi blir 7 vuxna (+ mig) och tårtan räcker lugnt till 12. Men om någon (alla?) är aaaaaaaaashungrig och vill ta om, då är det värre. Men om ingen vill ta om då - då är det minst en hel tårta kvar och det går ju inte direkt att frysa in. Och till barnen kommer jag göra pasta + spett med korv, köttbullar å annat som barn gillar. Så jag nöjer mig nog med att göra 1, för jag har ju 2 olika efterrättstårtor + muffins åxå. I värsta fall får H springa till pizzerian och komplettera   .


Nä, nu ska jag ta något varmt att dricka. Ska unna mig en latte. Har massor med kcal kvar av dagens ranson. Och med träning på det blir det ännu fler över.


Vi hörs senare ikväll. Då bjussar jag på bilder från badrummets framgångar. Ha det så bra tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards