Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Annci Hultström - 25 augusti 2011 21:18

Så var kvällen till ända. Snart. Vad fort det går. Känns som jag nyss åkte från jobbet och ändå är det 5 timmar sedan.


Efter att jag hämtat W åkte vi för att handla lite och sen bar det av hem för att laga mat. H & W fick färdigköpta pannkakor. Själv åt jag en burk makrill på macka. Torftigt. Jag vet. Men idag fick det bli så. I morgon däremot, då blir det bättre. Då blir det "lättare Flygande Jakob". Har curlat och gjort det mesta klart. Allt för att jag ska få komma hem i morgon och slippa hjälpa till. Utan bara sätta mig ner vid dukat bord.  Tyvärr så är H inte den matlagningsglada typen. Iofs gillar jag att laga mat numera, men det vore skönt att någon gång slippa tänka. En dag kanske...


H var tvungen att åka iväg en sväng efter middagen, så det blev ingen träning idag. Sånna gånger önskar jag att W var stor nog att lämna själv hemma. Nåväl, får ta igen det i helgen.


Nu ser vi på "Rödluvan", med Amanda Seyfried (heter hon så, tjejen från Mama Mia??). Är väl inte en film i min smak direkt, men jag kan ju inte alltid få min vilja igenom. Tyvärr ;-)


Nej, nu - lite foton jag hade i gömmorna. Först några byggbilder.


Den trasiga lampan:


 


Golvet gjutet och under torkning:

 


En del av det kakel/klinker som ska upp:

 


En tvåbent Dalmatiner, som vi fick med oss från Väsbyhemdagen:

 


Softande i solstolen:

 


Sötaste, sötaste Miranda:

 


Napp-fight:

   


Popcorn-fight:

 


När de tog slut i vår skål sa Miranda: "Nej, nu går jag och fortsätter äta i Sami´s skål". Smart tjej:

 


Ja, vad ska man säga? Alkohol försör folk helt enkelt:

 


Lite stämningsbilder:

   


Den som söker, den finner:

 


Mys hos Moffa:

 


Och tillsist... det kom ett brev. W hade vunnit cirkusbiljetter. När vi läste på kuvertet fick vi veta att vi numera bor i Lippl-Väsby. Bara så att ni åxå vet, kom gärna och hälsa på. Det är fint här:

 


Nu ropar sängen på mig. Svagt, men ändå. Dumt om den ropar för högt, då kan den väcka W. Så det är lika bra att ansluta sig.


Förresten, appropå ropa högt - W hade lärt sig om örat idag. Hon berättade precis hur örat funkade, att det satt en trumhinna därinne som var som en skinnbit som svängde mycket om man skrek och lite om man viskade. Svängde den föööör mycket så började man höra dåligt.


Och hon skriver så smått redan. Ljudar och skriver.


Bara att hoppas den inlärningstakten håller i sig hela skoltiden igenom. Då är det MENSA som väntar när hon är 10 ;-)


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 25 augusti 2011 16:17

Idag hoppas jag ha funnit en lösning på problemet "Shoppinglistan". Man skriver sina lappar, för att sen glömma dom hemma. Och ibland ringer H mig (eller viceversa) för att nämna något som måste handlas - som sedan glömd bort. Efter 2 minuter på google hittade jag HIT. Där kan vi båda logga in och skriva in saker. Och det sista man gör innan man drar är att skriva ut den (eller läsa den direkt i mobilen). Smart. Tyckte jag i alla fall.


Har testat skapat en lista där idag, som nu är utskriven. Ska nämligen handla lite när jag hämtat W. Det ekar i kylen.


Efter det blir det middag och därefter träning. Ska springa en runda är det tänkt.

Av Annci Hultström - 25 augusti 2011 09:45

God morgon världen!


Ytterligare en morgon vaknar jag UTAN huvudvärk. Fattar nada, men är naturligtvis jätteglad. Sov dock något sämre i natt. Snurrade några gånger. Men vaknade ändå skapligt utvilad.


Drömde gjorde jag åxå. Den märkligaste av drömmar. Så här gick den:


Vi var på ett MC-lopp i lera (typ Gotland grand national). Vi stod på en plats där vi såg banan, men ändå kunde sitta kvar i bilen. Plötsligt händer en olycka. Inga andra var i närheten. En MC stannade och vinkade dit mig.


Killen som skadats blödde ymnigt ur skinstället och hade vansinnigt ont. Jag trodde först den var bruten, för den stod liksom åt helt fel håll. Men med tanke på allt blod så anade jag att den var avsliten. Men jag ville inte försöka lätta på skinnstället för att se. Så istället ringde jag SOS (först kom jag inte på numret, försökte en massa olika nummer först... 111112, 121212 o.s.v.) Tillslut kom jag på det och kom fram på en gång.


När jag berättat vad som hänt, säger tjejen i andra änden att de har ändrade rutiner, så hon skulle börja med att ta alla uppgifter för försäkringsärendet (trasig hoj, trasiga kläder m.m.)


Jag utbrast: Skämtar du eller? Killen är ju för fan döende och du vill veta regnummer. Skicka bara en ambulans. Nu. Jag har ringt massor med gånger förr och då har det inte varit såhär.


Hon vidhöll att rutinen var sån och att hon måste få uppgifterna först.


Jag sa: Så det är bättre att hojen blir hel än att killen får hjälp, är det så du menar?


Det bekräftade hon. Då gick jag i taket och skrek att hon för fan får ge sig och istället skicka en bil.


Hon: Ok, jag gör väl det då. Men du ska veta att jag riskerar att få sparken om jag gör det.


Jag: Det ansvaret tar jag på mig, bara killen får hjälp.


Ambulansen kom. Killens arm var avsliten, men kunde opereras fast igen och han klarade sig i princip helt utan men. Han hade bara problem att röra 2 fingrar.


Det var nog en av de mest detaljerade drömmar jag drömt. Får innerligt hoppas att den aldrig slår in. Och framförallt att SOS aldrig inför den typen av rutin.


Nu har jag f.ö hittat ett magrare recept på Flygande Jakob. Ska göra det i morgon. Ser redan fram emot det. Mmmmm...


Nej, nu - mellanmål. Sen fakturorna.


Ha en bra dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards