Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Annci Hultström - 24 augusti 2011 21:45

Nu har vi sett klart på filmen "Hur många lingon finns det i världen?". Det slutade med att jag grät... av olika anledningar. HELT underbar film. Ni måste bara se den. Eftertänksam och fin.


Bortsett från film-tajm så har jag gjort en jätteladdning (16 st Annci-portioner) gulaschsoppa. Så nu är frysen skapligt full igen.


Efter det flyttade vi in till fullo i köket igen. De hade nämligen ställt tillbaks städskrubben och lagt in golvet i sopskåpet. Skönt! Lite ordning i alla fall.


Men vet ni vad? De har kopplat in någon givare i hallen. Den ska, som det ser ut, kopplas ihop med en mätare under diskbänken. Däremellan är det en bit kabel att dra. Och det har de gjort. Dragit kabel. Så nu (miss)pryds vår vägg av en fet, ful å jävligt lång kabellist. Så det blir till att måla väggen vit sen för att få list-fan att smälta in lite mer än vad den gör nu. Puckon. Till å med jag hade kunnat göra det snyggare.


De har åxå lyckats repa städskrubbens utsida. Men det förutsätter jag att dom åtgärdar. Annars får de med mig att göra ;-)


Nu ska jag lägga mig. Behöver en lång och god natts sömn till känner jag.


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 24 augusti 2011 16:15

Jag har suttit och skrivit shoppinglista inför kvällens matlagningsmaraton. Skulle ju göra Kycklinglasagne med fetaost och Gulasch. Gulasch blir det. Men INTE lasagne.


För oj vilken upptäckt jag gjort. Lasagne (även utan ostsås) är direkt hälsofarligt om man får tro kaloriinnehållet. 792 kcal/portion. Detta kan jämföras med de 300 kcal/port som gulaschen innehåller. Hmmmm... Kollade lite andra lasagnerecept åxå, men överlag är det "dålig" mat. Så det blir till att glömma. Eller ja, äta vid festliga tillfällen. Kanske.


Har kollat runt på lite pastagratänger och sånt istället. Men nä... det är pastan i sig som drar iväg. Flygande Jakob på 4% minigrädde var helt ok. Tills jag såg att grädden ska vispas och det går ju inte med den. Eller måste man kanske inte vispa grädden?


Nu orkar jag inte tänka mat mer... går hem istället. Ha en bra eftermiddag. Hörs senare.

Av Annci Hultström - 24 augusti 2011 10:00

När jag gick för att träna igår hade jag huvudvärk. Likaså när jag kom hem. Trots det bad jag inte om massage och jag skippade även spikmattan när jag lade mig. Som ett test.


När jag vaknade i morse var huvudvärken borta och jag vaknade till och med pigg. Före klockan (vet inte ens när det hände sist??). Kan det vara så "enkelt" att det är något som är inflammerat som lugnar sig utan beröring? Någon som har en tanke om saken? Ja, förutom att jag borde gå till doktorn - för det vet jag att jag måste. Och jag ska göra det, när jag har jävulskt ont nästa gång. Tänkte som så att det kanske går att känna "felet" på ett annat sätt då. Om det är spänt, svullet, hårt... typ. Bara en tanke... jag vet ju inte, är ju liksom ingen doktor.


Idag när jag kommit hem ska jag laga middag. För flera dagar. Det är tomt i frysen på matlådor, så det är lika bra att passa på när man är pigg. Det blir "fusk-gulasch" (på färs) och kycklinglasagne med fetaost. Blir hungrig bara jag tänker på det.


Sen måste jag nog dra ett varv med dammsugaren åxå. De skräpar ner så grymt de där byggarna.


Nu är f.ö snickarna klara, golvet är gjutet, elen dragen. Det som, i en lekmans öga, ser ut att vara kvar är klinker, kakel, eluttag, lampknappar, duschväggar, blandare, toastol, handfat, lampor och speglar. En baggis. Tror jag. Men att de håller tidplanen är jag säker på. SKÖNT!!!!!!!!!


Nä, nu - fakturor.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards