Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Annci Hultström - 19 augusti 2011 14:15

Det har varit en låååååååång vecka, men nu - ÄNTLIGEN - är det fredag. Precis som igår längtar jag redan hem. Så jag hoppas eftermiddagen går fort som attans.


När jag slutar ska jag åka till bilfirman. De lovade oss en bagagerumsmatta och den har kommit nu. Så den och vinterdäcken (som står kvar där) ska hämtas. Efter det ska jag handla gräddfil och sen bär det av hem för fredagsmys. Taco´s är beställt (igen) och sen blir det Wii (W har fått ett nytt spel som vi ska testa) + film.


I morgon ska vi först en sväng på Väsbyhem-dagen (jippon och artister som vår hyresvärd ställer till med varje år). Efter det åker vi till Uppsala för en dag med Lotta & c/o. Vi ska löka, löka, basta, duscha, löka å löka. Sova kvar ska vi åxå. Skönt att slippa röran hemma. Tänkte ev. kasta in ett par maskiner tvätt åxå när vi ändå är där. Får se om hon kan fixa en tvättid med kort varsel.


Vet ni vad? På måndag ska jag se till att gå till doktorn. Den här värken är inte alls ok längre. I gårkväll fick jag massage av H och sen tog jag två tabletter och lade mig på spikmattan. Där somnade jag i 1,5 timme. När jag vaknade tog jag bort mattan (som f.ö fastnat på ryggen) och vred mig för att lägga mig på kudden. Då knakade det till något grymt i nacken. Sen somnade jag som en stock och sov gott hela natten. När jag vaknade i morse kändes det bättre, men sen har det sakta kommit krypandes.


Det sitter i nacken, den värker så att jag blir helt mosig och skum i huvudet. Vet inte om det kan vara någon allvarligare typ av spänningshuvudvärk eller om det är något annat (diskbråck?). Jobbigt som fan är det i alla fall. Är grymt less på att inte känna mig helt fit for fight någon gång. Känner liksom inte igen mig själv.


Jag väntar nu på att min chef ska ringa tillbaks (lämnade meddelande när hon hade lunch). Ska höra vad hon säger om ytterligare besök hos kiropraktorn. De betalar ju en viss del av kostnaden, men bara på tre besök. Fast om de har valet att sponsra fler besök eller att jag blir sjukskriven är valet kanske inte så svårt. Inte i min värld i alla fall.


Men även om jag nu går till kilotraktorn igen, så ska även vårdcentralen få sig ett besök. Jag vill att de kollar upp detta en gång för alla nu. Har ju trots allt dragits med detta i mååååånga år, till och från. Och sist jag kollade min knöl i magen såg de ju att jag hade början till diskbråck i ryggen. Kanske är det det som spökar?!


Nu ringde hon åter... Vi kom överens att det är bäst att jag börjar hos vårdcentralen för att först kolla upp anledningen till värken. Visar det sig sedan att jag behöver fler kilotraktorbesök så tar vi det i steg 2. Så så får det bli. Vårdcentralen på måndag alltså.


Hörs vi inget mer idag så får jag önska en trevlig fredagskväll! Njut! Det ska jag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards