Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Annci Hultström - 18 augusti 2011 15:15

Det finns dom som har mer tur/flyt/flax än andra. HÄR är en av dom. Vad är oddsen? Helt galet. Bara att säga GRATTIS!


Till millenieskiftet var jag bjuden (med mitt x) på fest hos hans bror. Vi skulle bli 6 par totalt och varje par tog med sig 20 trisslotter. Dessa la vi sen i en stor skål och satte senare igång att skrapa. Enligt vinstplanen på lottens baksida borde dessa 120 lotter gett minst en vinst 10000 kr + en massa småvinster. Men nä... vi vann inte ens tebax instatsen. Så lite bluff å båg är det nog över de där lotterierna.


Idag har min mor fått ett nytt knä inopererat. Det gamla hade gjort sitt. Hon sms:ade just att allt gått bra. Skönt! Nu hoppas vi på snabb konvalecens så att det andra knät åxå kan opereras. För det började plötsligt låsa sig för typ en vecka sen. Det är förvisso utslitet det med, men låst sig har det inte gjort innan. När det började göra det fick hon be pappa och en granne om hjälp att ta sig upp (hon satt på golvet och gjorde nåt). Sen har det bara fortsatt att trilskas. Oftare och oftare. Typiskt. Blir ju genast jobbigare med ett opererat knät och ett som tackat helt för sig. Hon hade räknat med att det skulle hålla tills hon kunde gå på det andra.


Åh, vad jag längtar hem. Både till soffan och hemmets lugna vrå, men framförallt efter W och hennes goa kramar. Saknar henne massor. Extra mycket idag. Gissar att det är för att hon sov när jag kom hem igår. Prinsessan min   


Nä, nu - mellanmål. Hörs sen!

Av Annci Hultström - 18 augusti 2011 09:45

God morgon! Nä, jag reviderar det där till Morgon. För bra är den inte. Jag är HELT slut. Ont i huvudet, ont i nacken, ögat rycker (typiskt tecken), trött... så trött. Längtar verkligen hem. Redan. Känns som det kommer bli en lååååååång dag.


Har kollat på IForm´s hemsida. Tiderna har kommit upp. 38,17 stannade deras klocka på. 672:a plats av 840 (Marre 489:e plats och Lotta 708 plats). Det ska fanimej förbättras rejält till nästa år. Ja, nu pratar jag för mig själv i alla fall. Här är vi förresten, vid gott mod efter målgången:


Min frukost idag såg så god ut så jag var tvungen att bjuda er på en titt. Håller ni med?

  Det är 0,5%-ig yoghurt vanlilj/blåbär med fullkornsflingor och torkade jordgubbar, körsbär och hallon. Till det en delkatessknäcke sesam med philadelphia och skinka. Mmmmmmmm säger jag om det!! Blir nästan hungrig igen när jag ser det :-). Om ni inte provat knäckebrödet någon gång - gör det. Så grymt gott. Så här ser det ut:

 


Jag har några bilder till att visa. Wilma var ju hos mig på jobbet en dag förra veckan. Då ritade hon en hoper teckningar. Här kommer några av dom:

     

Hon sa att det var superläskiga monster. Men jag vet inte... jag tycker mest de ser glada och söta ut. Eller ja, den första ser väl något sne och udda ut och kanske skulle jag hoppa till om jag mötte "hennom" ute en mörk kväll. Men de andra är mest söta. Eller?!


Appropå på hoppa till en mörk kväll... när jag gick till de där duscharna igår kändes det inte ok. Inga lampor på utsidan funkade så det var väääldigt mörkt. Sen var det ju ett gäng snorungar som var däromkring (ser konstigt ut, är det är ord??) som skrek, sparkade, kastade saker o.s.v Så när jag stod där inne bankade de på utsidan. Obehagligt, även om det var barn. De var inte gamla, kanske 11-12 år. Vad gjorde de där i överhuvudtaget vid 21:30-tiden på kvällen? Vet föräldrar nåt om vad deras små "sötnosar" pysslar med på kvällarna? Vet de att de de driver runt i området och "stör"? Usch, jag hoppas innerligt att vi aldrig tappar kontrollen så.


Nej, nu ska jag ta och fixa till ett mellanmål. Men vi hörs säkerligen senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards