Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Igår skrev jag...

Av Annci Hultström - 16 augusti 2011 09:00

... ett långt inlägg och precis när jag trycker på spara gick internet ned hemma. Sist det hände minns jag inte ens. Jag svor, gav upp och lade mig istället. Nu tänkte jag göra ett nytt försök.


När vi kom hem igår möttes vi av vårt "new improved home". Här ska ni få en liten sneekpeek.


Här ser ni vardagsrummet med det fina skåpet som står så fint mot soffans baksida. Ni kan även se vilket underbart draperi vi hittat och satt upp. Det gör sig så fantastiskt mot tapeten:

 


Min käre make under draperi-uppsättandet:

   


Och här är vårt nya klädskåp i hallen. Eller nej, det är ju städskrubben som står där numera:

 


I hålet där städskrubben stod tänkte vi anlägga pool. Här ser ni även de fina mattorna vi har överallt nu. De är mycket praktiska, för blir de smutsiga/trasiga/fula är det lätt att byta dom. Bara lossa tejpen, ta bort, rulla ut ny och tejpa fast på nytt:

 


Ett bottenlöst sopskåp borde ju vara ultimat... bara att kasta ner skräpet och hoppas på att aldrig se det igen:

 


Tillsist det hetaste av heta inredningsstilar. Orangea och MYCKET osköna trappsteg. De gör att man gärna springer snabbt i trappan, för att slippa värken i fötterna. Perfekt!:


Ja, vad säger ni - fint va? Erkänn att ni blir avis? Vill ni få vår stil kopierad hos er är det bara att säga till, jag ställer gärna upp med inredningshjälp för en billig penning. Men räkna med att det tar ett tag... tippar på runt 1 timme.


Ikväll kan det ha hänt mer roliga saker. Jag lovar att uppdatera er.


Efter att ha synat av boendets nya sida lagade jag & W middag. Vi gjorde lax med ris, grönsaker och sås. Det blev en sås av gräddfil, mango chutney, tandoori-pasta och citron. RIKTIGT gott.


Efter en stunds lökande så stack jag ut på en löprunda. 4,35 km blev det. Tunga sådana. Tyckte jag först. Var säker på att jag skulle hamna på kring 40 minuter. Men nä - 32 minuter blev det *glad*. Men jag ska erkänna... jag gick på två ställen. Först i en 400 meter lång uppförsbacke. Fan vad den sög i benen. Sen gick jag åxå en gång när jag skulle ta av mig jackan + höja volymen på musiken. Men det var allt åxå. Känner mig nöjd med min prestation. Men jag tror jag får ladda med pasta i morgon. Märker att det gör grymt stor skillnad på vad jag ätit innan. Och pasta is da shit   .


Väl hemma igen packade jag min påse med duschsaker och gick för att inviga de duschvagnar som ställts ut åt oss som inget badrum har. Koden hade jag med mig. Men kom jag in? NÄ! Provade alla dörrar med samma usla resultat. Så jag lommade hem och gjorde ett försök till "dusch" i diskhon. Håret och överkroppens framsida gick problemfritt. Resten var det värre med, så jag tackar för kombinationen MAKE med VÅTSERVETTER. Ja, till ryggen. Resten klarade jag av att tvätta själv. Med våtservetter som sagt. Det gick ok, men jag har inga planer på att duscha så varje gång i 6 veckor. Så jag ringde Väsbyhem i morse. De skulle kolla på det och återkomma.


I söndags lekte vi i familjen guldfiskar. Tydligen. Jag hade köpt ett regnställ till W på Ica Maxi, men det var för stort så vi åkte för att byta det. Där funkar det så att man lämnar det man vill returnera i förbutiken, sen går man in och hämtar det man vill ha istället och lämnar även det i förbutiken. Ska man sedan handla mer, vilket vi skulle, hämtar man det efter att man passerat kassorna. Det var där det gick fel för oss. Guldfisken tog över och regnstället blev kvar. Detta kom jag på i morse, så jag ringde så fort de öppnat och det var kvar. Låg och väntade i en påse. Hmmmm...


Idag fyller förresten världens bästa svägerska 40 år.

Skål & GRATTIS kära du   


Hoppas du får en bra dag. Fira dig lite mer, än vad vi redan gjort, får vi göra när vi ses. KRAMAR!


Nej, nu har jag inget mer att skriva om. Det blev tomt däruppe. Men jag återkommer igen senare. När det fyllts på igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards