Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Hissar å dissar

Av Annci Hultström - 4 augusti 2011 08:45

Igår var en blandning av hissar å dissar. Här kommer de:


Efter jobbet hämtade jag H och vi åkte till Bergianska för att köpa ersättningsblommor för de uteblommor jag lyckats ta död på hos grannen. Men hade de nåt? Nä... nästan bara perenner. Ja, de hade iofs ljung, prydnadskål och silverek - men det kändes väl aningen tidigt va? Så det blev 2x20 kr (vägtullar) för ingenting. Detta trots att jag ringt och frågat om de hade aster. Hmmm... det tyckte jag var = DISS.


När vi var klara med att köpa ingenting körde vi till Vallentuna och Marre & Leffe. Åh, så fint de fått med pool å poolhus. Och kanongod laxpaj + kyckling/feta-sallad med tzatziki blev vi bjudna på. Och utöver det fick jag ju träffa en gammal Arlanda-hagga, Lili. Det var inte igår ska jag säga. Superkul! Så sammanfattat kan säga att kvällen var = HISS.


Åkte hem vid 22:30. Halvägs hem var vi millimeter från att klippa ett litet rådjurs bakben. Det var H som körde, men så nära som det var blev jag ändå helt skakis. Blä för de små rackarna som inte vet bättre än att kuta ut framför bilar. Nä, de får en DISS.


Väl hemma lade jag mig 6 minuter på min rulle (enligt kilotraktorns ordination). Jädrans vad yr jag blev. Måste fråga idag om det är normalt. Men det är det väl säkert med tanke på fucked up min rygg & nacke är. Trots yrsel var det en skön känsla efteråt, kände mig verkligen utsträckt, så jag utdelar en HISS.


Innan jag lade mig läste jag en kompis fb-status och blev sorgsen. De köpte den sötaste av hundvalpar för c:a 1 månad sedan. Tanken var att hon skulle bli jakthund (de har flera hundar sedan innan och även kennel). Men det blev inte så. Ödet ville annat. Hon dog igår efter att satt en liten bit levergodis i fel strupe. Fy så tragiskt. Vilken panikkänsla. Usch... C jag ryser och lider med er   . Självklart kvalificerade sig detta till att bli en stor fet DISS.


Hmmmm.. nu är jag uppe i 3 dissar å 2 hissar för gårdagen. Ingen bra fördelning. Måste tänka lite till... Jo, en stor fet HISS blir det för att jag inte hade ett dugg ont i huvudet igår. Såååå skönt!!!


Ok, 3-3 får duga. En average day!


Jag sov förresten godare inatt än på länge. Vaknade iofs ett par gånger, men kände mig ändå skapligt utvilad när jag vaknade. That me like!


Idag ska vi iväg och titta på den där bilen igen. Ni vet, han med repig huv. Håll en tumme för att det går vägen, att den duger på andra plan och att han går med på att pruta ner den. Sen återstår bara att göra en koll av den. Det blir på Bilprovningen eller Motormännen. Det visar sig. Han lät väldigt sugen att sälja i alla fall sa H. De har ju haft den ute i snart 2 månader, så det kan man ju förstå i sånt fall.


Förresten, när man läser råd om vad man ska tänka på när man köper privat så är ett av råden att man ska kolla att bilen är betald. Men eh... hur menar de då? Om personen i fråga har en finansiering genom firma, som de tänkt lösa när de får bilen såld. Hur tänker de då? Någon som vet?


Nej, nu måste jag hämta en kopp thé. Men vi hörs ju sen, det vet ni. Ha en bra dag tills dess!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards