Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Myyyyyyysig kväll

Av Annci Hultström - 2 augusti 2011 09:00

Tisdag. Strålande sol. Grym huvudvärk. Oj, där sprack det visst med det myyyyyysiga i den här dagen. Jag behöver verkligen gå till en naprapat/kiropraktor känner jag, för skiten sitter i nacken. Ska ringa idag och få mig en tid. Hoppas bara det inte är semesterstängt.


Det där med myyyyyyyyysigt ser ni sällan hos mig. Är ur-allergisk mot det. Eller ja, inte mot att HA mysigt - men att skriva att allt är så mysigt hela tiden. Har liksom gått inflation i just att skriva så... myyyyyysigt. Brrrr... ryser.


Men hursomhelst - igårkväll var det mysigt. Riktigt mysigt faktiskt. Jag kom in till stan, parkerade bilen (behövde inte ens fickparkera, och gratis var det åxå - kunde inte haft en bättre parkeringsupplevelse   ), satte mig på ett hak och drack ett glas rosé i väntan på min käre make. Han smög upp bakom mig, gav mig en puss i nacken och en gigantisk röd ros. Sen gick vi till en indisk restaurang.


Han hade googlat och hittat recensioner om att detta lilla oansenliga ställe skulle ha den bästa maten och JA, det var sanningen. Gudomligt gott. Jag åt en Garlic chicken sizzlar med vitlöksnan och ris. Men jag åt mest av själva sizzlaren. Så gott. Har aldrig ätit en så mör, saftig och välkryddad kyckling. Och grönsakerna... mmmm... Tur att man är liten i maten och därför fick en doggybag. Det ger mig ytterligare en dag med njutning.


Efter det åkte vi förbi svägerskans lägenhet och vattnade blommorna och plockade upp posten. Sen bar det av hem. Vi såg en film (japp, jag fick kämpa för att hålla ögonen öppna) och ramlade i säng alldeles för sent om man frågar mig.


Sov inget vidare inatt heller. Har vaknat av jag legat konstigt, så nacken gjort ont (som sagt - jag ska ringa om tid idag). Så i vanlig ordning gäspar jag som en besatt. Får hoppas att kommande natt blir bättre.


Nej, nu ska jag googla rätt på telefonnumret och ringa.


Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards