Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Annci Hultström - 1 augusti 2011 17:37

...ett glas rosé, på en indisk restaurang, i väntan på maken. Nice. Vardagssemester känns det som. Spännande åxå att se vart han tar mig. Oj, nu kom en regndroppe. Hoppas vi ska vara inne. Ha en fin kväll.

Av Annci Hultström - 1 augusti 2011 14:44

... igen... Vart fan tog juli vägen? Det är 1 augusti idag. Fattar nada. Helt galet. Men på ett vis skönt, då kommer november allt närmre. Bara 120 dagar kvar till avresa. Nice!


Nu - mellis!

Av Annci Hultström - 1 augusti 2011 14:26

... jag glömde ju berätta...


Från idag har jag en "vit" månad igen. Nolltolerans på efterrätter, godis, snacks, bakverk. Och utöver det ska jag försöka äta mindre mjukt bröd. När jag körde det sist, i mars, mådde jag så bra. Magen lät knappt alls (nu låter den som ett mindre - eller kanske större - tröskverk) och jag kände mig piggare. Iofs kan det ju haft med fastan att göra åxå, men det är värt ett försök.


För hur det än är - opad eller icke - så blir sommaren alltid "skräpigare". Det blir mer utemat (när man flackar runt finns ingen annan möjlighet, även om man försöker välja de bästa alternativen), glass å annat. Nu äter jag inte, på lååååååånga vägar, som jag åt innan open, jag har verkligen lärt mig. Så jag har ju inte gått upp av det... men jag känner ändå att jag vill göra detta. Stålsätta mig själv. Testa mig själv. Bra för egot om inte annat.


Och så måste jag verkligen ut och springa. Det är bara 16 dagar kvar till loppet och jag vill känna mig säker på min sak när dagen är kommen. Måste se om tån håller för det bara. Gör det mista ont stannar jag. För det är så konstigt att det bara kommer ibland. När jag gick till bilen i morse kändes det inte ett dugg, för att sekunden senare hugga till. Kanske är det nåt som ligger fel? Kanske får rycka lite i tån ;-)


När gymmet öppnar igen för säsongen ska jag börja träna styrka åxå. Se om jag kan få bort lite av gäddhänget och kanske få bort lite på låren. Kanske kan jag bli mer fit helt enkelt till resan. Vore inte helt fel.


Idag ska jag dejta med min man. Fick ett sms om att möta honom inne i stan, korsningen Katarina Bangata/Ringvägen. Har ingen aning om vart vi ska. Spännande.


Nej, nu är det dags för mellis. Hörs senare.

Av Annci Hultström - 1 augusti 2011 11:45

Så var det måndag igen. Det känns sådär. Hade gärna varit ledig lite till faktiskt. Är galet trött. Och fryser. Konstant. Fattar inte vad som är fel. Har mailat min operationsläkare om det idag. Måste bolla med honom om han tror det är någon brist.


Trodde iofs att jag funnit felet i lördags. Vaknade nämligen med värsta halsontet och tänkte att det var boven och att "det" äntligen skulle bryta ut för att sedan vara över. Men nä. Igår var halsontet som bortblåst igen. Men tröttheten stannar kvar.


Är så trött på det nu... har ingen ork till nåt. I torsdags gäspade jag käkarna ur led nästan. Och i fredagskväll somnade jag först när vi såg en film med W. Sen, nån timme senare, somnade jag igen när vi såg en film. Igår somnade jag i bilen på en kort tur och igen i soffan vid 21-tiden. Det är inte likt mig. Och inte sprang jag heller på hela förra veckan. Orkade bara inte (+ att foten gör galet ont stundvis, men mer om det senare). Aningen frustrerande. Blä!!!!!


Nåja, nog om det... nu kommer ett sammandrag, i korthet, över den gågna helgen.


FREDAG

Vaknade, som jag skrev, av att W kom med frukost på säng. Både jag & H sov. Hon hade gjort det helt själv. Helt underbart!! Och hon blev så stolt när vi blev så glada. Sötnosen!


När vi var klara för dagen åkte vi ut på shoppingtur. Kläder till W, 6 plagg för 238kr på Lindex *älskar rea*. Ett Nintendo DSi + 2 spel till W (redo för Thailand), en rygga till W (redo för Thailand och skolan), en solstol till mig + lite annat smått å gott.


Efter det var vi till Lek & Bus och lekte loss några timmar. Sen blev det köpe-middag i soffan. Ja, resten vet ni (jag sov i omgångar... hmmm...).


LÖRDAG

Efter frukost (som intogs vid lunchtid) åkte vi till Täby och gick på loppis. Det var en dålig omgång. Massor med försäljare, men mängder med skräp å slitna saker. Så det blev bara 1 klänning till W och en tröja till mig. Och ja, just det... 5 korsordstidningar. Okryssade (wow, bra va?) (redo för Thailand).


Sen åkte vi på bio. Det blev Råsunda filmstad och filmen Rio. Se den. Såååå söt, färglad och ja, söt. (ps. Jag höll mig vaken, men det var nära flera gånger att jag föll i dvala... hmmmm...)


Kvällen avslutades med en skogstur. Fick med oss noll kantareller, men massor med blåbär (1½ liter tror jag det blev). Får ge kantarellerna en omgång till sen helt enkelt.


SÖNDAG

Vaknade innan klockan. Packade en massa och styrde sedan kosan mot Uppsala och en dag på Fyrishov. Mötte upp Lotta med barn där. Efter 4 timmars bad var vi tvugna att röra på oss. Vi skulle svänga förbi en Intersportbutik och hämta ett par shorts. Det var den enda butik i Sthlm och Uppsala som hade min strl på ett par jag provade och älskade på en gång. Strl 40. Surreal, but nice! Så nu har jag ett par (redo för Thailand).


Därefter åkte vi direkt upp till landet. Vi skulle lämna W där hos farmor å farfar. Men innan vi drog blev vi bjudna på en jättegod kycklinggryta med kantareller. Mmmmm...


Efter ett stopp på Ica så kom vi hem kring 20:30 och kastade oss omgående i soffan och satte på en film. Men vad tror ni hände? Jo, jag somnade såklart. Igen. Vaknade dock till efter en kort stund och gick upp å lade mig istället.


Ja, de var vår helg. Intensiv och rolig.


Och nu till foten. Det är alltså den jag slog under vattnet förra helgen: 


Det har ju inte gjort ont att gå på den direkt. Men så i torsdags började det kännas lite konstigt i foten. Kan inte beskriva det som annat än konstigt, för det är en svåridentifierad känsla. Men kanske det går att likna med som att jag skulle haft kramp, känslan efter det. Det höll i sig och igår bröt h-vetet lös. Jag sa fler svordomar i går morse än jag gjort på länge. För fy f*n vad ont det gjorde plötsligt. Det hugger som knivar i omgångar. Och jag behöver inte ens gå på den. Bara att stå räcker för att utlösa smärtan. Och den är konstigt blå. Så skumt. Kan det ha blitt en spricka? Men ska den smärtan komma så sent efter då? Bör jag kolla det? Mellan attackerna funkar foten som vanligt. Så skumt.


Nä, nu ska jag äta lunch. Hörs igen. Senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards