Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Helgen i bilder

Av Annci Hultström - 25 juli 2011 16:00

Måndag. Veckans första dag, men inte sista. Tyvärr. Var trött i morse, så jag önskade faktiskt att det var så. Nåväl, går den här veckan lika fort som förra så är det snart torsdag (är ju ledig på fredag igen).


Resan hem gick bra. Stannade till i Hudik och handlade lite på Dollarstore (*love*) och åkte sen hem till mor & far. Där blev vi bjudna på grillat och efterrätt. Sen lämnade vi de och W och åkte åkte hemåt. Väl där tankade vi (kom fram och tebax på en tank - WOW sa vi om det) och handlade ett par saker. Sen när bilen var urpackad och en del av grejorna uppackade var det bara att gå och sova. Blev inte roligare än så. Vips var det morgon igen och nu är jag här på jobbet. Precis som förra veckan är det dött som i graven här. Gissar att lugnet kommer hålla i sig ett par veckor till innan det vänder.


Nu tänkte jag bjussa på några bilder från helgen.


Badbrudarna, som visade sig ha samma smak på bikini ;-):

 


Och här jag påväg...

  


... ner i plurret...

 


... för att sen kasta mig ner i den underbart varma badtunnan. Jag kan säga att det är lika underbart i Annsjön som bilderna vittnar om:

 


Ser det inte vansinnigt gott ut?

 


*kärlek*

 


Familjeporträtt. Jag och H lyckades se ok ut, men då clownar sig W istället:

 


*mys*

 


Här är stugan. Den delen som syns här är helt ny sedan vi var där förra året.

 


Då var det bara den här delen. Ett litet rum och ett kök:

 


Nu hade detta sovrum...

 


...med tillhörande loft, kommit till:


Här ses stugan i sin helhet:

    


Nästa dags upptappning:

 


Storfiskarna... eller inte. Fick nada på de 5 minuter som W tyckte att det var kul:

 


You Tarzan, med Wilma:

 


Tilda beundrar utsikten...

 


...medans hennes mor fotar:

 


Här lökade vi brudar oss:

 


Min käre make är inte bara omtyckt av mig, utan även av mygg/knott. Han såg rent bedrövlig ut på ben, fötter och armar:

   


Vi rensar vår skörd av skogens guld. De smörstektes sedan och åts med...

 


... karré, fläskfilé, kyckling...

 


...majs, bananer i pyjamas (grillad baconlindad banan - *rynkar näsan* - inte my cup of tea) och halloumi


Detta fick sällskap av smörstekt fräskpotatis i vitlök, olika såser, sallad å annat gott. En riktig höjdarmiddag!!



Låt mig presentera fröken Glugg:

 


Badtunnan med ljusen:

 


Min trasiga tå. Den delen som "kncäktes" loss klippte jag bort. Under tån fick jag åxå en smäll, därav blånaden: 


Ja, det var det för nu.


Nu är det inte mycket kvar av dagen. Då bär det av till en affär. Måste köpa nya lurar till mp3-spelaren. De andra pajjade i helgen och jag kan bara inte springa utan musik i öronen. Sen måste jag handla lite mat åxå. Men efter det - då blir det middag hos fina Ruddarna. Det är vardagslyx. Att komma hem till någon annans dukade bord ;-)


Hörs senare!


 
 
Carina

Carina

28 juli 2011 08:41

Ni ser ut att ha haft en kanon helg.
Som vanligt underbara bilder.
Stackars tå.

Krya på dig kramar

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

28 juli 2011 12:53

Ja, det var en underbar helg. Lever på den än :-)

Tack söta fina!

Kram tebax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards