Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 juli 2011

Av Annci Hultström - 19 juli 2011 09:45

God morgon världen!


Ni har inte fått någon direkt uppdatering värd att nämna de sista dagarna. Så jag kompenserar er. Med råge. Tar det från början.


ONSDAG

Henrik och jag var ju in till stan och strosade. Här är några bilder. Jag älskar Gamla Stan och dess alla gränder. Här är en:

 


Och här en till, Mårten Trotzig´s dito:

 


Som inte är bredare än såhär:

 


Går den in i gränden månne?!

 


Åsså blev det middag på BARcelona. Tapas. Mmmmmmm:

  


TORSDAG

Himlen var helt magisk på kvällen. Eller hur?

 


FREDAG

Kastade mig hem från jobbet. Mötte svärpäronen. Faktum var att vi svängde in på parkeringen exakt samtidigt. 16:49 (16:50 hade vi bestämt). Fick Wilma *kärlek*. Hämtade nycklarna. Brassade mot Solna. Hämtade H. Körde in till stan. Parkerade. Lämpade av grejor. Bäddade. Sen gick vi till T.G.I Där åt H en hamburgare. W pannkaka och jag quesedilla. Efter det bidde efterrätt. Jag åt bara ett par tuggor från H´s brownie (gott som attans). W åt glass. Sen promenerade vi längs Strandvägen en bit. Tittade på folk och båtar. En skön, behaglig och alldeles lagom kväll fylld med semesterfeeling. Den avslutades i soffan en liten stund, innan soffan byttes mot sängen.


LÖRDAG

Ja, vad ska man säga annat än GRÖNA LUND?! Som jag skrev så kom vi dit 09:40. Biljettkassorna var öppna, så det var bara att lösa biljett (OCH åkband såklart) och gå in. Vi var i princip ensamma och inte en kö någonstans. Bad en förbipasserande om lite assistans att ta en bild på oss:


Snart blev kl. 10 och då var det bara att sätta igång med åkandet. Här "köar" vi för den första, "Lyktan" (åktes 3 ggr):


Ni ser vilka folksamlingar va?  


Här är W påväg upp. Spana in det förväntansfulla ansiktet: 


Påväg över till andra sidan passerade vi den här fina hästen, som såklart skulle provridas:

 


Kvasten blev en favorit. W åkte den 6 gånger tror jag det var:

   


Efter det var det dags att åka "Bläckfisken". Den kan man tro att vi hade hyrt, för den åkte de helt själva. De fick till å med sitta kvar och åka en gång till på en gång:

 


Fler turer blev det... här i Kärlekstunneln:

 


Och H testade "Insane". Den tyckte han var så bra att han åkte den två gånger:

   


En liten chaufför, djupt koncentrerad:

 


Åsså sprang vi på Agneta Sjödin som genrepade för "Sommarkrysset":

 


H åkte även "Extreme"... fy fan säger jag om den. Åkte den för några år sedan och var HELT säker på att jag skulle dö. Jag grät. Det värsta jag åkt. Aldrig mer:

 


Så blev det dags för "Tobbe trollkarl"-show. Kanonbra, även för oss vuxna. Till det lite sockervadd:

   


Dags för "Nycklepigan":

 


Pettson & Findus fick påhälsning i sitt fina hus åxå.


Lilla tändsticksasken:

 


I ett skåp bodde några småfilurer som hade uppdukat till fika:

  


Ett spel. Gällde att få de här 5 små rackarna att sova samtidigt. Det var inte det lättaste, men tillslut lyckades W:

  


Här följde hon små fotspår för att se dess ägare:

 


Den lilla rosen:

 


Det lilla äpplet:

 


Även pappor uppskattade stället med alla märkliga små-byggen som fanns:

 


I hönsgården (Totte, nu vet du vad som händer där när ni inte ser på):


Den 100 år gamla karusellen gick ju inte så snabbt, men var väl så charmig:

   


Charm var det ja... Det har även den här mannen, som TACK Å LOV höll sig ifrån att sjunga "I love Europe". Istället sjöng han en Lady Gaga-låt (genrep):

 


Nappunge:

   


Takida (genrepet):

 


Och bästa Shirley sjöng "Min kärlek" - min lycka var gjord (äääälskar den låten):

 


Nu börjar slutet närma sig, så "Vilda musen" fick sig en tredje prövning:

   


Ja, sen ville vi hitta på lite på egen hand. Så vi låste in W i ett förvaringsskåp med en bunke popcorn. Perfekt   :

 


Bortsett från dessa karusellbilder åkte vi "Tekopparna", "Rock-Jet", "Lustiga huset" (3 ggr) och "Tuff tuff-tåget". Sen placerade vi W vid utgångarna till "Katapulten", nya "Twister" och "Jetline" och åkte de själva. Hon var så duktig som väntade. Men som sagt, utan köer gick det ju fort.


Vi åkte en sak till, "Kättingflygaren". Den åkte jag som en ren å skär revansch. För det var nämligen såhär... För massor med år sedan, på min "storhetstid" skulle jag åka den, men fick inte plats. Röven gick helt enkelt inte ner. Fy fan vilken förnedring att moloket behöva vända. Jag skämdes så jag höll på att dö. Egentligen den enda gången i livet jag känt så inför mig övervikt. Men nu, nu fick jag plats och skulle äntligen få åka den karusell jag suktat efter så länge. Såg helt underbart ut att gunga på det sättet. Men FY FAN. Jag var livrädd. Det var så äcklig. Jag kramphöll i Wilmas ben med ena handen och runt en kätting med den andra. Jag skrek: "Jag dööör... kan det inte sluta?". Wilma skrattade så hon kiknade åt mig. Skitunge   . Nåväl, jag fick min revansch i alla fall - det var huvudsaken.


Efter alla dessa turer, godis, popcorn, korv, hamburgare, kebab var vi mer än nöjda. Och 13,5 timme senare anlände vi till lägenheten där vi alla somnade ovaggade på ett par sekunder.


SÖNDAG

Vaknade först av alla (kl. 8). Kände mig lätt ledbruten efter alla karusell-pareringar. Gick på toa och lade mig igen. Googlade på Siggesta gård och insåg att det skulle kunna vara ett perfekt mål för dagen. Väckte H och delgav mina planer. Även han tyckte det var perfekt, så då satte vi fart. Gjorde oss klara, städade undan i lägenheten och åkte.


Kom dit lite innan kl. 11, lagom till loppisen öppnade. Där blev det först ett par timmar. Jag köpte en skitsnygg stickad klänning, brun med luva (bild kommer) för 40kr och ett par byxor för 20kr. W enda önskan var att köpa en prickig mjukishäst. Hon ville ha en för att den skulle minnminnas (påminnas menade hon) om Blixt (syrrans sålda häst). Hon hittade en. För 10kr. H köpte (i vanlig ordning) en massa DVD-filmer. En sovsäck till W blev det åxå, för 30kr. Hmmm... nåt mer? Just ja, ett par byxor och en kjol till W (20kr resp. 5 kr). Och sånna kringelkrokiga sugrör som man hade som barn... minns ni? Tror jag glömt nåt. Ber att få återkomma.


Efter lunch blev det dags för ponnyridning. Hästen hette "Fox":

   


Sen tog vi en minigolf-runda. Den spelades genom ett Värmdö i miniatyr. Riktigt rolig bana. Precis som en minigolf-bana ska vara. Ovanlig. Allt ni ser är alltså banor... genom runstenen, båten, kyrkan, huset, kossan, koppen... och mycket, mycket mer:

                        


Efter en glass (som bostavligt talat rann bort i värmen) lekte H & W en stund (min huvudvärk hade nu nått oanade höjder, så jag satt bara helt still) innan vi åkte hemåt:

       


Tog vägen via Rindö, till Vaxholm. Här på ena färjan:

 


Hmmm...

 


Vackra unge:

 


Vaxholms kastell:

 


Vaxholm:


Där stannade vi f.ö och åt middag på ett thaihak. Gott som fan. Gigantiska portioner. W tog pad thai (stekta nudlar med kyckling). Förutom det hon åt då, så räckte det till oss båda igår och till mig idag. Sånt gillas.


När vi kom hem tog jag två tabletter och lade mig på soffan medans H skötte markservicen (duscha å lägga barn). Efter en rejäl omgång massage (i hopp om att utrota huvudvärken) lade jag mig.


MÅNDAG

Vaknade med huvudvärk igen. Iofs i något mildare form. Det tackar jag för. Hade W med mig, så arbetsdagen gick fort. När vi slutade åkte vi och hämtade H och for sen till Täby. Där åt vi middag och lämnade av W. Sen handlade vi lite på Ica Maxi och dök sen ner i soffan. Såg filmen "The Lincoln lawyer". Mycket bra. Somnade därefter ovaggad. Tyvärr vaknade jag vid 2-tiden och låg vaken en lång stund. Som om inte den sömnförlusten vore nog så vaknade jag igen kl. 6, trots att jag inte tänkt gåupp förrän 06:45. Hmmmm... Känner mig lite mosig idag. Huvdvärken är ytterligare bättre (beror väl på att mensen kom inatt... det brukar mildras betydligt då). Hoppas det blir bättre under dagen, för ikväll ska jag på 40-års-öppet-hus hos en gammal kompis jag inte träffat på 3 år. Ska bli kul, men samtidigt känns det lite konstigt. Hon har ju inte sett mig som "ny". Undrar hur det tas emot av någon som inte ens sett en bild under tiden... Ja, det visar sig.


Nej, hörrni - nu har ni fått tidernas inlägg och jag är tom i knoppen + att jag måste väl jobba lite åxå   (har faktiskt förskrivit detta inlägg, men publicerar det först nu).


Ha en bra dag, vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards