Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Annci Hultström - 11 juli 2011 22:45

... då var det gjort... de första 5 km avklarade!! Eller ok... 4,85 km enligt gps:en. Tog 33,5 minuter. Lyckades tyvärr inte springa hela vägen, gick c:a 5 minuter. Så jag har lite att bättra på. Men jag tyckte själv jag sprang rätt fort, så frågan är om jag kan lyckas komma under 30 minuter när det väl är dags för loppet?! Nu går jag iofs väldigt fort åxå... nåja, det visar sig. Tänkte springa samma runda varje gång nu. Då är det lättare att se framstegen.


Ber f.ö om ursäkt för min frånvaro. Hade fullt upp hela gårdagen och idag med för den delen. Sammanfattar...


LÖRDAG

När vi kom till festen (som hölls på Systerobror vid Tekniska högskolan) minglade vi lite, drack bubblande rosé och sen satte vi oss till bords. Det var en underbart god grekisk buffé. Till det gott vin. Till bordet hade jag Marre´s son Kim. På andra sidan Leffe´s bror Wolfgang. I övrigt satt H, Kim´s tjej Hanna (underbart rar tjej) och Wolfgang´s fru Carola vid samma bord. Innan middagen var avslutad bad jag om ordet och sjöng den sång jag skrivit till födelsedagsbarnen. Här är den:

**************************************************
***********************************************

50 + 50 = FEST

Melodi: Brevet från kolonien


Hej där, vännen. BästaMarre!

Fan va´ snygg du é i barre.

Fräsch å fin å snygg som fååå.

Hur kan någonsin en vettig mänska tro på,

 

att du har fyllt 50 vårar.

Nej, dom måste vara dårar.

35, inte ett år till.

Efter det har tiden frusit och stått helt still.

 

Fast nu börjar jag att undra,

vem vi firar som blir hundra

med en massa glatt ståhej.

Nämen herregud, nu kom det faktiskt över mig.

 

Att ni under året har

lyckats fylla 50 var.

Det blir hundra, värt att hylla.

Så allihop passa på att glasen fylla.

 

Kära Leffe,Marrevännen

Alla kvinnor åxå männen.

Nu i bugning jag mig böjer

Och till skål för er jag åxå glaset höjer

**************************************************
***********************************************

Fick applåder å visslingar och Marre blev rörd :-). Nervös var jag inte heller. Berodde kanske på det jag lycktats på innanför västen innan   . Så det blev lyckat. Som jag hoppades på.


Sen hade Kim fixat lite pausunderhållning i form av ett musik quiz. Och vet ni vad... Marre (& Malin) vann och Leffe (& en annan Malin) kom tvåa.Födelsedagsbarnen i toppskicktet. Vad är oddsen för det?! Jag och Wolfgang kom någonstans i mitten. Kul var det och väl anordnat. Bra jobbat Kim!!


Efter det blev det fika. Jordgubbstårta, kaffe & avec. Gott som attans även det.


Ja, efter det blev det PAAAAAAAAAAAAAAAAARTY       . Å jädrar i min låda vad jag dansade. Det rann svett längs benen och jag hade i prncip bara mascara kvar när jag kom hem... resten av "ansiktet" hade jag svettats bort. Och rackarns var kul det var!!!!


TACKAR värdparet innerligt för en underbar kväll!!!!! Pussar & kramar!!!


SÖNDAG

Kom hem kl. 03:30 och somnade väl kring kl. 4. Vaknade igen vid 10:20. Pigg som en lärka. NOOOOT!! Men inte somnade jag om inte... nädå. Så efter en stund gick jag upp och väckte sen H. Vi åt en snabbfrulle, gjorde oss klara och åkte sen mot Uppsala för att hämta W. När det var gjort blev det en sväng på Biltema och sen direkt till Täby. Där åt vi middag och sen åkte vi hem och kastade oss ner i soffan. Där såg vi en del (av två) på en film. Sen sov jag. Kl. var inte mer än 21:10. Låg å dåsade till 21.40 Då lade jag mig i sängen och sov som en klubbad.  Roligare än så var inte dagen.


MÅNDAG

Jobb, jobb å jobb. Lugnt när det gäller mina vanliga sysslor, men jag fyllde upp tiden med att lägga order. Det är kul. Och klurigt.


På hemvägen stannade jag till och handlade lite. Efter middagen storstädade jag medans H klippte gräset. Som om det inte räckte tog jag alltså min löparrunda. Nu har jag suttit en stund i hopp om att bli kvitt eftersvettningarna. Har ätit jordgubbar och lite morotskaka faktiskt. Grannarna hade bakat och kom med lite. God som f*n var den. Saftigare än jag sällan smakat.


Nej, nu avviker jag. Ska ta mig en dusch och sen leta mig mot sängen. Sov gott och dröm sött!


p.s I morgon ska ni få ett par bilder.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards