Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Annci Hultström - 6 juli 2011 20:00

... att jag inte är skapt för barn. Idag är en sån dag. Känns inte som att jag gjort annat än tjatat och sagt till W sen jag hämtade henne från dagis. Och inte har jag orkat med ett barns egna påhittade regler i spel heller.


När vi kom hem började vi med att spela fotboll. Men så fort jag var påväg att göra mål satte hon sig på bollen. Sånt fixar inte jag alla dagar. Tycker, trots att hon är barn - eller kanske just därför, att hon ska lära sig hur saker ska fungera och att man faktiskt kan förlora ibland. Ja, så det spelande slutade illa kvickt.


Sen åkte pärllådan fram. Det gick bra. Inget tjat eller gnat. Inte heller när vi åt glass behövde jag tjata... nä, den slank ner i henne snabbare än vinden.


Efter det bakade vi en rabarberpaj. Hon fick göra allt utom mäta upp smöret. När hon sedan smulade ihop degen, lekte hon en del med den åxå. Då sa jag att hon skulle akta så inte bunken välte. Nääääädå, jag är försiktig... och vips, halva degen på golvet.


Sen åt vi middag. I vardagsrummet. Hon hade tallriken i knät och när hon var klar bad jag henne ställa den på bordet innan den åkte i golvet. Det gick bra. Sen var det glaset. Det lekte hon med (sög fast det runt munnen ni vet) mellan klunkarna. Jag sa åt henne igen att vara försiktig så det inte skulle åka i golvet. Jaaaaadå, jag ska vara försiktig. Pang. I golvet. Men tack & lov - det höll.


Efter det var det småsaker som jag fick tjata om... och när det blir så mycket på en dag så känner jag bara - GUUUUUUUD vilken trist morsa jag är. Så trist att jag vill krypa ur mitt eget skinn.


Vet att jag känner såhär ibland och det är typ varje ägglossning. Tror jag. Ska börja skriva ner det faktiskt. Vore bra att upptäcka om det finns samband. Då finns det kanske något att göra. Nåt piller att äta eller så. För blääää... så tråkigt det är.


Fast allt beror kanske inte på det, utan på att det faktiskt bor två sölkorvar i det här huset och jag räknas inte till en av dom kan jag säga. ALLT, precis ALLT tar en halv evighet. Jag ska bara... hör jag hela tiden. Eller om H har svårt att komma ur sängen, då kan jag ropa och fråga om han gått upp. Då svarar han ja, fast han inte kommit längre än att bli sittade på sängkanten. Det är inte uppe för mig. Och W, hon kommer alltid på 1000 saker hon bara MÅSTE göra precis när hon ska sova. Då känner jag mig återigen som en tjatkärring.


När jag tänker efter så tröttnar jag lättare på detta 1 gång i månaden. Så det är väl indirekt säkert ägglossningen det med. Blä säger jag. Igen. Och igen.


Försökte bättra på samvetet med att ligga i sängen med henne extra länge och sjunga många sånger. Hoppas det hjälpte.


Nej, nu ska jag stryka. Skulle ha gjort det igår, men då orkade jag bara inte.


Förresten... på vägen hem svängde jag inom Stinsen. De hade megarea på Kapp Ahl. Så då blev det såklart lite handlat. 2 tröjor till mig och en till W för 100kr. Det var väl bra?!


Nej, som sagt... mot strykningen.


Ha en fortsatt bra kväll!!


Av Annci Hultström - 6 juli 2011 08:45

... ska jag vara i eftermiddag. Min chef sms:ade i morse och frågade om jag ville ha ut en tjej (back up) för "uppfräschning", men det ansåg jag inte behövdes. Hon var inte här för så länge sedan. Men däremot frågade jag om hon inte kunde komma efter lunch, så kunde jag gå tidigare. Det gick så bra så. Så det blir till att hämta W lite tidigare och sedan ut i affärerna. Har lite att handla. Kanske hinner vi även en snabbis till ett bad. Det visar sig. Lyxigt känns det hursom :-)


Natten var förhållandevis god. Hade lite svårt att somna och vaknade några gånger. Men känner mig ändå rätt utvilad.


Nu ska jag lägga lite ordrar å pyssla undan lite annat. Vi hörs ikväll. Ha en bra dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards