Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Annci Hultström - 1 juli 2011 23:11

...det gick vägen. Jag fick vad jag begärde i lön. Beskedet kom idag. Nice!! Firade det med att skrapa alla trisslotter. Av 10 lotter var det vinst på 2. Hela 75 kr. W skrapade fram 50 och H 25. Jag inget. Kanske tyckte pengaguden att det räckte med vinst för mig med tanke på lönen. Utöver det har vi ätit Påstå Pesto med kyckling och sedan glass med jordgubbar. Till det rosé. W har lekt i vattenspridaren och vi har njutit i solen. Blev en toppenkväll trots alla varningar om busväder. Avslutade med Maria Wern-film. Skitdålig. Nu väntar sängen. Sov gott å dröm sött.

Av Annci Hultström - 1 juli 2011 15:30

Fredag. Veckans bästa dag. Äntligen är den här. Synd bara på vädret. Ostadigt som f*n lagom till helgen. Och en helg som var tänkt att tillbringas ute.


I morgon ska vi nämligen in till stan. Där ska vi möta upp H´s syrra m. familj och sedan ska H & hans svåger ut och åka segway. Han frågade mig förra året om jag ville göra det med honom (han ville väldigt gärna). Men nä... jag skulle skämmas ihjäl. I grupp. På en sån. Nä... Men så i julas frågade hans syrra om det var något för honom. Ja, klockrent. Så nu ska det alltså bli av. Hoppas, för deras skull, att det är uppehåll åtminstone just då. Vi andra tänkte fika. Bra uppdelning.


Sen blir det middag hos dom och har vi tur får vi kanske en drink på balkongen åxå. I omgångar. Ja, så är det... den är såååå liiiiten att man får samsas. 2 åt gången får plats   . Sen sover vi kvar åxå. Härligt när man kan göra en hel helg av det. Ses ju inte så ofta. Och nu åker ju dom till USA åxå i en månad.


På söndagen tänkte vi ta en titt på Red Bull´s lådbilsrace. Om vi får plats. Och om det inte öser ner vill säga. Skulle det göra det blir det nog lekland istället. Och kanske lite loppis. Har ju inte varit på loppis en enda gång i år... så nu suger det rejält i loppis-tarmen.


Nu blev jag imponerad. Ringde och felanmälde vår vattenmaskin för precis en timme sedan. Då brukar det ta minst en dag innan de dyker in. Men nu kom han. Har de månne lika lugnt som jag? För jag har det så lugnt. Mycket lugnare än samma period som förra året (har kollat tillbaks i statistiken). Då hade jag 80 samtal på hela dagen. Idag har jag haft 27 än så länge. Och första kom inte förrän 09:10. Mmmm... det gäller som sagt att hitta annat att pyssla med. Annars klättrar jag nog på väggarna. Men jag kan ju samtidigt inte göra allt på en gång heller... då har jag inget kvar mot slutet av sommaren. Får portionera ut sysslorna.


Nä, nu ska jag sortera några ordrar och vattna blommorna. Men vi hörs senare.


Adjö så länge!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards