Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

FREEEEEEEEDAAAAAAAAAAG!!

Av Annci Hultström - 27 maj 2011 09:45

Hej världen!


Jaha, är ni lika glada som jag att det är fredag? Visst hade vädret kunnat vara bättre, men ärligt... det kvittar just för att det är fredag.


Ikväll blir det centrum direkt efter jobbet. Tänkte kolla på kläder på Lindex. De har en tunika och en klänning jag är sugen på. Ska ju nämligen på 18-årsfest i morgon och har ingen lämplig trasa att ta mig kände jag. Så antingen...


klänningen: 

 


...eller tunikan, med ett par vita capribyxor:


Tänk turkost halsband och armband. Vad tycks?


Sen ska det hittas present åxå. Men det är till en 6-åring. W ska nämligen på kalas i morgon på dagen. Poolparty om vädret tillåter. Behöver jag säga att hon ser fram emot det?!


Det blir H som skjutsar henne, för jag ska åka före till 18-årsfesten och hjälpa till. I bästa fall blir jag hämtad av födelsedagsbarnet själv. Han kör nämligen upp idag. Spännande. Jag håller mina tummar!!


På söndag blir det städning. Städning a la grande till och med. Och så blir det matförberedelser. På måndag ska vi nämligen ha knytis på dagis och alla ska ta med en rätt. Jag funderar på smörgåstårta. Är smidigt. Och gott.


Förresten, vi var ju på skol-möte igår. Kändes bra. Och inskolningen vi trodde skulle bli så seg (typ 1 timme om dagen i 3 dagar) var bara ett förslag. Märker man att det funkar bra får man lämna från dag 1 typ.


Under tiden vi var borta var W hos grannarna. De tyckte det var superkul och såklart hon med. De frågade om hon inte kunde vara där oftare. Då berättade jag att vi faktiskt pratat om det... om vi inte kunde få hyra in deras äldsta ibland (mot betalning). Tänkte att det kunde vara kul för henne att få en chans att tjäna en extra slant emellanåt. De skulle prata om det, men hon sa att vi inte behövde betala. De gjorde det gärna ändå. Visst, det tror jag åxå... men som sagt, man vet ju själv hur önskade de där extrapengarna var i den åldern (14 år). Då kanske vi kan ta upp buggandet igen. Vi saknar det.


Nej, nu ska jag köra fakturorna här. Men vi hörs igen. Senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards