Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Annci Hultström - 26 maj 2011 10:00

... någonsin varit så nära att jag blitt rejält påkörd, som det var idag påväg till jobbet.


Jag körde på motorvägen. Framför mig låg en stor fet amerikansk familje-jeep. Vi tar båda avfarten Sollentuna. Där delar sig avfarten i två filer. Vi lägger oss båda i höger fil (jag gör det eftersom jag sedan ska till höger). Den vita bilen går däremot över från höger fil till vänster. Vi närmar oss korsningen (50 meter kvar) och jag är nästan helt vid sidan av bilen. Då bestämmer hon (det var alltså en kvinna, med 2 bilbarnstolar i bilen... hmmm...) sig plötsligt för att hon ska in i höger fil igen och förflyttar sig snabbt i sidled. Utan att använda blinkers. Jag tvärnitar och tutar. Då bromsar hon och inser sitt misstag. Det gick väl i ungefär 50km/h och inte mycket mer än ett papper hade gått att få in mellan hennes passagerardörr och min yttre backspegel. Shit, vilken puls jag fick och jag skakade en bra stund efteråt. Hon försvann lååååångt bakom mig sen (trots att jag höll hastigheten), så jag gissar att även hon blev aningen skärrad. Mer än en gång i veckan önskar jag att jag slapp köra bil till jobbet. Såååå många puckon.


Som häromdagen låg jag å körde i mittenfilen (av tre) på motovägen, hade just kört om en bil som låg i innerfilen, då jag närmar mig avfarten Väsby. Ska precis börja blinka för att byta fil inför avkörningen på avfarten. Då kommer det en bil i innerfilen i minst 150 (jag körde 110). Han kasta sig ut framför mig och sedan vidare ut i ytterfilen för att sedan fortsätta sin sicksackande resa norrut. Han kom från ingenstans. Hade blivit rätt ödesdigert om jag hunnit ut till innerfilen... Usch, så många idioter i trafiken.


Appropå idioter - De finns på många andra ställen åxå. T.ex finns det en hoper som försöker göra livet så surt det bara går för andra och där barn kommer i kläm. Det är en sak att göra livet surt för andra - det är vissa personers "mission-in-life". Men när man blandar in barn och använder dom som sköld - då är det fulspel på HÖG nivå. Ja, det var en parentes.


Nu ska jag fixa fakturorna. Hörs sen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards