Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Annci Hultström - 19 maj 2011 13:34



Dag 6 - onsdagen 18 maj


Som vanligt vaknade vi före klockan. Den skulle ha ringt 07.30 as usual. Åt frukost, med sedvanligt korpande & gamande och efter det var det dags för dagens första pass, 75 min yoga. Det gick bra. Känner mig aningen smidigare för varje dag. Tro det eller ej.


Sen väntade solstolen... med vet ni vad? Det kom moln... och emellanåt 5 regndroppar.

 

Men plötsligt blev det bra. För att snabbt förändras till sämre igen. För återigen bli bra. Man skulle kunna tro att det Kretianska vädret led av lätt schizofreni igår. Nåväl, det kom aldrig så pass mycket att det höll oss inne. Och det hindrade heller inte dagens andra (pilates) och tredje (power walk) pass.


Såhär glider jag runt här, naturligtvis med linne när nöden kräver.



Och just ja... vi bjöds på flyguppvisning åxå. Tydligen har NATO en bas här och de övade.Släppte "bomber" och allt. Riktigt coolt. Här är planet inzoomat på max:

 



Pilatesen gick åxå kanon. Power walken skulle även denna gången ske på klapperstensstranden, så den bangade vi. Nästan. Vi tog en annan väg istället. Själva. Småjoggade strundvis. Det kändes bra. Tog två varv, när vi ändå var i farten. Skönt som attans. Marre klappade om mig och berömde mig för att jag faktiskt kämpar på mycket väl, hänger på som alla andra. Hon sa att det inte märks att jag varit ifrån träningen så länge. Det känns så för mig åxå, över förväntan. Jag håller verkligen alla mina tummar å tår för att jag får hålla mig frisk nu. Vill verkligen hålla i detta.



Efter en välförtjänt dusch knatade vi in till den lilla närliggande byn och åt middag. Där fick vi varsin varmrätt, en sallad, tzatziki, vin, efterrätt, bröd och raki för samma pris som en flaska vin kostar här på hotellet. Men är det 5-stjärningt så är det ;-). Där satt vi länge och njöt. En äkta grek-kväll.


Fick förresten äntligen veta var flaskborstar kommer ifrån. Har alltid trott att de görs på fabrik, men nähä... de växer på träd. Här på Kreta:

 



Väl tebax på hotellet somnade vi gott. Men sen var det slut på det goda. Ja, för min del i alla fall. Sov riktigt illa i natt. Vaknade 1000 gånger och var varm å kall om vartannat. En av gångerna insåg jag hur rummet lystes upp av blixtar och utanför hörde jag hur det hällde ner + åskade. Bra att det kommer på natten kände jag då.



Bjuckar på några bilder från Chania:

Världens största Bouganvilla. Tyckte jag i alla fall.

 Här vill jag bo nästa gång

 Ord = överflödiga  

  Stadsvyer

 Kan det bli mer Grekiskt?  

 Mmmmmm...



Dag 7 - torsdagen 19 maj


Idag vaknade vi faktiskt av klockan, otroligt nog. Efter frukost, som vanligt med korpande, var det dags för dagens första pass. 60 min Pilates. Skönt. Och torrt. Solen hade redan fått bort resterna av nattens oväder.


Som rutinen säger var det därefter dags för solstolen i ett par timmar. Utan moln och med flyguppvisning även idag. Läste f.ö ut min 3:dje bok. Mer om dom kommer sen.


Precis till lunch tornade molnen ihop sig, blåsten kom och med den kylan. Så efter att vi ätit klädde vi oss varmt och hamnade här. I hotellets lobby. Och här har jag suttit och laddat upp typ 15 bilder. Det har tagit 1,5 timme. Man får inte ha bråttom inte.


Om c:a 1 timme är det dags för dagens andra pass, Bodybalance och direkt efter det veckans sista pass (om vi inte tar en powerwalk på egen hand i morgon vill säga) och det är Zumba. Sen väntar en gemensam avslutningsmiddag. Trevligt!


Kanske återkommer jag i morgon, om vädret "tillåter". För tid, det kommer jag att ha. Vi checkar ut kl. 12, med blir inte hämtade förrän kl. 21 (suck).


Nu några fler bilder:

 Fint på sängen

 Jag med en underbar Strawberry Daqueri...

... den här:  

 Hotellet kvällstid  

 Apelsinträd med tillhörande grek-tant.  

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards