Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Träningsresa - rapport 2

Av Annci Hultström - 17 maj 2011 18:39

Dag 4 - måndagen 16/5

I vanlig ordning vaknade vi före klockan. Betyder det att vi är utvilade trots att vi kämpar på så på dagarna? Eller är det helt enkelt så att vi längtar efter att få komma igång med träningen? Tja... det vete gudarna. Kan vara en kombo. Säger så, låter bra i alla fall.


På planet påväg ner        


Nåja, vi vaknade i alla fall före 07.30 och kammade till oss (det behövs, fattar inte hur jag sover här.. håret är fullständigt galet). Sen bidde det frukost, med tillhörande korpande och efter det (kl. 09:15) var det dags för dagens första pass, 75 minuter poweryoga. Den här gången tyckte jag att det var riktigt skönt. Börjar liksom fatta galoppen och jag märker även skillnad. T.ex så når jag numera marken med händerna i en speciell position. Det ni!


När det var över blev det stranden. Eller rättare sagt solstolarna intill stranden. I gräset. Stranden är så klapper-stening, så det är skönare med gräsmattan. Oj, det kändes viktigt att klargöra ;-).


Mina fötter, på verandans uteplats... med tillhörande utsikt


Nåväl, efter en stund blev det dags för den fantastiska lunch-salladen... med de uuuuuuuuunderbara mackorna, utan smör såklart. Mmmmm... vi längtar varje dag. Faktiskt. Ja, efter något annat alltså...


Hursom... vi åt och blev mätta, vilade maten lite och intog sedan position liggläge i spa-avdelningen. Jag tog en fotvård och ryggmassage. Marre tog en kropps-scrub med tillhörande massage. Sååååååå skönt!!! Massagen var en av de bättre någonsin. Den fick mig f.ö att inse att jag MÅSTE ta tag i att gå till en massör när jag kommer hem, för hon bumpade över ett FLERTAL stor knutor längs skulderbladen. Inte bra.


Efter det blev det stranden igen. I väntan på nästa pass, Bodybalance. Men vet ni vad? Vi sket i det passet. Vi var båda helt slut efter massagen. Däremot tog vi en kvällspromenad efter middagen. Skönt som attans. Och välgörande. Men mer välgörande var det UNDERBART goda Strawberry daquerin vi drack som avslutning på kvällen.


Posing in the garden


Att vi somnade ovaggade behöver inte tilläggas va?


Dag 5 - tisdagen den 17/5

Återigen vaknade vi utan alarm, kl. 8. Japp, lååååång sovmorgon. Varför? Jo, en vilodag väntade. Alltså ingen träning.


Så efter en frukost - UTAN korpande - tog vi bussen in till Chania. Och WOW - hit ska jag bara igen!!!! Vilken underbar stad. Så söt. Så pittoresk. Så mysig. Solen sken från en blå himmel (trots att dåligt väder var utlovat). Vi knatade runt i timmar, fönstershoppade (Marre handlade även lite på riktigt), tittade på folk, njöt av alla fina gränder, åt underbart god mat (grekisk sådan... råder brist på det på hotellets buffé tyvärr), drack mängder med rosévin, åt igen och tog sedan bussen hem igen. Kom hem nyss (kl. är nu 18.55)


Nu ska vi snart äta middag och sen blir det nog bingen, för i morgon väntar 3 pass och vi ska gå på alla. Nog med slöande!


Utsikten från vår veranda


Vi hörs igen, ha det underbart tills dess! Det ska vi ha.


Förresten - GRATTIS Norge med dagen! Hoppas den är underbar med "slojfe", lompe, barnetåg å annat trevligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards