Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Annci Hultström - 4 maj 2011 21:15

... vid ytterdörren igen. Samma pucko som innan. Nu började hon ilskna till och bankade och slog på dörren. Den här gången öppnade jag ett fönster på övervåningen och sa åt henne att hon för andra gången idag försökte komma in i fel hus.


Hon mumlade ett ursäkta och vinglade ut på gatan. Där gick hon åt fel håll (om man utgår från att hon skulle hem till sig själv), stannade, såg på de olika dörrarna och vände sedan för att vingla in till vår gamla granntant. Då öppnade jag fönstret igen för att säga åt henne igen att det var fel, men hon insåg det och backade ut för att sedan vingla in på sin egen gård.


Hmmm... vad gör man? Polisen? Störningsjouren? Vågar ju inte öppna och säga till, för hon känns onekligen labil.


Pajen blev god i alla fall. Salladen med. Och kvällen förflöt lugnt, så jag känner mig inte mer slut nu än innan. Låg en stund med W i sängen och lyssnade på Emil. Mysigt. Gillar att höra alla de där gamla sagorna pånytt. Hon kunde hon, allas vår Astrid.


Nej, nu ska jag kolla på Grey´s och äta lite glass. Vi hörs i morgon igen. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 4 maj 2011 16:00

Jag låg här på soffan, i godan ro, när jag hör en nyckel i låset. Tänkte att det var Väsbyhem som kom för att kolla på vårat trasiga överlås. Men nä, i dörrfönstret ser jag vår "galna" granne. Jag vågade inte öppna. Hon fipplade lääääänge, men insåg väl tillslut att hon försökte gå in i fel hem. Så hon vinglade ut från gården och hem till sig.


Ända sedan hon flyttade in har vi anat ugglor i mossen. För polisen har varit där några gånger och bl.a hämtat ett antal djur (hon hade typ 5 hundar och 5 katter från början - utöver sina 2 barn) + att ambulansen varit där några gånger och hämtat henne. Senast i påskas. Bortsett från det ser det ut som f*n på gården. Hon använder den som rastgård, så gräset är HELT borta och det stinker hundkiss/bajs när solen värmer. Männen kommer och och går. Och hon ser f.ö ut som sju svåra år åxå, konstant rufsig och helt borta... om det beror på sjukdom eller alkohol vet bara gudarna. Men trist känns det. Och ännu tristare blev det idag när hon faktiskt är såpass borta att hon försöker ta sig in här. Får se till att alltid ha låst, trots att man är hemma och vaken. Hmmmm...


Ikväll är det jag och W som huserar här. H ska på fotboll. Blir en liten prövning när man inte är helt hundra. Antar att jag återigen kommer imponeras över alla ensamtående som måste klara allt själva i alla lägen. Tack och lov är hon så stor att hon förstår och jag är ju såklart inte dödssjuk. Men om orken inte är till fullo kan det bli jobbigt ändå.


Nu ska jag börja med dagens middag. Det blir paj (en sån semi-klar sak från Findus... "Förbe-rätt"). Till det en sallad med avocado. Gott!


Vi hörs igen gissar jag!

Av Annci Hultström - 4 maj 2011 13:30

... och febern är uppe på 37,7. Så jag beslutade mig för att vara hemma i morgon med. Den borde gått ner nu tack vare penicillinet. Har iofs bara ätit 2 dagar + en tablett idag. Kanske är jag otålig?!


Hursom så tänker jag se till mitt eget bästa den här gången och vara hemma så länge som det behövs. Detta med tanke på resan, måste bara vara HELT frisk då.


Det var länge sedan jag skrev något om vikten inser jag. Har inte hänt så mycket av värde, därav tystnaden. Den står skapligt still med tanke på att jag inte tränat på tid & evighet. Jag gick ju ner till 69,7 (tror jag det var) när jag fastade. Efter det gick jag upp i princip allt (väntat), men nu har jag börjat gå ner lite igen. Så jag är nere på kring 73. 10 kg kvar.


De 10 skulle jag varit kvitt nu egentligen, men nä... Fan vad jag vill kunna träna. Springa bort dessa sista 10. När jag kommer hem från Kreta ska jag boka tid hos dorren och kolla ryggen. Se om det är något jag måste passa mig för att göra för att inte skada den mer.


Nä, nu ska jag äta lunch. Men vi hörs sen. Ok?!

Av Annci Hultström - 4 maj 2011 10:00

W är kollad. Ingen bacill där inte. Så den här gången var det bara jag.


Och appropå mig... hur mår jag? Bättre, men inte helt bra. Febern ligger på 37,5 sedan igår och jag är trött, så trött. Halsen känns ytterligare lite bättre. Men precis just nu är jag tveksam på om jag kommer att jobba i morgon. Ska känna efter lite och bestämma mig senast kl. 13 (deadline för backup-bokning). Så jag börjar med att sova, sen får vi se.


Önskar er en bra dag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards