Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Annci Hultström - 2 maj 2011 22:40

... inlämnad. Så nu har jag en enorm summa att se fram emot till sommaren. Vet inte riktigt vad vi ska göra med alla pengar. En jordenruntresa kanske? Eller nähä, de kostar mer än 945:- nuför tiden kanske?! Fast iofs, slår man ihop med H´s summa kommer vi kanske en liten bit påväg i alla fall. För ihop har vi 3500kr att förlusta oss på.


Bortser man från den glädjen, så är det mest skräp just nu. Mår skit. Ont i hela kroppen och febern har stigit till 38,5. Det är mycket för mig som normalt ligger på max 36,7. Halsen gör ont som fan och alla leder har sagt upp sig. Så nu blir det sista penicillinet och sedan sängen.


Förresten, ögonen behövde en liten korrigering. Men inte så mycket mer än innan tror jag. Nu gäller det bara att hitta ett par bra bågar. Lånade hem 2 par. Får se vilka det blir. Kanske fotar mig i dom så får ni vara med och välja.


Nä, nu - bingen. Sov gott alla!!

Av Annci Hultström - 2 maj 2011 16:22

Fick ett sms från min kära svägerska. Hon undrade hur jag mår idag. När hon fick veta att det var halsfluss tyckte hon att vi borde sätta oss i karantän. Och JA. Varför inte. Vore en bra idé. 6 månader. Och naturligtvis på ett varmt och soligt ställe. Det har jag hört är det absolut bästa.


Jag har roat mig med att sova idag. Nu ska jag snart gå och hämta W och sedan åka ner och göra den där synundersökningen. Måste få den gjord. Så jag har proppat i mig alvedon så jag orkar.


Återkommer med domen sen. Ha en fortsatt bra dag tills dess.

Av Annci Hultström - 2 maj 2011 10:15

Doktorn konstaterade streptokocker, halsfluss. Igen. Var inte så länge sen sist. Närmare bestämt i början av mars. Varför? Jag tog ju bort mandlarna som barn och har inte haft en streptokockinfektion sedan dess. Men nu, 2 st inom loppet av 2 månader och innan det i början av december. Alltså 3 st på 5 månader. Skit tycker jag om det.


Läkaren frågade f.ö om jag hade diarré. Eh... det har ALDRIG någon läkare frågat mig när det kommer till halsont. När jag sa ja berättade han att det är vanligt vid infektion. Jaha ja... fick en förklaring till det åxå då.


Nu väntar 10 dagar med penicillin. 3 om dagen. Ska f.ö skicka ner W & H i morgon så de får kolla sig åxå. Lika bra. Det brukar ju vara W som smittar oss. Utan att vi vet om det. Är det så att hon åxå bär så ska vi verkligen ta tag i att operera bort hennes mandlar. För jag frågade läkaren och han sa att det räckte med 3 omgångar inom loppet av 6 månader och detta är hennes 3:dje på 2 månader i sånt fall. Ja, det visar sig.


Nej, nu ska jag lägga mig och sova en stund medans halsen inte värker så mycket. Alvedon har tagit udden av det värsta. Men vi hörs senare.


Ha en bra dag tills dess!

Av Annci Hultström - 2 maj 2011 07:44

...är åter på stamhaket. Feber, förjävla ont i halsen, tryck i öronen. Lika bra att doktorn får ta en titt. Magen är åxå skräp, men det håller jag dorren utanför. Sen blir det hem för frulle och därefter vila i mängder. Så nu vet ni var ni har mig.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards