Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Annci Hultström - 1 maj 2011 17:00

Söndageftermiddag. Vart tog helgen vägen?


När vi kom upp till landet blev det inte ett glas vin, det blev en cranberrygin-burk och en massa prat. Efter c:a 8 timmars sömn vaknade jag med ett ryck och älgade in på toa snabbt som vinden. Rackarns så dålig i magen jag var. Men jag mådde inte illa eller så, så äta frulle kunde jag.


Efter det körde de andra igång med att fälla träd och släpa grenar å annat. Själv vågade jag inte för ryggen, så jag tog kökstjänst. M.a.o så var det jag som lagade lunch och middag samt diskade. Övrig tid satt jag faktiskt i solen och njöt. När den var framme. Till lunch blev det biffstroganoff och till middag grillade vi. Och oj vad alla kroppsarbetande människor åt. Blev helt rent i alla karotter. Bra!


Kl. 19:30 knatade vi ner till K-A & Kerstin där vi eldade majkase och grillade korv. I samma stund som elden falnade började vi frysa, så vi gick hem. Där åts det lite snarr och dracks lite. Men inte så mycket för mig, mådde sådär... Plötsligt fick jag gå på toa igen. Hade känts ok hela dagen, men då var det kört igen. Så jag lade mig efter det. Men innan jag ens somnat var det bara att springa igen.


Vaknade sedan kl. 3 på natten och fick springa igen. Och kl. 6 på morgonen - igen. Efter det har jag gått otaliga gånger, men nu börjar det bli tomt... men kör i magen gör det ändå. Skumt. Någon magsjukavariant?!?!!!?! Vaknade f.ö med halsont + onda leder. Så när vi kom hem kollade jag febern. Hade 37,8 och då hade jag nyss druckit kall dricka. Ja, vi får se vad det blir av det. Blir hemma i morgon i alla fall. Känner mig helt urlakad.


Ja, som överskriften säger - Det blir inte alltid som man tänkt sig. Skulle ju som sagt ha varit på kalas igår = inställt. Idag skulle Lotta med familj ha kommit = inställt. Booooring. Nåväl, vi får se till att lösa båda besöken snart igen.


Nu är W & H ute. W cyklar och H springer gissar jag. Sen ska de köpa pizza till middag. Får se om jag törs äta. Är ju hungrig, men det är väl inte det bästa för magen gissar jag. Eller rättare sagt - VET jag. Äter kanske lite blåbärssoppa jag. Passar nog bättre.


Nej, nu ska jag vila lite och kolla på "Project runaway". Hörs (kanske) senare. Ha en fortsatt fin 1:a maj.


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards