Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 april 2011

Av Annci Hultström - 26 april 2011 17:05

Motorlampan tänd igen... är på verkstaden. Borde få en egen väntstol med mitt namn på. Skit. Suck. Blä. Så fort den funkar längre än en vecka måste vi bara byta bil. Den tycks ha gjort sitt. Är less nu. Verkar vara någon slang.

Av Annci Hultström - 26 april 2011 11:45

... är över. I´m back!


Ja, som ni kanske märkt så har jag tagit mig en välförtjänt bloggpaus. Har valt att njuta med familjen i det UNDERBARA vädret. Men nu är jag som sagt tebax och tänker försöka sammanfatta de senaste dagarna.


Kryssningen

 

När jag drog från jobbet åkte jag och hämtade upp H. Därefter tutade vi direkt till Värtan. Gick grymt snabbt, ingen trafik någonstans. Och trots en fullbokad båt så hittade vi en gratisparkering 5 minuter från båten. Kunde inte börjat bättre.


Väl på båten piffade vi till oss lite, sen tog vi ett glas i baren.

   


Sen åt vi. Det blev fiskrestaurangen "Happy Lobster". MYCKET gott. Jag åt rökta räkor + en halv hummer. Henrik åt glödstekt röding. Soffan svärdfisk och Davva tryckte i sig en skaldjursplatå.

        


Davva påstod f.ö att han gillar ostron. Men jag vet inte jag... utgå från minen och döm själva.


Efter maten softade vi, kollade uppträdanden, New York-showen och drack en faslig massa drinkar.

         


Kl 01 orkade jag inte mer... var grymt trött. Soffan med. Så vi avvek. Männen våra fortsatte dock ett tag till.


Nästa morgon vaknade jag av att någon bankade på dörren. Jag flög upp och där stod Davva. Han frågade om vi skulle käka. Eeeehhh... Jag frågade vad klockan var och den var kring 10:30-11. Insåg då att vi bara var tvugna att vakna till liv, sen skulle vi äta. Väl i hytten igen hojtade jag till H att vakna och sen gick jag på toa. När jag var klar skulle jag titta ut för att se vad det var för väder. Och döm om min förvåning när jag såg att båten rörde sig sakta genom en skärgård. Det var skumt, för vi skulle lägga i hamn 09:00 visste jag. Så jag kollade på klockan. 08:20. Han hade alltså fel på c:a 3 timmar... grrrr... lade mig igen, men somnade inte om mer än 20 minuter. Resten av tiden filosoferade jag. När klockan var 10 väckte jag H på riktigt. Sen åt vi frulle och lade oss igen. För naturligtvis regnade det. Vi var ju trots allt i Helsingfors (H har varit där 3 gånger och jag 1 - i vuxen ålder och samtliga gånger har det regnat... därav fördomarna). När vi vaknade igen sken solen. Då snörade vi på oss promenadskorna och gick ut. Till en fullständigt igenbommad stad. Långfredag liksom. Nåväl, vi åt på donken och fick friskluft i alla fall.

   


Väl på båten igen gjorde vi oss klara för middag, medans vi stilla seglade hemåt på ett spegelblankt hav.

 


Middagen blev på steakhouse. Kött för hela slanten. Riktigt gott var det.


Sen var det dags show igen. Ytterligare en skulle visas vid midnatt, men då sov vi gott redan. Var såååå trött.

        


Hemresan gick som sagt väldigt lugnt till. Inte en våg på hela tiden. Innan vi lade i hamn handlade vi det sista. Här är gågatan med alla affärer och några av restaurangerna.

  


När vi kom i land körde vi hem och lämnade finaste Soffan & Davva + våra grejor. Sen körde vi till Vårby och loppisen. Det var en besvikelse. Litet och dåligt. Men jag hittade ändå några saker. Bl.a dessa två väskor:

 


Blev även lite kläder till W + kjol, byxor och en jacka till mig. Bilder på det kommer en annan dag.


Resten av helgen bestod i softande... besök på Gunnes och deras 7 små nyfödda lamm (sjukt söta), solande, cyklande (W cyklar själv nu... måste bara hjälpa till ibland - glad tjej), fixande i förrådet, tvätt, GOD mat, Strawberry Daqueris, middag hos Soffan & Davva. Ja, helt underbart härligt helt enkelt.

        


H & W tog ner tvätten från linan. Den behövde f.ö bara hänga 3 timmar innan den var torr.

 


När vi kom hem upptäckte vi att de börjat riva hos oss. Trädäcket och staketet är borta. Bara skräpet kvar på gräsmattan.


Nej, nu ska jag ha lunchmöte med chefen... lönesamtal. Och sen får jag en upplärning. Så vi hörs ikväll igen. Ha det bäst tills dess.  

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards