Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Annci Hultström - 18 april 2011 21:30

... verkstaden tog på sig feljobbet, så pengar är åter på mitt konto. Det tackar vi för. 1888 kr som vi kan göra något roligare för. Dock försökte han säga att det var H som sagt att det var topplockspackningen de bytt förra gången... men nä, jag tror mer på det min man säger än det verkstaden påstår att han sagt.


I övrigt har inte dagen bestått i så mycket mer än cykling för den lilla med tillhörande språngmarsh (en mycket smärtsam sådan - ryggjävel), middag, produktion av studsbollar, soft i W´s säng med saga och sedan TV-titt.


Ser just nu på "En unge i minuten". Och jag säger bara.... Åååååååååååååååååå... Jag vill åxå. Och den dagen, om/när den kommer, hoppas jag det lilla livet vill leta sig ut genom rätt hål. Jag är såååå vansinnigt nyfiken på smärtan och hur jag själv skulle klara av det. Åh, där häller tårarna ner. På mig. Jösses... såååå fint det är.


Oj, kom av mig... fastnade i programmet.


Dags att gå och sova. Men först en pronaxen mot värken. Detta med baktanken att få sova gott och smärtfritt inatt.


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 18 april 2011 16:17

... kvar. Sedan ska jag hämta bilen hos doktor 1 (med sommardäcken på) för att åka vidare till doktor 2. Och där får vi se vad jag kommer fram till. Ska bli lite spännande faktiskt. Undrar om det tar på sig det? Det borde de göra om de är någorlunda smarta. Framförallt eftersom han ljög mig rakt upp i nyllet... det är inte bra. För dom.


Efter det ska jag hämta W och tillsammans ska vi laga dagens middag. D.v.s värma färdig lasagne från frysen. Det ni   ! Fast det är inte lika illa som det låter... det är min egna lasagne som jag gjort i mängder och fryst in. Så det inte någon Dafgård i alla fall. Tänkte att det får blir lite snabbt idag eftersom jag vet att vi kommer hem senare än vanligt. T.o.m salladen är klar. Så snabbt blir det.


Sen var tanken att jag skulle gå och lyfta kettlebells... men vet ni? Igår när jag sprang bakom W´s cykel så högg det till i ryggen (där de hittade ett fel) och jag tänkte att det var tillfälligt, just då. Men nä... i vissa lägen hugger det till som f*n. Så pass att jag kroknar och måste andas djupt. Så en promenad får det bli. Kan berätta att jag ringt doktorn om det idag. Fick veta att min doktor är tjänstledig i 6 månader från 1/4. Så en annan är på plats nästa vecka. Honom ska jag till på torsdagen. Då får vi se vad som sägs.


FAN det känns verkligen som jag hamnat i ett moment 22. Ett hamsterhjul som jag aldrig kommer ur. Är jag hypokondrisk månne? Nä... det hoppas jag verkligen inte.


Nej, nu ska jag runda av. Hörs senare. Med domen. Ha en fortsatt fin måndag!

Av Annci Hultström - 18 april 2011 14:00

Vilket väder! Jag blir helt lyrisk. +13 kl. 7 på morgonen. Mmmmm...


Nu är bilen f.ö inlämnad för att få sommardäck. Skulle ju lämnat den i fredags, men då var den ju som bekant hos doktorn. Appropå det så ringde jag Mekonomen idag. De sa att de har 3 år på reservdelarna och ibland ända upp till 3 år på jobbet. Hon sa åxå att om de inte är medgörliga skulle jag ringa igen så skulle de dra det vidare. Så hopp finnes om att pengarna återvänder till oss.


Vad skönt det var att lägga sig nyduschad i en renbäddad säng igår. Som grädde på moset hade fönstret stått vidöppet hela dagen, så det var svaaaalt. Lade mig på spiken och somnade omgående. Vaknade 1,5 timme senare och lossade den från ryggen. Därefter somnade jag om igen och vaknade strax innan klockan ringde. Men jag kände mig inte utvilad, tråkigt nog. Var helt svullen runt ögonen och trött, så trött. Nu när lunchen är äten och själen fått vila sig i solen en stund så känns det aningen bättre. Har dock boostat med en kaffe + huvudvärkstablett. Ska förresten till läkaren i morgonkväll. Har fortfarande skum tryckande huvudvärk och vänster öra känns skumt. Lika bra att kolla upp det. Och med min tur är det säkert nå´t... Negativ? Jag? Nä, inte då... har ju haft min friskaste vinter i mannaminne så varför skulle jag känna så?!   


Fick ett påskkort från min chef idag. Där stod att Adecco valt att, istället för påskägg, ge kycklingar till kvinnor i Malawi genom Action Aid istället. Det tycker jag är riktigt bra. Godis får vi i överflöd ändå... utöver all annan överflöd vi lever i. Så att hjälpa är bra. Bättre än något annat.


Igår tog vi bort stödhjulen på W´s cykel, men satte på en sån "hålla-i"-pinne istället. Sedan skulle det provcyklas och oj vad jag sprang. Stundvis kunde jag släppa pinnen i typ 15 meter. Men det gick rätt vingligt. Man märker att hon "hängt" mycket och med det förlitat sig på stödisarna. Men sa man åt henne att sitta rakt i ryggen och titta långt fram så gick det bättre. Så innan sommaren är slut ska det nog gå bra.


På lunchen ringde jag f.ö till banken åxå. Med blancolån alt. handpenningslån till handpenningen skulle kostnaden gå upp c:a 2300:-/månad, i 12 år. Förvisso är det då ett annuitetslån, så kostnaden minskar ju hela tiden. Det skulle ge en totalkostnad på c:a 9000kr/månad inkl. allt (vatten, värme, tv, försäkring, el, fast avgift, parkering m.m.) = samma som vi kommer hamna på med nya hyran. Hmmmm... svårt detta. För i det läget betalar vi fortfarande inte till oss själva på det sättet, eftersom detta bara är rent fasta avgifter och ingen amortering. Eller jo, lite på blancolånet... men inget i det stora hela. Önskar att något bara kändes självklart.


Nej, nu ska jag ta ut lite statistik och sedan fixa lite annat småpyssel. Men vi hörs senare.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards