Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Annci Hultström - 14 april 2011 16:15

Idag har de små hjärncellerna fått jobba på högvarv. Länge sedan de fick tänka till inom den tekniska sfären... men idag var det alltså dags. Så jag rejält trött. På ett skönt och tillfredsställande sätt.


Vi har mobila anknytningar som beter sig som dom vill, vilket inte är bra som ni förstår. Jag har jobbat med sådana förut och de har funkat klockrent. Men då har det varit i Telia´s nät, nu är det Telenor. För att få mer grepp om det har jag fått en mobil idag som jag kan testa på. Och testat har jag. Hela dagen i princip. Om jag har blitt klokare? Näpp. Inte än.


Har även pratat med vår säljare på Telenor. Hon tyckte detta var konstigt och erbjöd sig på en gång att komma hit med en tekniker och lyssna på vad jag har att säga. Det skulle förhoppningsvis göra så att de vet hur vi går vidare. Men nu med påsken och allt, så blir det inte förrän veckan efter påsk. Jag längtar redan. Vill liksom få detta ur världen.


En sak till jag längtar efter är att komma ut. Solen ser verkligen inbjudande ut. En härlig vårdag helt enkelt. Men tyvärr får jag inte njuta den mer än den lilla stunden till bilen. För efter det ska jag åka direkt till bilverkstaden. Skorven läcker visst olja och de ville titta lite snabbt på den innan vi bokar in en tid. Gillar inte sånt... ser hur pengarna får vingar. Blä!


Nej, nu ska jag runda av. Men vi hörs senare.

Av Annci Hultström - 14 april 2011 08:30

God morgon!


Sovit gott? Det har jag. Eller ja, helt ok i alla fall...


Minns ni att jag skrev om mig själv som en grisfabrik efter open? Att jag var fylld med enorma mängder gaser, som luktade döden när de letade sig ut? Jag fick en flashback till det igår.


Härifrån utfärdas en "äckelvarning" för er känsliga läsare. Så sluta läs och börja igen vid den stora texten längre ner. Ok?!


Holy crap så gas-svullen jag var. Det tryckte upp mot bröstkorgen. Och rörde jag mig så högg det i magen. Och strax efter den känslan var det något som letade sig ut. Ja, jag fes. Trots att jag är tjej. Och det var väl inte direkt den angenämaste doft jag känt. Ok, ärligt. Det luktade döden. Så höll jag på hela eftermiddagen och kvällen. Sprang flitigt på toa åxå emellan gasattackerna. Men jag var inte dålig i magen, så magsjuka är uteslutet. Det var bara väldigt mycket av både det ena och det andra som ville ut.


Anledningen vet jag inte, men det kan vara för att jag åt två skivor SUPER-grovt bröd igår. En till frulle och en till eftermiddagsmellis. Det var alla möjliga frön i den. Blev kanske för mycket. P.g.a det vågde jag inte lyfta "skrot" igår. Hade ju känts sådär att släppa värsta brakaren på gymmet. Och kanske en brakare med leverans så att säga. Ännu mindre bra. Så det blev en prommis istället. Ute i det fria.


Efter det kollade vi klart på en film vi påbörjat, "Love and other drugs". En söt, smårolig film. Helt ok.


Såg ju f.ö "King´s speach" i helgen. Den tycker ju alla är så bra. Men varken jag eller H blev speciellt imponerade. Så det är helt klart att smaken är som baken.


Appropå H. Han är hemma idag. Förvisso feberfri, men oj oj så snuvig. Han vill inte sitta på jobbet i det skicket, så han kommer att jobba hemifrån. W klagade på halsont igår kväll och mandlarna var lite svullna. Munsåret var aningen större. Men hon är feberfri och sa inget i morse, så hon är på dagis. Får se vad det blir av det.


Tänkte att jag skulle inhandla en uppsättning träningskläder till innan resan och fick igår tipset att åka till Stadium. De har löparbralla, tröja och jacka för 499kr just nu. Märke SOC. Är väl deras eget tror jag!? Kan det vara nåt tro? Enda nackdelen var att det var rund hals. Gillar inte det. Vill hellre ha v-ringning. Hmmm... tål att funderas på.


Hörs sen, ha det så bra tills dess.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards