Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 11 april 2011

Vecka 15...

Av Annci Hultström - 11 april 2011 10:00

... innebär att det bara är 4,5 vecka kvar tills jag åker till Kreta. Herregud vad fort det har gått. Så fort att jag nu önskar att tiden stannar upp lite. Allt för att jag ska hinna komma i form.


Appropå det så skulle jag ha gått ner för att köra ett pass igår. Men jag bytte ut det mot en långpromenad + ett par timmars lek på leklandet Lek & Bus. Så motion fick jag hursom... men muskelträningen blev väl inte som tänkt. Men idag, då bär det av ner igen. Och på onsdag. Sen får jag se om det blir fredagkväll eller söndagkväll. Ska iväg till landet på lördagmorgon, så då hinner jag inte. Men tre gånger ska det bli i alla fall.


Ja, som sagt - Lek & Bus igår alltså. Men det var inte det vi inledde dagen med. Nej, vi började med att vakna av klockan. Händer aldrig på helgen hos oss normalt, men igår var vi tvungna. Detta för att vi skulle få familjen Höjer på lunch kring klockan 11. Innan det skulle snabeldraken köras ett varv och maten förberedas. Vi hann. Med råge till å med.


Efter att lasagnen var äten så for vi. Och oj vad det lektes. Jag tycker det är såååå kul med dessa ställen. Eller rättare sagt, de ställen där vuxna åxå får klättra är roliga. Och det ger bra träning åxå. Sen att Wilma tycker det är kul att ha med en upp är ju en bonus. Bara att passa på, står väl inte på förrän man är pinsam som följer med upp i rutschkanorna. Familjen Höjer var tyvärr tvungna att dra lite tidigare för de skulle på simskola. Men vi var kvar en timme till. Kuuuul! Sen tog vi en promenad hem. Det var skönt, trots blåsten.


Väl hemma fixade jag middag medans W & H fixade lite ute (ok, jag ska erkänna... de tog ner julgransgirlangerna... julen varar ända in till påska heter det ju). Sen åt vi, tvättade lite och letade hotell för Bangkok´s vistelsen.


Vi har bokat första natten nu och mailade Ronald (på vårt vanliga Koh Lanta-place) om rum över julen. Kommer vara där 20-27 december. Sedan blir det Bangkok 2 nätter. Övrig tid kommer vi resa runt. Så det blir nästan 3 veckor med island-hopping. Åh, jag längtar såååå.


Förresten, vikten... Jag har gått upp 2 kg på 2 dagar. Behöver jag säga att jag känner mig som en stoppad korv?! Och det verkar helt klart vara vid ÄL det blir såhär. Stämmer överens med cykeln. Men jag ska inte dra slutsatser ännu, utan vidare koll görs i 1,5 månad till. Sen ska jag slå ihop ett å ett.


Nä, nu - damernas, sen mellanmål och därefter fakturor. Men vi hörs senare. Såklart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards