Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Annci Hultström - 9 april 2011 21:45

Nu har jag äntligen kommit till skott för att skriva några rader. Har haft fullt upp idag. Eller fullt och fullt... tillräckligt för en trött själ.


Börjar med gårdagen.


Som jag skrev strulade tågen, men strax efter kl. 18 kom Carina. Jag var lite pirrig och förväntansfull, vi hade ju trots allt aldrig träffats. Men när hon kom var det som att vi alltid känt varandra. En skitrolig tjej. Pratglad. Partypingla. Trevlig. Och så gooo!! Här är vi, några drinkar senare.

Tack fina fina Carina för en toppenkväll :-) .


Bilden snodde jag f.ö får hennes FB. Aningen bättre än de bilder som blev med min "supar-bort-vänliga-skit-kamera".


Detta måste vi göra om. Snart. För vi hann ju inte prata klart. På 8 timmar kanske man borde blivit klar. Men nä... Detta trots att vi pratade så vi glömde bort att beställa mat. 


Servitören kom flera gånger och frågade om vi var redo att beställa, men vi hade inte ens kollat menyn. Men tillslut så... Valet föll på grillad kycklingfilé för oss båda. Riktigt gott! Efter det korsade vi gatan och letade oss upp till Radissons (Royal Viking, heter det så fortfarande?) och deras Skybar. Där drack vi en hoper drinkar och pratade oavbrutet. Oväntat dök det även upp två jaktvänner till henne, Thomas & Helmut. Trevligt.


Vid 2-tiden, och 6 drinkar senare, gick vi... för att vi var tvungna, de stängde. Då tog jag nattbussen hem. Hade kunnat vakna på Arlanda, för jag somnade såklart. Men tack och lov vaknade jag i Norrviken. Sen höll jag mig vaken.


Somnade vid 03:45. Sov lite halvt oroligt. Vaknade ett par gånger. Varmt. Svettigt. Jobbigt. Lite full var jag nog allt. Väcktes kl. 9 av H. Trött. Skakis. Men fick i mig frulle. Sen gjorde vi oss klara och åkte till Ikea och köpte present till Lisa & Tommi och därefter vidare till dom.


Åh, ett sånt fint hus. Riktigt fint. Välplanerade 130 kvm. Blir sugen själv. Måste börja leta. Här kan vi inte bo kvar. För efter renovering kommer vi ha en hyra på över 8000 i månaden + el och varmvatten. Det går inte. Ja, det var en parentes. Nu tillbaks till lunchen...


Vi serverades pannkakor med en MÄNGD "toppings". Räkor, avocado, rom, gräddfil, sylt, grädde, äppelmos, keso, sallad m.m. Gott, gott. Kag kastade ihop några kesoplättar åxå. Mmmmm...


När vi åkte därifrån svängde vi inom Höjers för att se hur de mådde. Där var det bra, så de kommer i morgon. Därför bar det av till affären efter det för mat-shopping. Kastade åxå i oss lite middag på donken.


Väl hemma igen blev det soffläge. Somnade faktiskt en liiiten stund (15 minuter). Nödvändigt för att ens orka hålla gluggarna öppna.


Nu sover W sedan en stund och vi ska se på en film, "The king´s speach". Ska visst vara en höjdarfilm, så förväntningarna är höga. Så jag avviker nu. Filmen väntar. Sen sängen. Måste upp i ottan och göra det jag skulle gjort idag, men inte orkade... städa.


Hörs i morgon. Ha en fortsatt bra kväll och en god natt när det väl blir dags.

Av Annci Hultström - 9 april 2011 09:25

... men aningen skakig. Inte så konstigt efter 2 glas vin, 4 strawberry daquri (stavning?), 2 andra drinkar och 5 Tim sömn. Men det tar jag igen. Sen. Typ. Nu, en lätt frulle och sen mot lunch i Viksjö. Ha en fin lördag!

Av Annci Hultström - 9 april 2011 02:07

...vilken trevlig kväll det blev. Och lång. Mycket längre än jag tänkt. Återkommer i morgon, har slut på batteri. God natt!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards