Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Nöjd, glad och belåten!

Av Annci Hultström - 7 april 2011 21:09

När jag åkte hem från jobbet ringde Soffan mig. Hon stod strandsatt på stationen i Sollentuna. Elfel. Inga tåg gick. Så jag svängde förbi och hämtade henne och tutade sedan vidare hem. Efter att jag hämtat W gick vi vidare hem för Keso-plätts-produktion. Och WOW!! Sååååå gott!! De smakade pannkaka, men utan dumpningsrisk.


Så över detta blev jag "Nöjd, glad och belåten!".


När W nattats gick jag till gymmet och körde mitt 45 minuters kettlebellspass. Och tänk - det gick trots att kroppen och jag inte spelade i samma liga idag. Trodde jag. Så skönt. Det enda som gick trögt var plankan. Shit, jag var som gelé de sista 20 sekunderna. Föll ihop. Orkade inte hålla mig uppe alls. Men det blir bättre sägs det. Märker f.ö att jag är svagare i högern. Men det lär väl åxå bli bättre med tiden.


Så även över detta blev jag "Nöjd, glad och belåten!".


Nu har jag ätit ett mellanmål (grovmacka med ost & gurka, lite mjölk + 1/4 äpple). Det enda som kvarstår av dagen är en dusch och därefter bingen. Måste vara utvilad i morgon, för då ska det minsann drickas vin och ätas gott i den stora staden. Men Carina. En nyfunnen vän. Mer om det på lördag.


Önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

 
 
Carina

Carina

8 april 2011 08:10

Keso plättar låter spännande,eget recept eller ?

Duktig du är som tränar på,ja plankan är en seg rackare ;-)

Ser fram i mot att få dricka vin och äta en bit mat med dig i kväll :-)

Kram

http://carinasviktminskning.bloggplatsen.se

Annci Hultström

8 april 2011 08:29

Nä, jag har läst om folk som kör LCHF som äter dom (men med dinkelmjöl eller motsvarande). Så jag googlade på det och hittade receptet.

250 gram keso
2 ägg
3-4 msk mjöl
Salt

Vispa ihop och stek.

Jag åt med jordgubbssylt. Men många gör åxå med smaksatt Keso och äter bacon till.

Rekommenderas VARMT. Mmmmmm...

Ses ikväll. Ha det bra tills dess!

Kram kram

 
Ingen bild

Soffan

8 april 2011 09:46

Tack än en gång för att du räddade mig igår!
Å ha en en superkväll så hörs vi under morgondagen!!
Hug

Annci Hultström

8 april 2011 10:07

Det var så lite raring! Jag åkte ju faktiskt ändå förbi.

Tack, det ska jag ha. Ni med!

Kram i retur!

 
Ingen bild

Marre

8 april 2011 11:13

Åt dessa kesoplättar förra veckan. Jag använde det receptet med dinkelmjöl. Till det år jag blåbär och hallon. Håller med, det var rikigt gott. Dock saknade jag lite sötma, med det var ju detoxvecka förra veckan ;)

Annci Hultström

8 april 2011 11:29

Haha... ja och då var ju sötma big no no. Så nästa gång får du kanske tillsätta lite vaniljsocker eller äta vanlig sylt till?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards