Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Vikten efter fastan + lite annat

Av Annci Hultström - 4 april 2011 09:15

God morgon världen!


Inatt har jag sovit som en prinsessa. Eller snarare som en klubbad säl. Somnade 21:30 på spikmattan. Vaknade 2 timmar senare och tog bort. Somnade snabbt om igen och vaknade några minuter innan klockan ringde. Utvilad. Skönt!


Vägde mig som vanligt i morse. Jag går stadigt uppåt nu efter fastan. Precis som väntat. Men det går långsammare än det gjorde ner i alla fall. Alltid något. Går upp 0,2/dag. Så totalt 1 kg sedan onsdags (första upptrappningsdagen). Men nu måste jag verkligen komma igång med träningen. Då lyckas jag kanske vända trenden. Så idag ska jag ner till Friskis och få en genomgång av gymmet. Man får även ett träningsschema att köra efter. Tänker be om ett hårt program, så att jag kommer i skaplig form på de 6 veckor som är kvar innan resan. Går det tro?


Nu till något helt annat. Innan jag opades åt jag p-piller (cerazette). Det funkade jättebra för mig. Mensen kom punktligt och var bara ett par dagar lång (med liiite blödningar). Men efter open funkade det inte alls. Kroppen kan ju inte ta upp det som sig bör, så mensen blev oregelbunden. Kom när den kände för det. Och varje gång med oanad kraft... mensvärk, megablödningar. Så jag slutade helt enkelt. Var liksom ingen idé.


Tog istället kontakt med mvc och fick råd om p-ring. Men sen visade det sig att jag inte fick det, för att mitt bmi var för högt. Så jag fick istället en p-stav utskriven. Denna satte jag dock inte in, för det var precis innan vår resa förra året. Och jag tänkte att om det blir problem av något slag, är väl inte Thailand det bästa stället att befinna sig på.


Tiden gick och jag kände att jag måste göra något. Aningen jobbigt med blödningar likt Niagarafallet varje gång. Så jag pratade med MVC igen och p-ring kom återigen på tapeten. Nu var mitt bmi ok och en sådan skrevs ut. Satte in den första i början av mars. Den skulle sitta inne i 3 veckor och sedan tas ut i förmån för mens. Jag tog ut den förra lördagen. 3 dagar gick, mensen kom. Eller nä... den är inte ens värd att kalla mens. "Grollet" kom. Och gick. 2 dagars minimens. Passar mig bra. I lördags satte jag in ring 2. Väntar ivrigt på resultatet av nästa mens. Det är väl första gången jag längtat efter en mens.


Ja, sammanfattat är jag alltså väldigt nöjd. Och jag hoppas på att fortsätta vara det. Återkommer med rapport. För det finns kanske någon mer därute som funderat, men inte kommit till skott. Typ.


Nej, nu ska jag ta hand om dagens fakturor. Så jag önskar en finfin dag. Hörs senare!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards